بازدید 3007

عفو بین‌الملل: سوچی سرش را مثل کبک زیر برف کرده است

عفو بین‌الملل، آنگ سان سوچی، رهبر دولت میانمار را متهم کرد به اینکه در قبال پاکسازی قومی در کشورش "سرش را مثل کبک زیر برف" کرده و سخنرانی امروز (سه‌شنبه) او را نیز محکوم کرد.
کد خبر: ۷۳۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۱۷ 20 September 2017

عفو بین‌الملل، آنگ سان سوچی، رهبر دولت میانمار را متهم کرد به اینکه در قبال پاکسازی قومی در کشورش "سرش را مثل کبک زیر برف" کرده و سخنرانی امروز (سه‌شنبه) او را نیز محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عفو بین‌الملل اعلام کرد: آنگ سان سوچی مطالب غیرواقعی درباره پاکسازی قومی مسلمانان روهینجا در میانمار مطرح کرده است.

سوچی امروز در این سخنرانی گفته بود که بیش از نیمی از روستاهای روهینجا از خشونت‌ها تاثیر نپذیرفتند و طرف‌های خارجی را دعوت کرد به اینکه خودشان برای بازدید به این منطقه بیایند.

جیمز گومز، مدیر منطقه جنوب شرق آسیای عفو بین‌الملل گفت: آنگ سان سوچی امروز نشان داد که او و دولتش همچنان سرشان را در قبال اتفاقات وحشتناک ایالت راخین زیر برف کردند و سخنرانی او در پاره‌ای از مواقع چیزی بیش از ترکیبی از مطالب غیرواقعی و مقصر دانستن خود قربانیان نبود.

او تاکید کرد: شواهد قاطعی وجود دارد که نیروهای امنیتی میانمار کمپین پاکسازی قومی اجرا می‌کند. با وجود آنکه شنیده‌اند چنین محکومیتی از سوی سوچی علیه نقض حقوق بشر در ایالت راخین مثبت است اما او هنوز نسبت به نقش نیروهای امنیتی در این بحران ساکت بوده است.

وی افزود: سوچی مدعی شد دولتش از تحقیقات بین‌المللی نمی‌ترسد اما این حرف او توخالی است. میانمار بارها گفته با هیات‌ حقیقت‌یاب سازمان ملل که اوایل سال جاری میلادی تشکیل شد همکاری نخواهد کرد. اگر این کشور چیزی برای پنهان کردن ندارد اجازه دهند بازرسان سازمان ملل وارد خاکش از جمله ایالت راخین شود.

او گفت: اعضای روهینجا چند دهه است که گرفتار یک چرخه سوءاستفاده و اخراج شده‌اند و اساساً در ایالت راخین به حاشیه رانده شده و حق شهروندی آنها سلب شده است و موانع شدیدی در دسترسی به خدمات اساسی و بهداشت و درمان دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی