بازدید 2012

کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از نیروهای سعودی و سودانی در جیزان عربستان

تعداد زیادی از نیروهای سعودی، سودانی و افراد وابسته به دولت مستعفی یمن که درصدد پیشروی به سمت جیزان بودند، در پی مقاومت نیروهای ارتش یمن کشته و زخمی شدند.
کد خبر: ۷۳۱۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶ 20 September 2017
تعداد زیادی از نیروهای سعودی، سودانی و افراد وابسته به دولت مستعفی یمن که درصدد پیشروی به سمت جیزان بودند، در پی مقاومت نیروهای ارتش یمن کشته و زخمی شدند.

به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در گفت‌وگو با شبکه المیادین امروز (سه شنبه) گزارش داد، تعدادی از نیروهای ارتش عربستان، نیروهای سودانی و نیروهای وابسته به رئیس جمهور مستعفی یمن در جیزان عربستان کشته و زخمی شدند.

این منبع نظامی تصریح کرد،  ارتش و کمیته مردمی یمن مانع حرکت نیروهای عربستانی و سودانی و نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن به سمت جیزان شده و در این بین، تجهیزات و خودروهای آنها را نیز منهدم کردند.

این منبع افزود، نیروهای وابسته به دولت مستعفی یمن و نیروهای اماراتی، عربستانی و سودانی در حرکت به سمت جیزان با شکست مواجه شدند.

همچنین چند خودروی نظامی نیروهای عربستانی و سودانی با حملات ارتش و کمیته مردمی یمن با موشک زلزال ۱، تعدادی از موشک‌های کاتیوشا و در حملات توپخانه‌ای تخریب شد.

در این راستا، منبع مذکور تصریح کرد، این خیزش نیروهای سودانی و نیروهای وابسته به دولت مستعفی در طول ساعات گذشته با پشتیبانی ۸۸ حمله هوایی و بالگردهای آپاچی انجام شد.

توپخانه ارتش و کمیته مردمی یمن پس از گذشت ساعاتی از انهدام تانک عربستانی در پایگاه نظامی "فواز" واقع در نجران، گروه‌های نظامی عربستان را در بخش نظارتی "سدیس"  هدف قرار داد.

از سوی دیگر، خبرنگار شبکه المیادین گزارش داد، به دنبال حملات هوایی ائتلاف عربستان که امروز پمپ بنزینی را در استان حجه واقع در غرب یمن هدف قرار داد، یک تن کشته و ۵ تن دیگر زخمی شدند.

این حملات هوایی در سایه درگیری‌های شدید بین نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن با نیروهای عبد ربه منصور، رئیس جمهور مستعفی یمن و ائتلاف عربستان در امتداد نوار مرزی با عربستان صورت می‌گیرد.

 در این راستا، در تعز در جنوب یمن نیز تعدادی از غیرنظامیان که بیشتر آنها کودک هستند، در پی بمباران توپخانه‌ای در تعز کشته و زخمی شدند.

این حمله زمانی رخ داد که پس از گذشت ساعاتی از کشته و زخمی شدن ۹ تن از نیروهای عبدربه منصور هادی، درگیری‌ها بین نیروهای ارتش و کمیته مردمی با نیروهای وابسته به دولت مستعفی در مناطق شرقی این شهر شدت گرفت. ارتش یمن انبار تسلیحات نیروهای وابسته به دولت مستعفی را با حملات توپخانه‌ای هدف قرار داد.

همچنین جنگنده‌های ائتلاف عربستان حملات هوایی به بخش "نهم" در شمال شرق صنعاء داشتند.

از سوی دیگر، با حمله نیروهای القاعده به منطقه نظامی در استان حضرموت در جنوب شرقی یمن، دو تن از نظامیان وابسته به دولت مستعفی یمن هادی کشته و تعدادی دیگر زخمی شدند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار