بازدید 3230

تقسیم سود سهام عدالت به دور از چشم نمایندگان مجلس

در حالی که مدیران سازمان خصوصی سازی اصرار بر تقسیم بخش ناچیزی از سود سهام عدالت میان مشمولان را در روزهای آینده دارد، یک عضو کمیسیون اقتصادی می‌گوید: این کمیسیون پس از تعطیلات پارلمان چگونگی توزیع سود و شاخص پرداخت سود سهام عدالت را بررسی خواهد کرد.
کد خبر: ۷۳۱۷۴۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۵ 19 September 2017
در حالی که مدیران سازمان خصوصی سازی اصرار بر تقسیم بخش ناچیزی از سود سهام عدالت میان مشمولان را در روزهای آینده دارد، یک عضو کمیسیون اقتصادی می‌گوید: این کمیسیون پس از تعطیلات پارلمان چگونگی توزیع سود و شاخص پرداخت سود سهام عدالت را بررسی خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ هفته آخر شهریور یا هفته نخست مهرماه فرقی ندارد، سازمان خصوصی‌سازی عزم خود را جزم کرده تا سود سهام عدالت را هر چه زودتر به حساب مشمولان سهام عدالت واریز کند. جالب این که کم و زیاد یا تمامی مشمولان یا برخی از آنها هم برایش مهم نیست. فقط باید این سود به حساب مشمولان سهام عدالت واریز شود؛ حالا هر چه زودتر بهتر.

بر این اساس تازگی‌ها مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی خبر از این داده است که نخستین مرحله پرداخت سود سهام عدالت تا پایان هفته اول مهر ماه انجام می‌شود.

از سوی دیگر به گفته معاون سازمان خصوصی‌سازی مجموع کل سود دریافتی از مجامع امسال شرکت‌های حاضر در سبد سرمایه‌گذاری سهام حدود ٤ هزار و 150 میلیارد است که حدود 350 میلیارد تومان آن تاکنون از این شرکت‌ها دریافت شده است.

بر این اساس تا هفته آینده 350 میلیارد تومان سود سهام عدالت میان 49 میلیارد مشمول تقسیم می‌شود؛ البته بر اساس شنیده‌ها قرار نیست این میزان سود میان تمامی مشمولان تقسیم شود و در بهترین شرایط اگر تنها دو دهک اول، این سود را دریافت کنند با یک تقسیم سرانگشتی، 350 میلیارد تومان سود سهام عدالت میان 10 میلیون مشمول توزیع می‌شود که در بهترین شرایط حدود 35 هزار تومان سود میان عده‌ای از مشمولان تقسیم خواهد شد.

بر این اساس جای این پرسش مطرح است که چرا سازمان خصوصی سازی برای تقسیم این سود ناچیز آن هم میان عده‌ای از مشمولان این قدر عجله و شتاب به خرج می دهد؟!

با این تفاسیر یکی از اعضای عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در واکنش به تقسیم ناقص سود سهام عدالت میان مشمولان اظهار داشته این کمیسیون پس از تعطیلات پارلمان مباحث مربوط به منابع تامین سود سهام عدالت، نحوه و چگونگی توزیع سود و شاخص پرداخت سود سهام عدالت را با حضور مسئولان اقتصادی مورد بررسی قرار خواهد داد.

به گفته احمد انارکی‌محمدی بعضا مشاهده می‌شود که شرکت‌های سودده از مبحث سهام عدالت خارج شده‌اند لذا حرف ما این است که ما می‌خواهیم از کدام محل به متقاضیان سود بدهیم؛ بنابراین با درنظر گرفتن چند شرکت ورشکسته نمی‌توان متقبل پرداخت سود به مردم شد.

وی با اشاره به جلسات این کمیسیون درباره بررسی سود سهام عدالت تاکید کرد: با وجود چندین جلسه و اظهارات مسئولین ذی‌ربط درباره سود سهام عدالت همچنان نمایندگان از توضیح مسئولان قانع نشده‌اند، بنابراین قطعا موضوع سود سهام عدالت و نحوه فعالیت بسیاری از شرکت‌هایی که در این مسئله دخیل بوده‌اند را  پیگیری خواهیم کرد و در نهایت گزارشی از موارد بررسی شده به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار