بازدید 6467

شهروندی که روزی ۲۰ خبرنگار به او زنگ می‌زنند

کد خبر: ۷۳۱۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱ 19 September 2017
شاید نتوانید تصور کنید، روزی 20 خبرنگار برای مصاحبه به یک شهروند معمولی زنگ بزنند و سازمان ها برای او خبر محرمانه پیامک کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛  مدتهاست که وقتی خبرنگاران شماره شهربانو امانی، عضو شورای شهر تهران را می گیرند، آقایی پاسخ می دهد و می گوید اشتباه است.

لحن مرد پشت خط دو سال پیش که امانی تنها یک فعال سیاسی بود، آرام تر بود و نشانی از خشونت در آن دیده نمی شد. شاید دلیلش این بود که آن روزها تعداد کمی خبرنگار شماره او را به جای شماره امانی می گرفت و سوالات سیاسی می پرسید.

آن روزها مرد پشت خط با متانت پاسخ می داد که «اشتباه گرفته اید» و قطع می کرد. اما درست از زمانی که نام شهربانو امانی در لیست امید شورای شهر تهران منتشر شد، تماس ها با «آقای اشتباهی» بیشتر و بیشتر شد و لحن مرد متین نیز با افزایش تماس ها تندتر و تندتر شد.

هرچه از ایام انتخابات گذشت، به واسطه انتخاب شهربانو امانی به عنوان عضو شورای پنجم شهر تهران، تماس ها با «آقای اشتباهی» نیز افزایش داد. بطوری که حداقل روزی 20 خبرنگار با او تماس می گیرد.

در روزهای اخیر لحن آقای اشتباهی بسیار تند شد و با پرخاشگری پاسخ خبرنگاران را می داد. خبرنگارانی که به خیال خود شماره امانی را گرفته و انتظار داشتند صدای امانی را پشت تلفن بشنوند نه یک مرد را!

شماره شهربانو امانی را گرفتم. همان که می دانستم اشتباه است. مرد جوانی تلفن را پاسخ داد. لحن مرد جوان مودبانه بود، سلام کردم و بلافاصه گفتم: «می دونم شماره را اشتباه گرفته ام، من خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان هستم و می خواستم با خود شما صحبت کنم».

این را که گفتم، مرد جوان خندید و گفت: «با من؟ من که خانم امانی نیستم». برایش توضیح دادم که چه اتفاقی افتاده و چرا خبرنگارها با او تماس میگیرند.

خانم امانی را به او معرفی کردم و گفتم که شما را با عضو شورای شهر تهران اشتباه گرفته اند. مرد جوان با لحنی مودبانه شروع به صحبت کرد و هیجانش هر لحظه بیشتر می شد، این را می شد از صدایش تشخیص داد.

آقای اشتباهی گفت که 2 سال است خبرنگاران با او تماس میگیرند و راجع به موضوعات مختلف سوال می کنند. گفت که عده ای حتی قبل از شنیدن صدای او، سوال خود را نیز مطرح می کنند.

گفتگو با «آقای اشتباهی»/ شهروند معمولی که روزی 20 خبرنگار به او زنگ می‌زنند

مرد جوان با گفتن اینکه کلافه شده از این همه تماس و پیام ادامه داد: «اوایل، هفته ای یکی دو بار تماس می گرفتن و می گفتم اشتباهه. اما الان یک ماهی می شود که تماس ها کلافه ام کرده اند. روزی 20 نفر زنگ می زنند و میخواهند با خانم امانی مصاحبه کنند. شب و روز برایم نذاشتن.»

«بارها با اپراتور تلفن تماس گرفتم و مشکل حل نشد» این جمله را آقای اشتباهی گفت و افزود: «نمی دونم دیگه چیکار باید بکنم، روز و شبم رو گرفتن و منم تصمیم گرفتم که از این به بعد خبرنگارها رو اذیت کنم. میخوام هرکی زنگ زد با او جای خانم امانی مصاحبه کنم. می خوام تلفن رو بدم دست یه خانوم تا بجای خانم امانی مصاحبه کنه. باورتان نمی شود اما بیشتر افراد بی ادبانه با من رفتار میکنن. اینگار من مقصرم که شماره ام رو اشتباهی گرفته اند.»

مرد جوان می گوید که روزانه ده ها پیامک از جاهای مختلف، دستگاه ها و خبرگزاری ها دریافت می کند و در لابلای آنها اخبار مهمی هم از دولت وجود دارد. او می گوید که تلگرامش پر شده از پیام های افراد مختلف؛ اینکه هر روز در گروه و کانال جدید خبری عضوش می کنند و بارها دعوت نامه حضور در خبرگزاری، بازدید از سایت و یا سخنرانی در همایش به دستش رسیده است.

آقای اشتباهی کلافه از این همه تماس گفت: «خیلی دوست دارم با خانم امانی صحبت کنم، یه روز برم پیششون و بگم این خط منه و اگر لازم دارید بهتون بفرشم. با اینکه شماره ام با تاریخ تولدم یکی است و خیلی برام ارزشمنده، اما اگه خانم امانی بخواد بهش میفروشم. جالب اینه که این خط قبلا دست یه شوفاژکار بوده و من نمیدونم چطور شماره ام به جای شماره خانم امانی پخش شده؟!»

او گفت: یه روز تصمیم گرفتم یکی از همان برنامه هایی که دعوت نامه اش اومده بود رو شرکت کنم تا شاید خانم امانی رو ببینم یا صدایم به جایی برسه که آقا این شماره خانم امانی نیست!».

مرد جوان می گوید که تاکنون خانم امانی با او تماسی نداشته و تنها 2 خبرنگار با او تماس گرفته اند و عذرخواهی کرده اند. آقای اشتباهی مشتاق دیدار خانم امانی است تا بتواند تکلیف شماره خط تلفن خود را مشخص کند.

به همین منظور تماسی با شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران گرفتیم و ماجرا را شرح دادیم. امانی با اظهار تاسف از این اتفاق گفت: من از این شهروند خوب عذرخواهی می کنم. می دانم در این مدت چقدر اذیت شده است. قصد داشتم به او زنگ بزنم و بگویم «خانم امانی؟!» و وقتی او گفت خیر، بگویم «امانی من هستم» و از ایشان عذرخواهی کنم.

امانی در مورد اشتباه پیش آمده گفت: دوستان در دبیرخانه شورای اصلاح طلبان 2 رقم آخر شماره بنده را اشتباه درج کردند و این اتفاق رخ داد.

وی در پایان گفت: امروز با این برادر و شهروند خوب تماس میگیرم و ضمن دلجویی از او میخواهم به عنوان یک امین، آنچه به او انتقال داده اند، به من انتقال دهد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر