بازدید 4380
۱
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران:

اجرای طرح اتوبوس مدرسه ویژه دبیرستانی‌ها

کد خبر: ۷۳۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲ 19 September 2017
سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، گفت: طرح اتوبوس مدرسه به صورت آزمایشی در مناطق ۴ و ۸ تهران برای انتقال دانش‌آموزان دبیرستانی و هنرستانی‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، شهریار افندی‌زاده سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در جلسه هم‌اندیشی و آیین رونمایی و الصاق نمادین برچسب سرویس مدارس تهران، اظهار داشت: از ابتدای مهر ماه همه ارگان‌ها برای روان‌سازی جریان ترافیک باید فعالیت‌هایی انجام دهند و با توجه به شرایط انتظار داریم با وجود افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی حجم سفرها، ترافیک را کنترل کنیم.

وی افزود: از ابتدای تیر ماه هماهنگی خوبی با پلیس راهور، فرمانداری، شهرداری تهران و آموزش و پرورش به وجود آمده است تا سرویس مدارس بدون مشکل از ابتدای مهر ماه کار خود را آغاز کند. 

افندی‌زاده اضافه کرد: نظارت بر سرویس مدارس به شرکت‌های تاکسیرانی واگذار شده است و پیمانکاران با توجه به قرارداد با آموزش و پرورش مشغول به کار خواهند شد. 

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه ارزیابی صلاحیت رانندگان سرویس‌ها به صورت ماهانه صورت خواهد گرفت، گفت: بر اساس مصوبات صورت گرفته سازمان تاکسیرانی با استفاده از نرم‌افزاری در تمام طول سال تحصیلی شرایط رانندگان را از حیث دارا بودن خصوصیات مشخص شده ارزیابی می‌کند.

وی ادامه داد: برچسب سرویس مدارس امسال به صورت جدی‌تری دنبال خواهد شد و انتظار داریم در ارزیابی سرویس‌ها اولیا ناظر باشند.

افندی‌زاده با بیان اینکه در حوزه معاونت ترافیک طرح اتوبوس مدرسه بررسی شده است، گفت: این طرح به صورت آزمایشی در مناطق ۴ و ۸ تهران انجام می‌شود و ابتدا به صورت مینی‌بوس‌هایی در سه خط برقرار خواهند بود.

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، ادامه داد: از ساعت ۸ تا ۱۰، ۱۱ تا ۱۳، ۱۶ تا ۱۸ اتوبوس‌های مدرسه بین مدارس فعالیت می‌کنند و به مدارس متوسطه دوم و هنرستان‌ها با کارت بلیط اتوبوس در دسترس هستند.

وی بیان داشت: اگر این طرح موفق باشد در سایر مناطق شهر تهران هم در سال‌های آینده اجرا خواهد شد.

افندی‌زاده برنامه دیگر شهرداری تهران را در آغاز سال تحصیلی ارائه سرویس رایگان به مدارس استثنایی عنوان کرد و افزود: بودجه‌ای اختصاص داده شده و ۱۰۰ مدرسه استثنایی به صورت رایگان با شرکت‌های مشخص شده از سرویس‌های رایگان استفاده خواهند کرد. 

سرپرست سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، خاطرنشان کرد: ایجاد ساعت شناور برای مدیریت تقاضا در ساعات پررفت و آمد صبح پیش‌بینی شده است، زیرا اگر ساعت رفت و آمد پخش شود، ترافیک کاهش خواهد یافت.

وی بیان داشت: این مسأله به منزله تشویق کارمندان به حضور در ساعت ۹ در ادارات نیست بلکه برای کنترل ترافیک صورت گرفته و کارمندان در ساعت ۸ تا ۹ صبح می‌توانند از مرخصی استفاده کنند.

افندی‌زاده ادامه داد: محدودیت تردد خودروهای توزیع محصولات بین ساعت ۵: ۳۰ تا ۱۰: ۳۰ صبح در محدوده زوج و فرد است و این مسأله برای مدیریت تقاضا طراحی شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
عجب پيشرفتي شده در تنظيم ترافيك!!!!
بفرماييد پس تكليف ارزاق مردم چي ميشه با توقف حمل و نقل بار و بنه!!!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان