بازدید 4246

افزایش قیمت نفت با کاهش تولید عراق و عربستان

روز سه شنبه، قیمت نفت افزایش یافت. علت افزایش قیمت ها، اشاره دو کشور عضو اوپک، عربستان و عراق، به کاهش تولید خود و تلاش بیشتر در جهت همراهی با قرارداد کاهش تولید اوپک، برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا می باشد.
کد خبر: ۷۳۱۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷ 19 September 2017
روز سه شنبه، قیمت نفت افزایش یافت. علت افزایش قیمت ها، اشاره دو کشور عضو اوپک، عربستان و عراق، به کاهش تولید خود و تلاش بیشتر در جهت همراهی با قرارداد کاهش تولید اوپک، برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا می باشد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته،  ۲ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۵.۵۰ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۰ سنت افزایش، بشکه‌ای ۵۰.۰۱ دلار صورت گرفت.

افزایش قیمت نفت با کاهش تولید عراق و عربستان

آنچه که موجب شد قیمت ها بیش از این افزایش نیابند، افزایش تولید نفت شیل آمریکا و همچنین امکان نزدیک شدن طوفان دیگری به جزایر کارائیب بوده که موجب نگرانی تجار از آسیب دیدن پالایشگاه های و سخت شدن حمل و نقل محصولات شده است. 
 
جبار اللعیبی، وزیر نفت عراق روز سه شنبه گفته است که تولید کنونی نفت کشورش ۴.۳۲ میلیون بشکه در روز است. این در حالی ست که در ماه های می و ژوئن، تولید نفت کشور عراق، روزانه ۴.۵ میلیون بشکه بوده است.

این خبر در حالی منتشر شد که آمار ها نشان می دهند عرضه نفت عربستان سعودی در ماه جولای به ۶.۶۹۳ میلیون بشکه در روز رسیده است. صادرات نفت این کشور در ماه ژوئن روزانه ۶.۸۸۹ میلیون بشکه بوده است.

در تاریخ ۲۵ می  سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند.

اما از آنجا که آمریکا جزو این قرارداد نیست، افزایش تولید این کشور همواره یکی از مشکلات اوپک برای رسیدن به هدفش بوده است. بر اساس گزارش های اداره اطلاعات انرژی آمریکا، پیشبینی شده است که تولید نفت شیل این کشور با روزانه ۷۹ هزار بشکه افزایش به ۶.۱ میلیون بشکه در روز برسد.

این در حالی ست که ای ان زد بانک در گزارشی آورده است: " پیشبینی اوپک و سازمان بین المللی انرژی از تقویت رشد تقاضا تاثیر مثبتی بر روی بازار داشته است. همچنین پالایشگاه ها از بهبود وضعیت فعالیت ها پس از طوفان های اخیر گزارش می دهند.”

پالایشگاه دیر پارک شل در تگزاس، جزو آخرین پالایشگاه هایی بود که پس از طوفان هاروی، در روز یکشنبه فعالیت خود را از سر گرفته است. این پالایشگاه می تواند ۳۲۵،۷۰۰ بشکه در روز پالایش کند.

طوفان هاروی از شدیدترین طوفان هایی ست که در ۵۰ سال گذشته ایالت تگزاس به خود دیده و این طوفان موجب تعطیلی چندین پالایشگاه و توقف برخی از فعالیت ها در جهت تولید نفت خام شده است.

بنا به گفته شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز در روز جمعه، در هفته منتهی به ۱۵ سپتامبر تعداد دکل های نفتی آمریکا، ۷ عدد کاهش یافته و به ۷۴۹ عدد رسیده است. این کمترین تعداد دکل فعال از ماه ژوئن است.

سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) هفته گذشته در گزارش ماهانه خود آورده بود که پیش بینی اش از میزان تقاضا برای نفت خام این سازمان در سال ۲۰۱۸ را افزایش داده است، و دو طوفان قدرتمند اخیر در آمریکا، تاثیر ناچیزی بر روی تقاضا برای نفت خواهد داشت.

این در حالی ست که آژانس بین المللی انرژی نیز در گزارش ماهانه خود آورده بود که: ” با افزایش سرمایه گذاری های اخیر، انتظار می رورد که بازار نفت متعادل تر شود و قیمت ها افزایش یابد، هرچند که این افزایش خیلی آرام است. میزان تقاضای نفت در آمریکا و اروپا بیش از آن چه که انتظار می رفت، رشد داشته است."

آژانس بین المللی انرژی پیشبینی خود از رشد جهانی تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۷ را از ۱.۵ میلیون بشکه در روز به ۱.۶ میلیون بشکه در روز افزایش داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر