بازدید 9338
۳
آیا همه تصمیمات تلویزیون با این مدل گرفته می‌شود؟

حذف مجری «هفت» به خاطر مطرح شدن نامش در سطح رسانه‌ها!

مگر قرار بوده در نهایت مجری برنامه روی آنتن حاضر نشود و از نظرها پنهان بماند که لو رفتن هویتش باعث حذفش شود؟! هویت مجری و عوامل این برنامه در نهایت در نخستین برنامه مشخص می‌شود و رسانه‌ای شدن هویتش پیش از برنامه اجتناب ناپذیر و غیرقابل کنترل است.
کد خبر: ۷۳۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳ 19 September 2017
حذف مجری «هفت» به خاطر مطرح شدن نامش در سطح رسانه‌ها!
موضع گیری‌های عجیب معاون سیما رسانه ملی، سلسله موضع‌گیری های غیرمنتظره و عجیبی را مطرح کرد که اوج این موضع‌گیری ها درباره برنامه هفت بود؛ آنجایی که تأکید کرد: «هر اسمی به عنوان کاندیدا مطرح شود، صد درصد حذف خواهد شد.»؛ رویکردی که قطعاً نمی‌تواند با پشتیبانی منطق مطرح شده باشد.
 
به گزارش «تابناک»؛ برنامه «هفت» پس از کنار گذاشتن تیم افخمی، تعطیل شد؛ اما با توجه به تأثیرگذاری این برنامه ـ که از دوره جیرانی به وجود آمده بود ـ انتظار می‌رفت که این برنامه به سرعت به کنداکتور شبکه سوم سیما بازگردد. سایر برنامه‌های سینمایی به دلیل شدت محافظه کاری و عدم برخورداری از کیفیت در تولید و دعوت از مهمانان نتوانست موقعیت هفت را بیابد و همین مسأله، جای خالی این برنامه را بیشتر نشان داد.
 
در ماه‌های اخیر، گزینه‌های متعددی مطرح شد که عمدتاً گمانه زنی بود اما در نهایت با مهدی کرم پور به عنوان گزینه قطعی گفت و گو و توافق شد، او پس از بازگشت از جشنواره ونیز، تولید این برنامه را پی بگیرد. در همین راستا انتظار می‌رفت این برنامه پیش از پایان شهریور ماه روی آنتن شبکه سوم سیما برود و پخش این برنامه در روزهایی که رکود در حال بازگشت به سینمای ایران است، فرصتی برای بررسی و نقد و بهبود اوضاع سینمای ایران باشد.
 
کرم پورِ چهل و یک ساله، دارای مدرک کارشناسی ارشد کارگردانی سینماست و تاکنون پنج فیلم سینمایی «جایی دیگر»، «چه کسی امیر را کشت؟»، «اپیزود دوم تهران-طهران»، «پل چوبی» و «سوفی و دیوانه» را ساخته است. او همچنین تجربه ساخت دو مجموعه تلویزیونی «یه تیکه ابری» و «سال‌های ابری» و شماری فیلم کوتاه را در کارنامه‌اش دارد.
 
حذف مجری «هفت» به خاطر مطرح شدن نامش در سطح رسانه‌ها! 
 او در کنار عضویت در آکادمی داوری سینمای ایران، سابقه عضویت در شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران، سخنگویی شورای مرکزی کانون کارگردانان سینمای ایران، ریاست شورای صنفی نمایش خانه سینما، عضویت در شورای مرکزی جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینمای ایران، عضویت در مجمع مشاوران هیأت مدیره خانه سینما، عضویت در هیأت مؤسس انجمن فیلم کوتاه ایران و هیأت امنای انجمن سینمای جوان ایران را نیز داشته است.
 
پیش از این قرار بود کرم پور به عنوان مجری سینمایی برنامه صالح اعلاء در شبکه چهارم سیما حاضر شود که اعلام کرده بود، به دلیل گرفتاری در انجام مراحل نهایی فیلم «سوفی و دیوانه» و دیگر فعالیت هایش، اصولاً امکان قبول این مسئولیت را ندارد و در نهایت اکبر نبوی اجرای این بخش را بر عهده گرفت.
 
در شرایطی که کنداکتور تلویزیون در انتظار بازگشت هفت بود، یکباره مشخص شد زیرآب او نیز خورده و مرتضی میرباقری در اظهاراتی عجیب با اشاره به اسامی مطرح برای تولید و اجرای برنامه «هفت» اظهار کرد: «اسامی که تاکنون برای حضور در برنامه «هفت» در خبرها عنوان شده، نادرست است و از این پس نیز هر اسمی به عنوان کاندیدا مطرح شود، صد درصد حذف خواهد شد.»

معاون سیما در پاسخ به اینکه آیا مهدی کرم‌پور نیز که به عنوان گزینه مطرح شده است، حذف خواهد شد، تصریح کرد: «مهدی کرم‌پور هم حذف خواهد شد، چرا که اگر کسی به کار تیمی قائل نباشد قواعد کار تیمی را بر هم می‌زند» و بدین ترتیب برنامه هفت به عنوان یکی از مهم ترین برنامه‌های تلویزیون مجدداً در کما فرو رفت.
 
نوع اظهارات میرباقری در مقام مدیر تلویزیون در نوع خود بسیار عجیب و غیرقابل هضم است. اینکه معاون سیما تأکید دارد: «... هر اسمی به عنوان کاندیدا مطرح شود صد درصد حذف خواهد شد...» [با این فرض که رسانه‌ها دقیقاً نقل قول کرده‌اند] حاوی گزاره بسیار منفی است. مگر قرار بوده در نهایت مجری برنامه روی آنتن حاضر نشود و از نظرها پنهان بماند که لو رفتن هویتش باعث حذفش شود؟! هویت مجری و عوامل این برنامه در نهایت در نخستین برنامه مشخص می‌شود و رسانه‌ای شدن هویتش پیش از برنامه اجتناب ناپذیر و غیرقابل کنترل است.
 
بنابراین اگر قرار باشد با این رویه در پی انتخاب مجری برنامه «هفت» باشند، این برنامه پربیننده تلویزیون هیچ گاه به آنتن باز نخواهد گشت. معاون سیما در عین حال اظهارنظر مبهمی نیز داشته و تأکید کرده کرم پور قائل به کار تیمی نیست! آیا اساساً می توان در سینما که هنری بر پایه یک حرکت تیمی است، فعالیتی در سطح کارگردانی کرد و قائل به کار تیمی نبود؟! در نهایت باید پرسید آیا همه تصمیمات تلویزیون با این مدل گرفته می‌شود؟
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۳
تلویزیون علاقه دارد همه آن را ببینند ولی خودش دیگران را نه. رعایت سلیقه مخاطب در سیما نباید بررسی گردد؟
متاسفم برای معاونت وزین سیما
مثلا می خواهند لابی گری نکنند خوب اگر کسی را دوست دارید حذف نشه بنویسید اقا یا خانم الف ب پ ت ث ج چ د.......‌‌‌...ی ..مرسوم که هست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل