بازدید 3409

مخالفت شیخ‌احمد با حضور کشورهای اقیانوسیه در بازی‌های آسیایی

کد خبر: ۷۳۱۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱ 19 September 2017
رئیس شورای المپیک آسیا اعلام کرد کشورهای اقیانوسیه نمی‌توانند در بازی‌های آسیایی شرکت کنند.

به گزارش تابناک ورزشی، شیخ احمد الفهد الصباح رئیس شورای المپیک آسیا تاکید کشورهای اقیانوسیه نمی‌توانند در بازی‌های آسیایی حضور داشته باشند. وی به جای این بازی‌ها خواستار تمرکز ورزشکاران روی بازی‌های ساحلی و داخل سالن آسیا شد.

شیخ‌احمد اعلام کرد سقف تعداد ورزشکاران در بازی‌های آسیایی پُر است و در این بازی‌ها 15 هزار ورزشکار شرکت می‌کنند. شیخ‌احمد در این باره اظهار داشت: ما نمی‌توانیم برای بازی‌های آسیایی این اجازه را به کشورهای اقیانوسیه بدهیم. چرا که در این بازی‌ها حداکثر 15 هزار ورزشکار می‌توانند شرکت کنند.

وی افزود: این بازی‌ها تقریبا مانند بازی‌های المپیک است و ما نمی‌توانیم کشوری را برای شرکت در این بازی‌های مهم اضافه کنیم. در آسیا بازی‌های داخل سالن، بازی‌های زمستانی، بازی‌های ساحلی و بازی‌های اصلی داریم. بنابراین بازی‌های داخل سالن و بازی‌های ساحلی بهترین فرصت برای کشورهای اقیانوسیه است.

رئیس شورای المپیک آسیا در ادامه صحبت‌هایش یادآور شد: بعد از آنالیز ما متوجه شدیم 15 هزار ورزشکار در بازی‌ها شرکت دارند و تا الان ما شرطی را برای شرکت در مسابقات نداریم. اگر قرار باشد در این مسابقات سهمیه داشته باشیم می‌توانیم این موضوع را بررسی کنیم.

عضو هیات اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک با بیان اینکه در حال حاضر حضور برای کشورهای آسیایی برای بازی‌های آسیایی آزاد است، خاطرنشان کرد: با توجه به این موضوع تعداد شرکت‌کنندگان زیاد است و ما نمی‌توانیم دهکده‌ای بیش از 15 هزار نفر داشته باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار