بازدید 15103
۲

فریادهای دختر ١٠ساله آدم‌ربایان را لو داد

کد خبر: ۷۳۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 19 September 2017
دختر ۱۰ساله که برای خرید نان از خانه خارج و از سوی سرنشینان یک خودروی شاسی‌بلند ربوده شده‌ بود با فریادهایش اهالی را خبر کرد و از دست آدم‌ربایان نجات یافت.

به گزارش شرق، ساعت چهار عصر ۲۴ شهریور، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ خبر گمشدن دختری ۱۰ساله به نام اسماء در محدوده محل سکونتش به کلانتری ۱۶۹ مشیریه اعلام شد که بلافاصله مأموران برای بررسی موضوع در محل حضور یافتند. 

با حضور مأموران در محل، پدر و مادر اسماء در اظهارات خود گفتند: ساعت ١٥:٣٠ دخترمان را برای خرید نان به نانوایی محل سکونتمان فرستادیم منتظرش ماندیم تا پس از خرید نان به خانه بازگردد اما بازنگشت.

 اول فکر کردیم علت تأخیر به‌دلیل شلوغی نانوایی است اما وقتی مدتی گذشت نگران شدیم و برادر بزرگ‌ترش را به‌دنبال او فرستادیم برادرش نیز پس از جست‌وجو، دقایقی بعد هراسان بدون اسماء به خانه بازگشت. 

همگی از خانه خارج شدیم و دسته‌جمعی همه کوچه‌ها و خیابان‌های اطراف را دنبال او گشتیم اما او را پیدا نکردیم به‌همین‌منظور با پلیس ۱۱۰ تماس گرفتیم و مأموران کلانتری ۱۶۹ مشیریه را در جریان اتفاق قرار دادیم. 

پس از بررسی‌های مقدماتی و ثبت اظهارات خانواده اسماء، پرونده‌ای تحت عنوان فقدانی، تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارجاع شد که بنا بر دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. 

به‌محض ارجاع پرونده کارآگاهان تحقیقات خود را برای پیداکردن کودک مفقودشده از سرگرفتند. مأموران در اولین گام از رسیدگی به موضوع با حضور در محل، ضمن تحقیقات میدانی دریافتند ساعت ١٥:٣٠ روز حادثه، اسماء برای خرید نان به نانوایی مراجعه کرده است. 

دراین‌باره یکی از همسایگان خانواده اسماء که شاهد ماجرا بود در تحقیقات محلی به کارآگاهان گفت: در این ساعت اسماء درحالی‌که برای خرید نان به سمت نانوایی می‌رفت، ناگهان سرنشینان یک دستگاه خودرو شاسی‌بلند که دو سرنشین آقا و خانم بودند، اسماء را سوار و به‌سرعت محل را ترک کردند. 

با مشخص‌شدن نحوه و چگونگی مفقودشدن اسماء، پرونده با موضوع آدم‌ربایی وارد فاز جدیدی از رسیدگی شد و با اقدامات ویژه پلیسی، آدرس مالک در محدوده ازگل شناسایی و تلاش برای دستگیری آدم‌رباها آغاز شد. 

در ادامه، درحالی‌که کارآگاهان اداره یازدهم سرگرم رسیدگی به پرونده بودند؛ به مأموران کلانتری ۱۶۴ قائم از طریق تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران بزرگ اطلاع داده می‌شود دختر ۱۰ساله‌ای درحالی‌که کنار پنجره طبقه هشتم یک برج مسکونی در محله ازگل ایستاده با داد و فریاد فراوان از مردم درخواست کمک می‌کند که بلافاصله کارآگاهان در محل حضور می‌یابند و با هماهنگی با مقام قضائی دادسرای ناحیه یک تهران، آتش‌نشانی نیز در محل حضور می‌یابد و با ورود به طبقه هشتم دختر ۱۰ساله را آزاد می‌کنند. 

در همان تحقیقات اولیه، هویت این دختر به نام اسماء ساکن محله مشیریه مشخص شد که با توجه به اظهارات این دختر موضوع به کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران اطلاع داده می‌شود و مأموران با تأیید گفته‌های فرد آزادشده، «اسماء»، موضوع را آدم‌ربایی عنوان کرده و با حضور در محل اسماء را تحویل گرفته و با تنظیم یک صورت‌جلسه او را به آغوش خانواده‌اش برمی‌گردانند. 

در بازبینی محل نگهداری اسماء، کارآگاهان مشاهده کردند که متهم یکی از اتاق‌خواب‌ها را با دوربین مداربسته تجهیز کرده و درحالی‌که دست‌وپای اسماء را با چسب‌نواری بسته، او را در این محل نگهداری می‌کرده است. 

در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد مالک منزل جوانی حدودا ۴۰ساله به نام امیررضا است که در حدود دو ماه قبل با خانم جوانی به نام فتانه ازدواج کرده و در این محل ساکن شده است. 

همسر نام‌برده به‌دلیل اعتیاد به مواد و وجود اختلاف خانوادگی در زندگی مشترک، او را ترک و به خانه پدرش مراجعه کرده و امیرحسین نیز به‌تنهایی زندگی می‌کند. 

در ادامه تحقیقات پلیسی کارآگاهان دریافتند امیرحسین قبل از ازدواج در محله مشیریه تهران ساکن و کارگر بازار گل بوده و پس از ازدواج ضمن اجاره یک باب آپارتمان مسکونی در محله ازگل به این مکان اسباب‌کشی کرده است.

 با تجمیع اطلاعات به‌دست‌آمده و با انجام اقدامات ویژه پلیسی – اطلاعاتی، مأموران موفق شدند متهم را روز ۲۶ شهریورماه درحالی‌که با خودروی شاسی‌بلند خود در یکی از خیابان‌های محله مشیریه در تردد بود، شناسایی و او را در اقدامی ضربتی دستگیر و برای تحقیقات فنی به اداره ۱۱ منتقل کنند. 

در تحقیقات صورت‌گرفته مشخص شد نام‌برده با یکی از همسایگان قدیمی خود در منطقه دولاب تهران به نام «احلام» اقدام به رباییدن دختر ۱۰ساله کرده است.

 که با به‌دست‌آمدن آدرس محل سکونتش، او نیز در یک عملیات هماهنگ دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد. 

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران با اعلام پیداشدن کودک ربوده‌شده و دستگیری این دو آدم‌ربا به خبرنگار مهر گفت: انگیزه آدم‌رباها و علت آدم‌ربایی هنوز به‌طور کامل مشخص نشده و کارآگاهان اداره یازدهم پلیس آگاهی، فاتب، هم‌اکنون سرگرم بررسی موضوع و تحقیق  از متهمان برای واکاوی زوایای پنهان پرونده هستند. 

به گزارش خبرنگار ما، متهم روز گذشته برای ادامه تحقیقات و صدور قرار قانونی به دادسرای جنایی تهران برده شد و در اظهاراتش به بازپرس سهرابی گفت: من شیشه مصرف می‌کنم، اما مصرف‌کننده دائم نیستم، تفننی مواد مصرف می‌کنم، چند وقت قبل فرد ناشناسی با من تماس گرفت و گفت که خبر دارد همسرم کجاست، اما وقتی از او خواستم بگوید همسرم کجا رفته، گفت که باید یک نفر را برای او ببرم، برای همین من دست به ربودن بچه زدم. 

همچنین همدست این مرد جوان که یک زن است، در مورد دلیل و نحوه همکاری‌اش با این مرد گفت: من دچار اختلال دوقطبی هستم و این آقا را نمی‌شناسم، چند وقت قبل تصمیم داشتم به بهشت‌زهرا، سر خاک یکی از اقواممان بروم که این مرد با یک ماشین شاسی‌بلند جلو پایم توقف کرد، من هم سوار شدم و او گفت من را می‌رساند.

 در راه ماجرایش را برایم تعریف کرد و از من خواست به او کمک کنم، من هم دلم برای او سوخت و به او کمک کردم، البته او ٥٠‌ هزار تومان هم به من پول داد که من به‌خاطر ٥٠‌ هزار تومان این کار را نکردم، چون واقعا می‌خواستم به این مرد کمک کنم تا همسرش را پیدا کند. 

این زن درباره نحوه ربودن کودک ١٠ساله نیز گفت: ما اصلا آن بچه را نمی‌شناختیم و انگار آن فردی که دستور این کار را داده بود خواسته بود که این بچه را ببریم و مرد هم به من قول داد که بچه صدمه‌ای نبیند، برای همین من حاضر شدم با او همکاری کنم.

 آن روز رفتیم در خیابان توقف کردیم و بچه داشت در کوچه رد می‌شد که من یک دست او را گرفتم و این مرد هم دست دیگر او را و سوار ماشینش کردیم، بعد هم به چشم او عینک زدیم و روی عینک هم چسب زدیم. وقتی این کارها را کردیم، من از این آقا جدا شدم و تماس دیگری هم با او نداشتم. 

بازپرس سهرابی پس از شنیدن اظهارات این دو متهم از کودک ١٠ساله نیز تحقیق کرد و مشخص شد که متهمان آزاری به او نرسانده‌اند و در مدت یک‌شبانه‌روز کودک در حالی که دست‌وپایش بسته بوده در اتاقی حبس شده و درنهایت به بهانه آب‌خوردن یک لیوان گرفته تا با شکستن آن چسب دست‌وپایش را ببرد و کمک بخواهد. 

در پایان این جلسه بازپرسی، ‌متهمان با صدور قرار بازداشت در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار گرفتند تا تحقیقات در مورد انگیزه واقعی این آدم‌ربایی ادامه یابد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
با سلام
لطفا این اشرار آدم ربا را همگی به تیرباران محکوم و کلیه عوامل این آدم ربایی را که بطور مستقیم و غیرمستقیم درگیر بوده اند را حتی اگر 100 نفر هستند فورا به رگبار بسته و تیرباران فرمایید.
نتیجه میگیریم که به بچه هاتون شیوه های فرار از دست آدم رباها رو یاد بدین درغیر اینصورت درصورت ربوده شدن بچه هاتون از پلیس انتظار پیگیری سریع موضوع رو نداشته باشید.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان