بازدید 4316
۲

سرویس مجاز مدرسه چه ویژگی‌هایی دارد

کد خبر: ۷۳۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۴ 19 September 2017
جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ در مورد بازگشایی مدارس گفت: والدین دانش آموزان اغلب با مشکل انتخاب سرویس مدارس مجازبرای فرزندان خود مواجه هستند و در این راستا جلسات مشترکی با حضور شهرداری، آموزش و پرورش، تاکسیرانی و پلیس برای هرچه بهتر سامان دهی سرویس های دانش آموزان برگزار می‌شود.

به گزارش جام جم، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ حسن عابدی، با اشاره به این نکته که مسئولیت استفاده از سرویس مدارس مجاز برعهده رئیس مدارس است گفت: سرویس مجاز همان سرویس های هستند که ضوابطی که ما برای آنها تعریف کردیم رعایت کنند. نقص فنی، عدم صلاحیت راننده، نداشتن برچسب و کارت سرویس مدارس، سوار کردن بیش از حد مجاز دانش آموزان و نداشتن معاینه فنی از جمله مواردی است که ما توجه خاصی به آن داریم که در ضوابط تعریف شده و بکارگیری آن از طرف خود مدارس الزامی است.

عابدی با اشاره به اینکه با شروع مدارس در ماه مهر، نظارت و کنترل های ما نیز آغاز می شود و سرویس های غیر مجاز و فاقد برچسب نیز از سوی مأموران جریمه خواهند شد گفت: ولی قطعاً مسئول ترین اشخاص مدیران مدرسه هستند که مسئولیت انتخاب سرویس مدارس برعهده آنان است. همکاران ما حداقل در دو هفته اول مهر صبح و ظهر حاضر خواهند شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی سرویس‌های مدارس یکی از مواردی است که می‌تواند در کاهش حجم ترافیک موثر باشد گفت: همکاری‌های مشترک میان پلیس راهور، آموزش و پرورش و شهرداری تهران جهت ساماندهی سرویس‌های مدارس از ماه‌ها قبل در سطح شهر تهران آغاز شده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شده است تا همزمان با بازگشایی مدارس بتوان سرویس‌های مدارس را نیز فعال کرده و از تردد والدین به سمت مدارس و ایجاد ترافیک نیز جلوگیری شود.

سرهنگ عابدی تصریح کرد: والدین هم می تواند در این رابطه دخالت و اطلاع داشته باشند. از این رو برشورهای را طراحی کردیم که موارد آموزشی در رابطه با سرویس های مدارس، عبور از عرض خیابان را به دانش آموزان، آموزش داده و با شروع مدارس بین دانش آموزان پخش خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت های غیرمجاز سرویس ها گفت: نظارت این امر برعهده هیأت امنا و فرمانداری است. خود فرمانداری به عنوان ناظر حاضر است. ولی مسئله اصلی خود مدارس هستند. اگر در صورتی از نظر ما سرویس غیر مجاز تشخیص و معرفی شود ما برخوردهای لازم را انجام خواهیم داد.

سرهنگ عابدی افزود: اولیا دانش آموزان لازم است برای ایمنی بیشتر فرزندانشان از سرویس‌های مجاز مدارس استفاده کنند و در این مورد حساسیت های لازم را داشته باشند و در صورت تخلف از سوی سرویس ها، با مدیران مدارس در میان بگذارند تاحادثه ای پیش نیاید
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
اگه مدیران مدارس با خود سرویس ها ساخت وپاخت داشته باشند وپورسانت ازشون بگیرند اونوقت تره هم برای اولیای متهم خرد نمی کنند،دراین حالت مرجع تصمیم گیرنده چه نهادی است؟
خواهشمند است این نکته از طریق آموزش وپروش به کلیه مدارس اطلاع رسانی شود که:«««به گزارش جام جم، جانشین رئیس پلیس راهور تهران بزرگ حسن عابدی، با اشاره به این نکته که مسئولیت استفاده از سرویس مدارس مجاز برعهده رئیس مدارس است»»» بعضی از مدیران مدارس به این مورد توجهی ندارند. بعنوان مثال دبیرستانی در فاز2 اندیشه شهریار که جزءبهترین دبیرستانها و دارای یک مدیر بسیار لایق است ولی ایشان مشخص نیست که با چه دیدگاهی سرویس مدارس را بعهده خود دانش آموز گذاشته؟؟دانش آموزان چگونه دنبال هم سرویس بگردند؟ و اگر هم سرویس پیدا کردند. سرویس مورد نظر چه تعهدی در برابر دانش آموزان دارد؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل