بازدید 3797
اقتصاد در گذر زمان؛

از اعزام هیات نمایندگان ایرانی برای شرکت در اجلاس صندوق بین المللی پول تا اعتصاب کارمندان بانک ملی

موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هشتمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
کد خبر: ۷۳۱۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰ 19 September 2017
به گزارش تابناک اقتصادی، تاریخ اقتصاد ایران و جهان آینه ای است تمام نما از رویدادهای اقتصادی که در گذشته رخ داده است و بیانگر ریشه های تاریخی بسیاری از واقعیت های امروز ایران و جهان است. موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و هشتمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.

28 شهریور 1333، هیات نمایندگان ایران برای شرکت در اجلاس صندوق بین ‌المللی پول با ریاست علی‌اصغر ناصر رییس بانک ملی ایران عازم آمریکا شد. همچنین در این روز، علي اميني ـ وزير دارايي دولت زاهدي ـ متن توافقنامه باكنسرسيوم بين المللي نفت را امضأ كرد.

28 شهریور 1345، قرارداد ساخت سد شاه عباس در اصفهان با یک شرکت فرانسوی امضا شد.

28 شهریور 1347، ایران بیست و پنج هزار راس گوسفند و گاو به شیخ ‌نشین ‌ها صادر کرد.

28 شهریور 1349، شهرداری تهران برای احداث مترو با چند شرکت فرانسوی قرارداد بست. همچنین بازار تهران لوله ‌کشی شد. در این روز، خبرهای مندرج در صفحات اقتصادی جراید حکایت از کاهش ارزش پول انگلیس و آلمان در بازار ارز ایران در هفته منتهی به 28 شهریور داشت. در یکی از گزارش ‌ها آمده بود: نرخ خرید و فروش ارزها در بازار آزاد افزایش یافت و کمبود عرضه سبب شد که معاملات ارز به نسبت قابل ملاحظه ‌ای در بازار کاهش پیدا کند. در بازار ارز آزاد گفته می ‌شود که ارزش دلار آمریکا، لیره انگلیس و مارک آلمان غربی بسیار کم شده است. این کم ارزش شدن ناشی از مسافرت دانشجویان در اواخر این ماه به خارج و همچنین انحصار فروش ارزهای مسافری در یک شعبه معین از بانک ‌های مجاز کشور بود. این اقدام مقامات بانک مرکزی ایران برای نظارت بیشتر بر کنترل ارزهای مسافری صورت گرفت.

28 شهریور 1357، کارمندان بانک ملی ایران در تهران دست به اعتصاب زدند.


منابع: موسسه مطالعات و پژوهش های سیاسی و روزنامه دنیای اقتصاد

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی