بازدید 12724
۸

عکس هایی از خشکی تدریجی دریاچه آزادی

کد خبر: ۷۳۱۳۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷ 18 September 2017
به دلیل برداشت بیش از اندازه، آب دریاچه آزادی به شدت کاهش پیدا کرده و نه تنها می‌تواند به این دریاچه آسیب بزند بلکه تمرین ملی‌پوشان قایقرانی را نیز تحت تاثیر قرار داده‌ است.

به گزارش تابناک ورزشی و به نوشته ایسنا، در چند روز اخیر دو پمپ بزرگ برداشت آب در دریاچه آزادی روشن بوده و برای آبیاری اراضی مجموعه از آب این دریاچه برداشت می‌کند و به دلیل یکی نبودن ورودی و خروجی،‌ آب دریاچه به شدت کاهش پیدا کرده و سطح آن پایین رفته‌ است.با توجه به اینکه فصل تابستان را پشت‌سر می‌گذاریم و میزان تبخیر آب نیز بسیار زیاد بوده برداشت بی‌رویه این نگرانی را ایجاد کرده که دریاچه آزادی نتواند در پاییز و زمستان به سطح مطلوب خود بازگردد.البته مشکلات از همین روزها خودش را نشان داده و در اولین اتفاق تمرینات تیم ملی قایقرانی ایران با مشکل مواجه شده‌است. در این روزها به دلیل کاهش آب قایقران‌ها تنها چند لاین تمرین در اختیار دارند.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
سايت محترم تابناك بايد به استحضار برسونم كه برداشت اب از درياچه آزادي جهت ابياري اراضي و درختان اطراف از بدو تاسيس و ساخت درياچه بوده و هست !
ولي ورودي اب به دياچه دو دليل داشته :
1- خشكسالي سالهاي اخير كه سبب كاهش اب چاههايي شده كه بمنظور تعادل آبي اين درياچه از اول حفر شده
2-عامل مهمي كه سبب شده تا اين حد اين درياچه زيبا تهديد بشه و فرزندان اين كشور نتوانند تمرينات قايقراني را انجام بدهند فروش آب اين چاه ها به پروژه هاي ساختماني اطراف اين ورزشگاه ملي است
البته اكثر اين پروژه ها دولتي و نظامي هستند .
اگر دریای جنوب به شمال کشور متصل شود میتوان از اب شور ان برای ایجاد دریاچه های مصنوعی و تامین اب انها استفاده کرد .و تا حدودی منابع تحلیل رفته اب کشور را بازسازی کرد
دریاچه ی ارومیه یا آزادی نداریم!! تخصص ما در خشک کردن است
ما خشکسالی در پیش داریم
سوء مدیریت در کشور بیداد می کند!
چی میشه بزارین خشک بشه .
منظورتان دریاچه مصنوعی آزادی است؟
اوج مدیریت
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس