بازدید 2072

کابینه پرو سوگند یاد کرد

رئیس جمهوری پرو معاون خود را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کرد و با این کار حمایت اپوزیسیون را به دست آورد که اکثریت پارلمان را در اختیار دارند.
کد خبر: ۷۳۱۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳ 18 September 2017
رئیس جمهوری پرو معاون خود را به عنوان نخست وزیر جدید معرفی کرد و با این کار حمایت اپوزیسیون را به دست آورد که اکثریت پارلمان را در اختیار دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، پدرو پابلو کوچینسکی، رئیس جمهوری پرو، "مرسدس آرائوز"، معاون خود را بعنوان نخست وزیر جدید در کابینه انتخاب کرد و از بروز بن بست جدید سیاسی در کشور جلوگیری به عمل آورد چون با این کار حمایت اپوزیسیون را نیز به دست آورده است.

کوچینسکی همچنین "کلودیا کوپر"، معاون وزیر اقتصاد را بعنوان وزیر اقتصاد جدید منصوب کرد و وزرای دادگستری، آموزش، بهداشت و مسکن را نیز تغییر داد.

این تغییرات در کابینه انتقادهایی را از سوی احزاب میانه رو و چپ گرای پرو در پی داشت اما اپوزیسیون که همان جناح راست موسوم به "نیروی مردمی" است از این تغییرات حمایت کرده است؛ این حزب اکثریت قاطع را در کنگره این کشور آمریکای لاتین در اختیار دارد.

لوئیس گالارتا، رئیس کنگره و یکی از قانونگذاران حزب نیروی مردمی در توئیتر خود نوشت: من برای نخست وزیر و همچنین کابینه جدید آرزوی موفقیت می‌کنم. کشور و دولت برای پیشبرد راه خود به این تغییر نیاز داشت.

کابینه دولت کوچینسکی روز جمعه نتوانست رای عدم اعتماد پارلمان را به دست آورد و به وی زمان داده شد تا کابینه جدیدی را تشکیل دهد. علت این رای عدم اعتماد مناقشه بر سر عدم موفقیت آمیز بودن رسیدگی به اعتصاب آموزگارانی بود که به سیاست‌های آموزشی دولت لیما اعتراض کرده بودند و خواستار برابری جنسیتی در برنامه‌های آموزشی بودند.

کنگره پرو اواخر سال گذشته میلادی وزیر آموزش را برکنار کرد و هفته گذشته نیز دومین وزیر آموزش دولت پرو را شایسته ندانست.

وزیر جدید آموزش کوچینسکی "ایدل وکسلر" است که در گذشته اصلاحات آموزشی در کشور را به شدت مورد انتقاد قرار داده بود.

"کارلوس بروس"، وزیر جدید مسکن پرو نیز رسما یکی از اعضای همجنسگرای کابینه دولت است.

آرائوز وزیر سابق اقتصاد در سال های 2006 تا 2011 در دولت جناح راست "آلن گارسیا"، رئیس جمهوری سابق پرو بوده که حزبش از نزدیک با حزب اپوزیسیون نیروی مردمی همکاری داشته است. وزیر جدید آموزش پرو نیز در دولت گارسیا فعالیت داشت.

این تغییرات در کابینه دولت پرو در حالی صورت گرفته که براساس نظرسنجی موسسه "ایپسوس" میزان محبوبیت کوچینسکی در نظرسنجی ماهانه با کاهش هفت درصدی به 22 درصد رسیده است. این نظرسنجی در بازه زمانی 13 تا 15 سپتامبر سال جاری میلادی صورت گرفت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها