بازدید 1912

دولت عراق انتخابات محلی را تا اطلاع ثانوی به تاخیر انداخت

دولت عراق از تعویق در برگزاری انتخابات محلی تا اطلاع ثانوی خبر داد.
کد خبر: ۷۳۱۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳ 18 September 2017
دولت عراق از تعویق در برگزاری انتخابات محلی تا اطلاع ثانوی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای "القدس العربی"، کمیسیون انتخابات عراق که به عنوان نهادی مستقل است و برگزاری انتخابات را برعهده دارد، اعلام کرد که دولت عراق به آن ابلاغ کرده که زمان مقرر برای برگزاری انتخابات شوراهایی استان‌ها را لغو کرده و تا اطلاع ثانوی به تاخیر انداخته است.

انتخابات شوراهای استان‌ها مربوط به دولت‌های محلی استان‌ها بوده (اعضای شوراهای استان‌ها و استانداران) که شامل ۱۵ استان در مرکز، جنوب، غرب و شمال کشور به جز استان‌های اقلیم کردستان عراق است.

مقدام شریفی، سخنگوی این کمیسیون در بیانیه‌ای اعلام کرد که کمیسیون انتخابات عراق پیامی را از شورای وزیران دریافت کرد که براساس حکم شماره ۱۱ تعیین زمان برگزاری انتخابات شوراهای استان‌ها در اقلیم در سال ۲۰۱۷ لغو شد و هیچ توضیحی هم درباره موعد جدید انتخابات در آن داده نشده بود.

شریفی افزود: کابینه عراق این تصمیم را به کمیسیون انتخابات ابلاغ کرد و پیشنهاد داد زمانی جدید برای برگزاری انتخابات مذکور را مطرح کند.

قرار بود که طبق تصمیم شورای وزیران انتخابات محلی در تمامی نقاط عراق در ۱۶ سپتامبر برگزار شود.

شریفی درخصوص دلایل این تصمیم گفت، فراکسیون‌های سیاسی در استان‌ها قرار بود که لیستی از کاندیداهای خود برای انتخابات محلی را به کمیسیون انتخابات ارائه دهند تا این کمیسیون بتواند انتخابات را برگزار کند.

وی در ادامه گفت: به دلیل تاخیر این احزاب سیاسی جهت ارائه لیست نامزدهایشان، کمیسیون انتخابات قادر به برگزاری انتخابات محلی در موعد مقرر نشد.

کمیسیون انتخابات عراق در بیستم ژوئیه شروع به ثبت نام احزاب راغب به مشارکت در انتخابات محلی کرد.

استان‌های الانبار، صلاح الدین، کرکوک و نینوا شاهد اوضاع امنیتی بی‌ثباتی هستند و آن به دلیل وجود بیش از ۳.۵ میلیون آواره است و این موضوع چالشی را برای برگزاری انتخابات شورای استان‌ها،‌ شهرستان‌ها و شهرها در آوریل آینده به وجود می‌آورد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار