بازدید 2514

مصرف جهانی انرژی افزایش می‌یابد

برآوردهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا حکایت از این دارد که مصرف جهانی انرژی تا سال ۲۰۴۰ حدود یک سوم (۲۸ درصد) افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۷۳۱۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 18 September 2017
برآوردهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا حکایت از این دارد که مصرف جهانی انرژی تا سال ۲۰۴۰ حدود یک سوم (۲۸ درصد) افزایش می‌یابد.

به گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، در تازه‌ترین گزارش چشم‌انداز سال ۲۰۱۷ خود از افزایش ۲۸ درصدی مصرف انرژی در جهان تا سال ۲۰۴۰ نسبت به سال ۲۰۱۵ خبرداد.

بیشتر این افزایش ازسوی کشورهای غیرعضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) خواهد بود و تقاضا برای انرژی به دلیل رشد اقتصادی این کشورها در آسیا افزایش خواهد داشت.

کشورهای غیرعضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه شامل چین و هند هستند که بیش از ۶۰ درصد افزایش تقاضا برای انرژی سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۴۰ جهان از سوی آنها خواهد بود.

بنا بر این گزارش، تقاضا برای همه حامل‌های انرژی به جز زغال سنگ در این مدت افزایش خواهد داشت، انرژی‌های تجدیدپذیر نیز در میان همه انواع انرژی بیشترین رشد را در این ۲۵ سال تجربه خواهند کرد.

مصرف انرژی هسته‌ای پس منابع تجدید پذیر انرژی بیشترین رشد را خواهد داشت به طوری که هر سال ۱,۵ درصد مصرف آن افزایش خواهد یافت.

با این که اداره اطلاعات انرژی آمریکا رشد بیشتری را برای مصرف منابع تجدیدپذیر انرژی در این مدت پیش‌بینی می‌کند، انرژی‌های فسیلی همچنان سه چهارم مصرف را در جهان در اختیار خواهند داشت. مصرف گاز طبیعی که شدت کربن کمتری نسبت به نفت خام و زغال سنگ دارد، از همه انواع سوخت‌های فسیلی رشد بیشتری خواهد داشت. 

بر اساس همین پیش‌بینی مصرف گاز طبیعی سالانه ۱,۴درصد افزایش خواهد داشت که دلیل آن به بهره‌برداری رسیدن ذخایر عظیم این ماده طبیعی و نیز افزایش تولید خواهد بود.

با وجود این که مایعات نفتی بیشترین منبع انرژی در این پیش‌بینی خواهد بود، سهم مایعات در سبد مصرفی انرژی جهان در این مدت از ۳۳ درصد در ۲۰۱۵ به ۳۱ درصد در ۲۰۴۰ کاهش خواهد یافت. دلیل این کاهش، افزایش قیمت نفت و گرایش مصرف کنندگان به سوی فناوری‌های بهینه‌سازی مصرف سوخت و دوری گزیدن از سوخت‌های مایع خواهد بود.

چین بزرگترین مصرف‌کننده زغال‌سنگ جهان است ولی مصرف این کشور هم در این بازه زمانی سالانه نیم درصد کاهش خواهد داشت. در کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه نیز کاهش مصرف زغال سنگ به همین میزان دیده خواهد شد. سهم زغال سنگ در سبد انرژی مصرفی جهان از ۲۷ درصد در سال ۲۰۱۵ به ۲۲ درصد در سال ۲۰۴۰ خواهد رسید.

منبع: شانا

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر