بازدید 4505

آمریکا:ایران از‌نظر‌فنی‌در‌حال‌تبعیت‌از‌برجام است

وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که ایران از نظر فنی در حال تبعیت از برجام بوده اما در حال تشدید فعالیت‌های بی ثبات کننده خود در یمن و سوریه و ارسال سلاح به حزب‌الله است.
کد خبر: ۷۳۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷ 17 September 2017
وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه‌ای گفت که ایران از نظر فنی در حال تبعیت از برجام بوده اما در حال تشدید فعالیت‌های بی ثبات کننده خود در یمن و سوریه و ارسال سلاح به حزب‌الله است.

به گزارش تسنیم، "رکس تیلرسون" وزیر امور خارجه آمریکا در بخش هایی از مصاحبه خود با شبکه سی بی اس نیوز، ایران را به ارتکاب اقدامات بی ثبات کننده متهم کرد.
 
تیلرسون در بخش دیگری از گفتگو با شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز مدعی شد: ایران اقدامات بی ثبات کننده خود در یمن را شدت داده است، فعالیت های بی ثبات کننده خود در سوریه را تشدید کرده است و اقدام به صدور تسلیحات برای حزب الله و دیگر گروههای تروریستی می کند.
 
وی در ادامه ادعاهای خود گفت: ایران همچنان برنامه فعالی در زمینه موشک بالستیک دارد، هیچ یک از این رفتارها مطابق با تعهد مقدماتی(برجام) نیست که همه دادند.
 
وزیر امور خارجه آمریکا ضمن اذعان به پایبندی فنی ایران به برجام مدعی شد از زمان حصول توافقنامه هسته ای، ایران فعالیت های بی ثبات کننده اش را شدت بخشیده است.
 
تیلرسون در بخش دیگری از سخنانش درباره سخنرانی دونالد ترامپ در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت دونالد ترامپ درباره ارزش های دموکراتیک و دفاع از این ارزش ها صحبت خواهد کرد. وی خواهد گفت که این ارزش ها با اقدامات کشورهای کره شمالی و ایران مورد تهدید و حمله قرار دارند.
 
رکس تیلرسون با متهم کردن ایران به اقدامات بی ثبات کننده گفت: دونالد ترامپ معتقد است که سازمان ملل ابزاری قدرتمند برای پاسخ دادن به تهدیداتی مثل کره شمالی، ایران و تروریسم است.
 
وی درباره برجام و تبعیت ایران از برجام گفت: دیدگاه من این است که آنها(ایرانی ها) از جنبه فنی در حال تبعیت از برجام هستند اما اگر نگاهی به عقب داشته باشید و به مقدمه برجام نگاه کنید، می بینید که به صراحت بین طرف های توافقنامه یعنی مذاکره کنندگان طرف غربی و ایران، این انتظار وجود داشت که با رفع این تهدید هسته ای، ما تنش بین ایران و بقیه جهان را کاهش خواهیم داد و شرایطی برای پیوستن دوباره ایران به جامعه کشورها فراهم خواهد شد اما از زمان حصول توافقنامه هسته ای ما شاهد بوده ایم که ایران فعالیت های بی ثبات کننده اش را شدت بخشیده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل