بازدید 41824

تفاوت‌های رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ‌ وی

شرکت رنو برای ادامه حضور موفق خود در عرصه تولید خودروهای ارزان قیمت پرفروش ،محصولی تحت عنوان رنو ساندرو را به بازار عرضه کرد که از لحاظ مشخصات فنی و ظاهری شباهت بسیاری به ال 90 دارد.
کد خبر: ۷۳۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۷ 17 September 2017
شرکت رنو برای ادامه حضور موفق خود در عرصه تولید خودروهای ارزان قیمت پرفروش ،محصولی تحت عنوان رنو ساندرو را به بازار عرضه کرد که از لحاظ مشخصات فنی و ظاهری شباهت بسیاری به ال 90 دارد.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت رنو برای ادامه حضور موفق خود در عرصه تولید خودروهای ارزان قیمت پر فروش در سال 2008 میلادی محصول جدید خود تحت عنوان رنو ساندرو را به بازار عرضه کرد که بطور کامل از پلت فرم ال 90 بهره می برد؛ در حقیقت می توان ساندرو را ال 90 هاچ بک نامید زیرا جدا از  طراحی خارجی خودرو، زمانی که داخل کابین ساندرو می نشینید تفاوت چندانی با ال نود احساس نخواهید کرد.

لازم به ذکر است رنو ساندرو (Renault Sandero) از آذرماه سال 94، توسط شرکت پارس‌خودرو وارد بازار ایران شده است. این خودرو که در اروپا با نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود، یکی از محصولات مشترک شرکت خودروسازی فرانسوی رنو و زیرشاخه‌ی رومانیایی آن موسوم به داچیا است.

بر اساس این گزارش خودروی ال 90 یکی از محصولات پرفروش رنو در کشور ما محسوب می شود که کیفیت مناسبی نسبت به قیمت خود دارد اما یکی از ایراداتی که همواره به آن وارد می شد طراحی ظاهری  بود که خیلی مورد پسند جوانان واقع نمی شد به همین منظور رنو با استفاده از پلت فرم ال 90 یک خودروی هاچ بک با طراحی بسیار مدرن تر و چشم نواز تحت عنوان ساندرو را تولید کرد.

قابل ذکر است از سال 2013 به بعد رنو نسخه فیس لیفت شده این خودرو را با تغییراتی در ظاهر به بازار عرضه شده است  البته شرکت پارس خودرو همان نسخه قدیمی را در دو مدل رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ وی تولید می کند که در محدوده قیمتی43 تا 54 میلیون تومان  به فروش می رسد.

تفاوت‌های رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ‌ وی

مشخصات ظاهری ساندرو

 رنو ساندرو را می توان در رده هاچ بک های 5 درب شهری به حساب آورد. طراحی خارجی این خودرو بر خلاف ال 90 از خطوط تیز و مربع گونه خبری نیست . طراحی خارجی این خودرو بصورت خطوط منحنی دار و قوسی شکل طراحی شده تا کمی جوان پسند و دلنشین تر از ال 90 گردد.در جلوی خودرو دو چراغ بزرگ بیضوی شکل قرار دارد که منتهی به جلو پنجره شده که تا حدودی شبیه به رنو مگان می باشد.چراغهای عقب خودرو بطوری طراحی شده که  با چراغهای جلو هماهنگی خاصی دارد.

مشخصات داخلی و طراحی کابین رنو ساندرو

همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، ساندرو بر مبنای پلتفرم خودروی لوگان (تندر90) توسعه داده شده است و از این‌رو می‌توان شباهت‌های بین دو خودرو را به‌وضوح مشاهده کرد. ساندرو و تندر به دو کلاس متفاوت تعلق دارند، بنابراین طبیعی است که طول این دو خودرو تفاوت زیادی با هم داشته باشد؛ اما ارتفاع و عرض آن‌ها شباهت زیادی به یکدیگر دارد. فاصله‌ی بین دو محور ساندرو، حدود 42 میلی‌متر کوتاه‌تر از ال 90 است، بنابراین می‌توان انتظار داشت فضای در دسترس برای سرنشین‌های عقب، در این خودروی هاچ‌بک کمتر از تندر باشد.

تفاوت‌های رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ‌ وی

طول فضای داخلی این خودرو 4.02 متر است که از بیشتر خودروهای مشابه خود بزرگتر و بهینه تر می باشد.همچنین گنجایش محفظه بار ساندرو برابر با 320 لیتر بوده که نشان از طراحی خوب داخلی خودرو دارد.  

مشخصات فنی رنو ساندرو

شرکت پارس‌خودرو رنو ساندرو را در دو مدل دستی و اتوماتیک روانه‌ی بازار کرده است؛ سیستم انتقال قدرت مدل دستی از نوع 5 سرعته و مصرف سوخت ترکیبی آن معادل 6.7 لیتر در هر100کیلومتر است و مدل اتوماتیک این خودرو از سیستم انتقال قدرت 4 سرعته بهره می‌برد و به‌صورت ترکیبی در هر 100کیلومتر، حدود8.3 لیتر مصرف سوخت دارد.

مطابق اطلاعات موجود در وب‌سایت شرکت پارس‌خودرو، حداکثر سرعت مدل‌های دستی و اتوماتیک این خودرو به‌ترتیب 175 و 170 کیلومتر بر ساعت است و این دو خودرو به‌ترتیب به 10.5 و 11.5 ثانیه زمان نیاز دارند تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسند.

پارس‌خودرو برای محور جلوی رنو ساندرو، سیستم تعلیق مستقل مک‌فرسون با بازوی جناقی را برگزیده و در محور عقب آن از سیستم تعلیق نیمه‌ مستقل با فنرهای مارپیچ استفاده کرده است. ترمزهای جلو و عقب رنو ساندرو همانند بسیاری از خودروهای هاچ‌بک دیگر موجود در بازار به‌ ترتیب از نوع دیسکی و کاسه‌ای هستند.

از نظر ایمنی این خودرو دارای سیستم های ABS ، EBD و EBA می باشد و همچنین EURO-NCAP ( سازمان و استاندارد ایمنی اروپا ) به این خودرو 4 ستاره داده است که آنرا در رده محصولات دارای ایمنی مناسب ارزیابی داشته است .

رنو برای این خودرو چندین موتور در نظر گرفته است که پارس خودرو موتور 1.6 لیتری 16 سوپاپ را برای بازار داخلی در نظر گرفته است . میزان قدرت خروجی این موتور برابر با 112 اسب بخار می باشد.

تفاوت‌های رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ‌ وی

تفاوت‌های رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ‌ وی

دو خودوری رنو ساندرو و رنو ساندرو استپ‌وی به لحاظ فنی هیچ‌ تفاوتی با یکدیگر ندارند و پارس‌خودرو در نسخه‌ی کراس‌اوور از همان پیشرانه‌ی105 اسب بخاری خودروی تندر بهره برده است. این خودرو از لحاظ ظاهری نیز شباهت‌های زیادی با ساندروی هاچ‌بک دارد؛ اما ارتفاع نسبتا بلند این خودرو به همراه فضای بار بزرگ‌تر موجب می‌شود تا این خودرو در کلاس کراس‌اوورهای کوچک شهری قرار گیرد.

شرکت رنو  با بهره‌گیری از ضربه‌گیرهایی به رنگ مشکی روی قوس چرخ‌های استپ‌وی، به این خودرو ظاهری اسپرت‌تر و عضلانی‌تر بخشیده است، علاوه‌بر این نواری به رنگ کروم نیز در بخش تحتانی سپر نصب شده است که یکی از معدود وجه‌های تمایز بین استپ‌وی و ساندرو است.

طول و عرض استپ‌وی بسیار نزدیک به نمونه‌ی هاچ‌بک این خودرو است؛ اما ارتفاع آن حدود 50 میلی‌متر از این خودرو بلندتر است. رنو دو باربند را نیز به‌صورت استاندارد روی سقف استپ‌وی نصب کرده است تا حس یک خودروی شاسی‌بلند را به بیننده منتقل کند. در نهایت می توان گفت نمای داخلی استپ‌وی ، مشابه ساندرو است و از این حیث، تفاوتی بین دو خودرو مشاهده نمی‌شود.

قیمت محصول رنو ساندرو  و رنو ساندرو استپ وی

نام محصول

مدل

قیمت کارخانه

قیمت بازار

رنو ساندرو

دنده ای

43.176.000

45 تا 46 میلیون

رنو ساندرو

اتومات

49.176.000

53 تا 54 میلیون

رنو ساندرو استپ وی

دنده ای

48.162.000

53 تا 55 میلیون

رنو ساندرو استپ وی

اتومات

54.162.000

60 تا 62 میلیون



تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار