بازدید 5270
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

نگاه ویژه شاخص به کانال ۸۴ هزار واحد بدون اهرم پالایشی

شاخص کل بورس امروز نیز در ادامه رشد ابتدای هفته، توانست با حمایت همراه، حکشتی و فولاد، رشد 0.28 درصدی را تجربه کند و به کانال 84 هزار واحد نزدیک تر شود. نکته مهم در بازار امروز این بود که بر خلاف روز قبل، خبری از حمایت مثبت نمادهای پالایشی نبود و این نمادها با کاهش همراه بودند. همچنین در بازار فرابورس، شاهد افت 2 واحدی شاخص و رسیدن به رقم 949 واحد بودیم.
کد خبر: ۷۳۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۱ 17 September 2017
شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 26 شهریورماه 96 با افزایش 233 واحدی به رقم 83 هزار و 916 واحد رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، امروز تالار شیشه ای در دومین روز کاری هفته جاری بازهم شاهد روند صعودی شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 75 واحدی به رقم 27 هزار و 149 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن با رشد 67 واحدی، عدد 17 هزار و 656 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش 51 واحد به رقم 13 هزار و 362 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.24 درصدی افزایش 218 واحدی را رقم زد و به سطح 91 هزار و 443 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با 110 واحد افزایش به رقم 58 هزار و 292 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 794 واحد معادل 0.43 درصد همراه بود و عدد 185 هزار و 659 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را ساعت پایانی یعنی 12:30 داشت و در سطح 83 هزار و 916 واحد قرار گرفت. 

نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛
در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد همراه (شركت ارتباطات سيار ايران) با 75 واحد، نماد حکشتی (كشتيراني جمهوري اسلامي ايران) با 40 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 28 واحد، نماد رمپنا (گروه مپنا (سهامي عام)) با 16 واحد و نماد های وب (داده گسترعصرنوين-هاي وب) با 15 واحد افزایش بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان) با 22 واحد و نماد آپ (آسان پرداخت پرشين) با 17 واحد کاهش بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر بورس تهران داشتند.

معامله‌گران بورس امروز، یک میلیارد و 635 میلیون برگه بهادار و سهام در قالب 41 هزار و 38 نوبت معامله و به ارزش 374 میلیارد و 868 میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت هایی که نماد آن ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از:  سرمایه‌گذاری دارویی تامین، اوراق اختیار فروش تبعی سرمایه‌گذاری دارویی تامین، اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا، اوراق مشارکت میدکو، واحدهای سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی، سرمایه‌گذاری مسکن زاینده‌رود، پشم‌بافی توس، سیمان لارستان و  ورزیران و همچنین شرکت هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: مهندسی مرآت پولاد، تولید سموم علف‌کش بودند.

بر اساس گزارش بازار سرمایه (سنا)، در این روز گروه های کانه فلزی، خودرو و فلزات اساسی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه های صنعت قرار گرفتند.

بیشترین رشد قیمت ها نیز متعلق به نماد ذغال سنگ نگین طبس، های وب، چدن سازان، لعابیران، پگاه آذربایجان غربی، حمل و نقل پتروشیمی و گروه صنایع بهشهر ایران بود.

این در حالی بود که در سوی دیگر بازار نمادهای قند شیرین خراسان، لنت ترمز ایران، پتروشیمی فارابی، کاشی تکسرام، دارویی لقمان، موتورسازان تراکتورسازی ایران و فنرسازی زر با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.

در بازار روز یک شنبه سهامداران بورس تهران برای خرید سهام های وب، اوراق مشارکت رایان سایپا، سهام چدن سازان، اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، اوراق صکوک سایپا، سهام آلومینیوم ایران و اوراق مشارکت ملی نفت ایران بیشترین تقاضا و سنگین ترین صف های خرید را ثبت کردند.

در سوی دیگر بازار اما گروهی از سرمایه گذاران برای خروج از اوراق مشارکت ملی نفت ایران، اوراق مشارکت شهرداری مشهد، سهام پیاذر، اوراق مشارکت کارکنان نفت، اوراق صکوک سایپا و اوراق مشارکت شهرداری تهران بیشترین عرضه ها و طولانی ترین صف های فروش را داشتند.

در پایان معاملات امروز فولاد مبارکه با معامله بلوکی 576 میلیون سهمی به ارزش یک هزار و 97 میلیارد ریال بیشترین حجم و ارزش معاملات را ثبت کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار