بازدید 11360

آلودگی هوای تهران ناشی از چیست

کد خبر: ۷۳۰۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶ 17 September 2017
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: ۵۱ درصد آلودگی هوای تهران فقط به خاطر وجود ۲۰ هزار کامیونی است که شب‌ها وارد تهران می‌شوند.

به گزارش ایلنا، عیسی کلانتری در مراسم روز جهانی حفاظت از لایه اوزون گفت: اگر یک مشکل زیست‌محیطی به خوبی توضیح داده شود و برای حل آن راه‌حل ارائه شود، مسائل حل می‌شود. تخریب لایه اوزون ابتدا از طریق یک کمپین مردمی مطرح شد و بعد تبدیل به یک کمپین دولتی و بعد تبدیل به یک اجماع بین‌المللی شد و امروز پس از حدود 30 سال تقریباً ترمیم شده است و این الگویی برای تمام بخش‌های مختلف محیط زیست است.

معاون رئیس‌جمهور ادامه داد: ایران به تمام تعهدات خود از جمله برجام، صلح عراق و... پایبند بوده‌است. امیدوارم برای حل مشکلات ملی نیز تعهد دهیم تا در راستای حل آنها گام‌های مهمی برداشته شود.

او ادامه داد: سازمان محیط زیست باید بتواند مشکلات محیط زیست را با مردم در میان بگذارد اما در حال حاضر از رساندن معضلات زیست‌محیطی به زعم مردم عاجز هستیم. با تربیت کارشناس و شرکت در اجلاس و کنفرانس‌ها بدون مشارکت مردم نمی‌توانیم محیط‌بان خوبی باشیم.

او با اشاره به انتساب کاوه مدنی به عنوان معاون آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و فناوری ادامه داد: امیدواریم با حضور ایشان در سازمان بتوانیم موفق شویم 80 میلیون محیط‌بان داشته باشیم وگرنه از پس مشکلات عمیق زیست محیطی بر نخواهیم آمد.

کلانتری با تاکید بر اینکه 99 درصد گازهای مخرب لایه اوزون امروز با همت مردم حل شده‌اند، ادامه داد: نباید محیط زیست را محدود به مسائل کوچک و فرعی کنیم. در حال حاضر با مسائل جدی محیط زیستی از جمله کمبود آب و معضل پسماندها که سلامت مردم را در شمال کشور به صورت جدی به خطر انداخته‌اند، مواجه هستیم.

وی ادامه داد: برای مثال 51 درصد آلودگی شهر تهران فقط به خاطر وجود 20 هزار کامیونی است که شب ها وارد تهران می‌شوند. همکاران محیط زیست نباید اصل را فدای فرع کنند. اکنون برای مسائل مهم کارشناس نداریم اما برای مسائل فرعی تعداد زیادی کارشناس در سازمان وجود دارد و این امر نشان می‌دهد منابع به صورت بهینه تخصیص نیافته است.

او گفت: باید در محیط زیست به خاطر داشته باشیم که اگر به یک چیز «نه» می‌گوییم باید جایگزین داشته باشد چرا که سازمان در مقابل نسل بعدی پاسخگو است. همچنین باید سیاست‌‌های ضد توسعه و ضد محیط‌زیست را اصلاح کنیم. شخص مقام معظم رهبری نیز به حفظ محیط زیست پایبند هستند، اما معتقدند باید گزینه‌های جایگزین داشته باشیم. سیاست توسعه پایدار و متوازن راهبرد اصلی ما است، باید در کنار مردم زندگی کرده و زندگی را درک کنیم و اجازه دهیم مردم هم حرف‌های ما ر ا بشنوند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر