بازدید 35087
حاشیه ای بر اعتراض به نتایج آزمون سراسری؛

پاسخ معترضان گازاشک آور نیست، ساز و کار پراشکال کنکور را اصلاح کنید!

فرایند برگزاری آزمون سراسری سال جدید نیز با تمام فراز و نشیب هایی که داشت به پایان رسید و چیزی حدود 500 هزار پذیرفته شده را راهی دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور کرد؛ آزمونی که به مانند سال های گذشته، معترضانی دارد که معتقدند حقشان در این فرایند ضایع شده است. مثل داوطلبانی که با رتبه های زیر 5 هزار، جایی در بین 500 هزار پذیرفته شده کشور ندارند و مردود شدند.
کد خبر: ۷۳۰۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 17 September 2017
پاسخ معترضان گازاشک آور نیست، ساز و کار پراشکال کنکور را اصلاح کنید!فرایند برگزاری آزمون سراسری سال جدید نیز با تمام فراز و نشیب هایی که داشت به پایان رسید و چیزی حدود 500 هزار پذیرفته شده را راهی دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور کرد؛ آزمونی که به مانند سال های گذشته، معترضانی دارد که معتقدند حقشان در این فرایند ضایع شده است. مثل داوطلبانی که با رتبه های زیر 5 هزار، جایی در بین 500 هزار پذیرفته شده کشور ندارند و مردود شدند.

به گزارش «تابناک»؛ آزمون سراسری یا همان کنکور که چند دهه ای است سرنوشت جوانان این کشور به نحوه برگزاری و نتایج آن گره خورده است، در سال جاری نیز سرنوشت چند صد هزار داوطلب و مسیر آینده تحصیلی و شغلی آنها را مشخص کرد؛ کنکوری که هر سال سخن از حذف یا کاهش نقش آن در پذیرش دانشجو به میان می آید، اما اراده ای برای تحقق این مهم وجود ندارد.

جدا از 500 هزار داوطلبی که با اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری نام خود را در میان پذیرفته شدگان دیدند و همزمان با آغاز سال تحصیلی باید تحصیلات دانشگاهی خود را آغاز کنند، داواطلبان فراوان دیگری نیز وجود دارند که با رتبه های بسیار عالی و نمراتی قابل تحسین، امکان پذیرششان در دانشگاه فراهم نشد و آینده مبهمی در برابر آنها قرار گرفت.

در آزمون سراسری سال جاری آنچنان که اطلاعات به دست آمده نشان می دهد، داوطلبی در رشته تجربی و با جنسیت دختر به رغم کسب رتبه زیر دو هزار منطقه دو و وجود حدوداً 7 هزار نفر گنجایش برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی و در حالی که تمام امکان های انتخاب رشته خود را انتخاب کرده بود، پذیرفته نشد و در نتیجه نهایی او کلمه مردود قید شد؛ داوطلب دختری که معتقد است، یکی از آشنایانشان با رتبه ای بالاتر و جنسیت پسر در همین آزمون سال جاری در رشته پزشکی قبول شده است.

داوطلب دیگری از منطقه یک با کسب رتبه 1017 و به رغم اینکه از تمام فرصت های انتخاب رشته خود استفاده کرد در هیچ یک از رشته محل های انتخابی خود قبول نشد. حال آنکه این داوطلب معتقد است در سال گذشته، یکی از دوستانش با رتبه ای بالاتر در رشته پزشکی قبول شد.

نمونه های فراوان دیگری از این داوطلبان هستند که با وجود کسب رتبه های خوب، پس از مراجعه به سایت سازمان سنجش و مشاهده نتایجی که حکایت از مردودی آنها دارد؛ واقعیتی که برای آنها باور پذیر نیست و شاید برای همیشه آنها را از مسیر دانش و تحصیل دور نگه دارد.

آنچه در آزمون سال جاری برای بسیاری از داوطلبان کنکور نتیجه مردودی را بر خلاف تصور و محاسبات پیشین آنها پدید آورد، موج جدیدی از اعتراض ها را به مانند سال های قبل شکل داد و جمع زیادی از خانواده ها را در استرس و اندوهی توصیف ناشدنی فرو برد؛ اعتراض هایی که صورت میدانی آن رو به روی ساختمان مرکزی سازمان سنجش شکل گرفت و با کمک گاز اشک آور و برخورد نظامی از بین رفت.

حسین توکلی، مشاور عالی سازمان سنجش در پاسخ به اعتراض هایی که بلافاصله پس از اعلام نتایج آزمون سراسری شکل گرفت و نتایجی که برای بسیاری از داوطلبان پذیرفتنی نیست، به رسانه ها گفت: این نتایج اصلاً عجیب نیست. واقعیت این است که شرایط یک دوره آزمون سراسری با دوره های پیشین متفاوت است و هر کنکور شرایط منحصر به خود را دارد.

او افزود: ممکن است در یک سال تعداد داوطلبان و سطح توانایی آنها زیاد باشد، ولی در سال دیگر این موضوع کاهش یابد. جدا از این مسأله موضوع سهیمه های خاص، مناطق و جنسیت نیز وجود دارد که در سنجش نتیجه داوطلبان مهم است.

توکلی معتقد است، یکی از دلایلی که برخی داوطلبان به رغم رتبه خوب موفق به پذیرش در دانشگاه نشدند، افزایش علاقه سالانه داوطلبان به برخی رشته هاست که برای هر سال شرایط مخصوص به خود را دارد و قابل مقایسه با سال های قبل یا بعد از خود نیست.

جدا از توکلی، ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش نیز یکی از دلایل تفاوت نتایج امسال با نتایج سال گذشته را اعمال سهیمه 5 درصدی برای خانواده جانبازان با جانبازی کمتر از 25 درصد عنوان کرد؛ قانونی که بر اساس آن مقرر شده بود، در راستاي اجراي ماده 90 قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشور، سهميه 5 درصد براي جانبازان با جانبازي كمتر از 25 درصد، همسر و فرزندان آنان و همچنين همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه مدت حضور داوطلبانه اعمال شود.

شرایطی که به آن اشاره شد، بار دیگر اشکال های بزرگ موجود در فرایند و ساختار کنونی سنجش آموزش کشور و کنکور سراسری را به نمایش گذاشت و ضرورت های حذف این فرایند پر اشکال را به مسئولان ذیربط گوشزد کرد.

مادامی که کنکور برگزار شود این اشکالات وجود خواهد داشت و هر تغییر کوچکی در فرایند  برگزاری کنکور، حتی اگر در راستای عادلانه تر کردن پذیرش ها رخ بدهد، باز هم معترضانی خواهد داشت و افرادی هستند که خواسته یا ناخواسته در دام خطاهای این تغییر و تحول های سالیانه قربانی خواهند شد.

در شرایط کنونی به نظر می رسد آمادگی حداکثری نیز برای توفیق در این کنکور پر اشکال کافی نیست و جدا از درس های تخصصی که یک داوطلب باید آنها را از بر کند، داوطلبان ناچار هستند به همان میزان خود را درگیر نکات ریز و درشت نحوه انتخاب رشته نیز بکنند؛ مسأله ای که هر سال و تحت تأثیر تصمیم های خلق الساعه تغییر می کند و بسیاری از داوطلبان را از داشتن یک الگوی مشخص برای قبولی در کنکور محروم می کند.

در این بین اما شرایط حاکم بازار مشاوران انتخاب رشته و کسانی که از طریق فرایند کنکور نان می خورند را داغ و داغ تر می کند؛ مشاورانی که بر اساس آنچه آمد در بیشتر موارد توان ارائه یک تصویر روشن و مشخص از ساز و کار کنکور را ندارند و تنها دغدغه آنها تأمین منافع مادی خودشان است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۷۰
انتشار یافته: ۱۰۴
به خدا دانشگاه خبری نیست، برین یه مهارتی یاد بگیرین که باهاش بتونین کار کنین .جامعه اشباعه از جوان های تحصیل کرده بی مهارت
پاسخ ها
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
داداش کیه که گوش بده. همه باباها و مامانها می خوان کاکول زریهاشون یا دکتر بشه یا مهندس..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
حق داری خصوصا اگه دلالی یاد بگیری از دکتر بیشتر در آمد داری سوادی هم نمی خواد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
واقعا خیلی شورش رو در آوردن برای پزشک ها و با این در آمدهای نجومی که دارند معلومه این مشکلات پیش می یاد. درها رو باز کنند تا جامعه از پزشک هم اشباع شه و حقوق هاشون پایین بیاد و به تعادل برسیم
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
مدرک مثل گواهینامه ماشین میمونه بهرحال.
ظلم آشکاری که جوانان کشور ما وارد می شود
خواهر من حدود 7 یا 8 سا پیش کنکور داد و با رتبه 2000 هیچ جا قبول نشد اقا این قصه همیشه بوده و هست فقط حق یک عده ضایع میشه البته تحصیل در ایران هم همچین آش دهن سوزی نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
بعضی وقت ها اشتباه در انتخاب رشته افراد رخ می دهد.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
بله شما صحیح می فرمایید
با رتبه 2000 پزشکی تهران قبول نمی شوید
ظاهرا این سهمیه ها رو خدا هم روز قیامت قراره محسوب کنه!

من درس میخونم اونوقت جون باباش سهمیه داره اون میره دانشگاه . عدالت به این میگن واقعا!
چه جوری میشه رتبه 1000 پزشکی در تمام کشور قبول نشه انوقت رتبه 5000 قبول بشه غیر از حق خوری مردم و خیانت در امانت
شاید رد پای ژن های خوب اینجا هم پیدا شده !
حدود ۱۰ سال پیش هم همین داستان وجود داشته
متاسفانه هیچ کس جوابگو نیست. رتبه های سه رقمی مرحله اول ، در مرحله دوم رد میشدند و شرکت کننده گروه آزمایشی ریاضی فیزیک، در مجموعه علوم تجربی اسمش درومده بود !!!!
هر سال هم نحوه برخورد با شاکیان، امنیتی و انتظامیه !!!!
این توکلی نمی خواد بازنشست بشه؟ پدر بزرگ من کنکور که میداد سال 1330 این توکلی می آمد تلویزیون با آب و تاب در مورد آزمون سراسری صحبت می کرد و تکیه کلامش هم این بود:

هر داوطلب می بایست .....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
ایشان انسان بسیار متعهد و امین هستند.
از وقتی طراحی و اجرای آزمون های استخدامی هم دادن تحویل این سازمان سنجش ، گند زدن توش رفته
من آزمون استخدامی شرکت کردم سوالاتش که سازمان سنجش طرح کرده بود تعوری محض بود ارتباط درستی با اون شغل نداشت و در حد دکترای تخصصی بود سطح سوالاتش. انگار چیستان بود سوالاتشان . 200 عدد سوال طرح کرده بودن که از ساعت 8 صبح تا یک بعدظهر طول کشید یعنی مخمان ترکید آخرشم نوشتند
مردود شما حایض فلان بهمان نشدید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
دادش شما تو دو خط اینقدر غلط دیکته ای داشتی به خودتم نگاه کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
تئوری، حائز
این توکلی نمی خواد بازنشست بشه؟ پدر بزرگ من کنکور که میداد سال 1330 این توکلی می آمد تلویزیون با آب و تاب در مورد آزمون سراسری صحبت می کرد و تکیه کلامش هم این بود:

هر داوطلب می بایست .....

از وقتی طراحی و اجرای آزمون های استخدامی هم دادن تحویل این سازمان سنجش ، گند زدن توش رفته
من آزمون استخدامی شرکت کردم سوالاتش که سازمان سنجش طرح کرده بود تعوری محض بود ارتباط درستی با اون شغل نداشت و در حد دکترای تخصصی بود سطح سوالاتش. انگار چیستان بود سوالاتشان . 200 عدد سوال طرح کرده بودن که از ساعت 8 صبح تا یک بعدظهر طول کشید یعنی مخمان ترکید آخرشم نوشتند
مردود شما حایض فلان بهمان نشدید.
واقعا" شرايط برابر و يكساني براي شركت كنندگان نيست چه جوري ميشه اين شرايط را توضيح داد.
مشکل اصلی این سهمیه هاس . اگه سهمیه ها برداشته میشد و همه مساوی سنجیده میشدن این اعتراضات رخ نمیداد.طرف با رتبه 2000 منطقه هیچ رشته پزشکی نتونسته بیاره ولی یکی با سهمیه و رتبه 20000 هزار منطقه به لطف سهمیه پزشکی روزانه آورده !!!
خواهشمند است در مورد افزایش وحشتناک شهریه دانشگاه آزاد در رشته پرستاری هم پیگیری بفرمائید. و همچنین لو رفتن سوالات نهایی خرداد که معدلش در کنکور سراسری سال بعد تاثیر خواهد گذاشت پیگیری بفرمائید. چه کسی باید ازحق و حقوق مردم دفاع کند؟
اگه میخواهید تحصیل کنید به خارج از ایران بروید. حتی افغانستان در زمینه تحصیلات عالی وضعیت بهتری دارد. تا سه چهار سال دیگه ایران پر شده از دکترهای بیکار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
بیکار بودن پزشکان در ایران ربطی به تعداد و زیادی فارغ التحصیلان این رشته ندارد. مشکل از سازمان نظام پزشکی هست که اجازه دایرکردن مطب به این پزشکان را نمیدهد و به نوعی کار و کسب درآمد در این رشته را انحصار خود کرده است.
دوست عزیز برای یک دیپلمه هیچ کجا کار یا مهارتی وجود ندارد حتی شستشوی سرویس بهداشتی هم حداقل مدرک کارشناسی می خواهد
این بچه ها ی رتبه زیر 5000و والدینشون بیخود نباید وقتشونو تلف کنند. بهتره سریعا با هر زحمتی برای فرستادن بچه هاشون به خارج اقدام کنند. ما که خوندیم و اینجا موندیم با یه تخصص خاص بدرد بخور که عجیبه که تمام دنیا بجز ایران طرفدار داره، دکتری گرفتیم یه کار نصفه نیمه کارمندی غیر مرتبط با حقوق 2500 تو 39 سالگی گیرمون اومد با هزار بدبختی، هر روزم باید جواب ده نفرو بدیم که چرا اینطوری شد چرا اونطوری،خدا به اینها رحم کنه.
به خدا مدرک تحصیلی هیچ ارزشی نداره.
بنده استاد دانشگاه هستم و تعداد زیادی فارغالتحصیل در مقاطع کارشناسیو ارشد و دکتری تحویل جامعه می دیم اتفقا رشته علوم گایه و سخت شیمی است و متاسفانه شغل نیست و یا شغل مرتبط با رشته گیر نمیارند به نظرم علاقه شده پول و همه دنبال پزشکی و دندان پزشکی می رند در حالی که مملکت به همه ی رشته ها لازم دارد. متاسفانه عدم برنامه ریزی است برای تئسعه کشور یکی از ایتم ها نیروی انسانی جوان متخصص که ما داریم منتهی سرمایه نیست که این ها را به هم پیوند بده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
واقعا تو استادی با این همه غلط
مسولين محترم سايت وزين تابناك يك جمله در گزارش فوق درج شده: «شرایطی که به آن اشاره شد، بار دیگر اشکال های بزرگ موجود در فرایند و ساختار کنونی سنجش آموزش کشور و کنکور سراسری را به نمایش گذاشت و ضرورت های حذف این فرایند پر اشکال را به مسئولان ذیربط گوشز کرد.»
بايد تاكيد كرد همه علاقمندند اين سد كنكور حذف شود ولي دريغ از يك طرح جايگزين و پيشنهاد مناسب. فرض كنكور حذف شد چطور ميتوان هجوم داوطلبان رياضي را به رشته هاي كامپيوتر، برق و مكانيك و ... دانشگاههاي طراز اول تهران مديريت كنيد و يا 580 هزار نفر علاقمند رشته هاي گروه پزشكي را چطور ميتوان ساماندهي كرد. بيش از 10 سال است شعار حذف كنكور مطرح است و فقط شعار است و تاكنون هيچ طرح يا پيشنهاد كارشناسي قابل بررسي ارائه نشده است.
ميبينم جمع كنكور رديا جمع شده هاهاها
من نفر اول دکتری زیست شناسی شدم جایی هم قبول نشدم راستش یک کم ناراحت شدم ولی بیشتر بخاطر سیستم پر از اشکال آزمون متاسفم من همین الان هم تقریبا کارم برای ادامه تحصیل در دوتا از دانشگاههای تراز اول دنیا تموم شده ولی کسانی جدب شدند که نه رزومه داشتند و نه نمره بالا ولی پارتی داشتند
ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش نیز یکی از دلایل تفاوت نتایج امسال با نتایج سال گذشته را اعمال سهیمه 5 درصدی برای خانواده جانبازان با جانبازی کمتر از 25 درصد عنوان کرد؛ قانونی که بر اساس آن مقرر شده بود، در راستاي اجراي ماده 90 قانون برنامه پنجساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي کشور، سهميه 5 درصد براي جانبازان با جانبازي كمتر از 25 درصد، همسر و فرزندان آنان و همچنين همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل 6 ماه مدت حضور داوطلبانه اعمال شود
چرا گناه ندانم کاریهای سازمان را به جانبازان نسبت میدهید؟
مشکل سهمیه بندی غیر عادلانه است در فامیل ما داشتیم که پزشکی قبول شدند یکی آزاد یکی سهمیه! اون که آزاد قبول شد ۱۰ برابر بیشتر از سهمیه ای زحمت کشید!
چرا فکر میکنید همه راه ها به دانشگاه ختم میشه ؟
اینه همه فوق لیسانس و دکترای بیکار و صد البته بی مهارت.
به جای این کارا برید دنبال یه شغل و مهارتی
این که داستان تازه ای نیست! سالهای سال است که کنکور استعدادها را ضایع میکند در همه مقاطع و مخصوصا دکتری تخصصی. هیچ گوش شنوایی هم برای اصلاح این رویه وجود ندارد ! قربانیان این سیستم چندین نسل اند که و اگر وضع به همین منوال باشد نسلهای بعدی هم قربانی میشوند . به این دلیل است که این همه عطش برای رفتن از ایران وجود دارد...
این اقایون نمی خوان بچه هامون در کشور ایران و نزد خانوادهاشون تحصیل کنن و میدونن جوانهای کنونی نیاز به ادامه تحصل دارن و برای رسیدن به هدفشون حتما به خارج از کشور میرن متاسفانه دولت هیچ برنامهای نه به جوانان ونه به اینده انها و نه به اشتغالشون داره فقط شعار میده فقط شعار . چون خودشون هم میدونن که اینکاره نیستند دارن مردم را با وعدهاشون گول میزنن
قرار بود کنکور حذف بشه اما چون بعضی ها دکان و دستگاهی بهم زده اند نمی گذارن کنکور برچیده بشه اینهمه کلاس کنکور اردوی مطالعاتی آزمون های آزمایشی همش برای پول اگر راست میگن در شرایطی یکسان با توجه به معدل پذیرش کنند.
چقدر این اتفاق شبیه کنکور سال 1386 هست.اون سال هم با آینده تحصیلی خیلی ها بازی کردن ،البته این داستان تازه ای نیست متاسفانه...
نظام آموزشی و ورود به دانشگاهِ ایران از بن اشتباهه.
فقط هدفش اینه که مردم رو به یک چیزی مشغول کنه و از واقعیات دور کنه.
بسیاری از کارآفرینان در دنیا مدرک دانشگاهی ندارند یا از دانشگاه اخراج شدند. پس دانشگاه تنها مسیر نیست. بلکه در کشور ما دانشگاه اصلا مسیر درستی نیست!
این حسین آقای توکلی کی می خواد بازنشسته بشه؟؟؟؟؟ باباجون از نیروهای جدید با فکر جدید در سازمان سنجش استفاده کنید.
دليل نتايج دور از انتظار امسال سهميه ايثارگزان 5% هست. در خرداد ماه به صورت اصلاحيه اعلام شد و تقريبا 30 درصد از ظرفيت تمامي رشته ها رو به كساني كه شرايط ايثارگري 5% داشتن داد.
اقاجان یک کار درست دیگه انجام نمیشه تو مملکت.....
حتی امور روتین و روزمره!!
چه برسه به اقتصاد و بحران آب و محیط زیست
بپذیرید که اشتباهی بوده خیلی چیزها.....
انشالا که اونی که این مملکت مالشه بیاد و پرچم اسلامو عَلَم کنه!
توی ایران جایی برای کسایی که تحصیل رو بخوان ادامه بدن نیست
برین خارج از کشور
هم راحت زندگی کنید
هم تحصیل
بهش میگن مهاجرت
تا حالا ۴ ملیون نفر رفتن
شما هم روش
ما هم داریم تلاش میکنیم بریم از این کویر بی خاصیت
به امید آینده ای نه چندان خوب ولی بهتر از همینی که هست
برید
سلام من به جوان‌هایی که توی کنکور قبول نشدن اینه که برای تحصیل و مهاجرت به خارج برن. اینجا هیچ خبری نیست اگر برید مطمئنا متوجه تفاوت خواهید شد. خرج چندانی هم ندارد که بترسی لااقل از دانشگاههای در پیتی ایران که صد برابر بهترند گول این رده بندی های دانشگاهی را نخورید وقتی رفتید دیدید خبری از مدرک فروشی نیست و باید زحمت بکشید تا تمام کنید قدر خودتون رو بهتر میفهمید و دیگه بر نمی‌گردید.
حالا که گرایش شرکت کننده گان در کنکور بیشتر سمت رشته های پزشکی و زیر مجموعه آن رفته بهتر است ظرفیت این رشته ها را زیاد کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
اين شكلي كه بازار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
اين شكلي كه كاسبي پزشكان كساد مي شود
این بندگان خدا دنبال قبولی تو رشته پزشکی بودن .وقتی تموم رشته ها درامد منطقی نداره ویه رشته درامد کلان داره طبیعتا همه خواستار اون رشته میشن.منصفانه اینه که درامد ها رو برای پزشکی مطابق بقیه رشته ها کنند تا فقط کسانی که علاقه دارن برن و اینجور مشکلات و بی عدالتی ها پیش نیاد.
سمهیه دختر وپسر یعنی چه.این عین بی عدالتی است که مدعیان اجرای عدالت انجام میدهند. هر فردی که استعداد بهتری داره حقشه که رشته بهتری قبولبشه حالا چه دختر یا پسر باشه. در هیچ کجای دنیا شاهد این بی عدالت نیستی.
بايد يك مستند از وضعيت اشتغال فارغ التحصيلان درست كنند و همه شبكه ها هم پخش كنند.
بعد میشینن همایش میذارن که چرا فرار مغز ها داریم؟؟
علت اصلی را دکتر خدایی رییس سازمان سنجش اعلام کرده. دقت کنید سازمان سنجش مجری قانون است و تخلفی انجام نداده. در این مورد باید رفت سراغ قانونگذار که این وضعیت را درست کرده! اگر این روند ادامه پیدا کند تا چند سال آینده با رتبه 200 هم بدون سهمیه نمی شود پزشکی قبول شد...
فرزند من با رتبه ی ۱۲۵ رشته تجربی در انتخاب پنجم خود یعنی شیراز قبول شده این درحالیست که :
۱ _ ظرفیت پزشکی در دانشگاههای تهران نتنها کم نشده بلکه اندکی نیز افزایش داشته
۲_ در سال گذشته آخرین نفر قبولی در منطقه یک در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران ۲۲۵ بوده حال مسوولین مهربان سازمان سنجش یه توضیحی بفرمایند که این تفاوت چگونه ایجاد شده
۳_ چرا تهرانی ها قربانی این بازی ها هستند چرا رتبه ۱۲۵ منطقه یک جایزه ای که از سیستم آموزشی میگیرد اخراج از شهر خود و محرومیت از امکانات آموزشی شهر خود میشود
خواهش میکنم این مطلب را بگوش مسوولین سازمان برسانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
دانشگاه تهران امسال کلا برای ژن های برتر است قطعا
اينجا ايرانه
سلام - من فقط دنبال جواب این سوالم که چرا مسئولان سنجش نزدیک به یک دهه است که این سازمان را اداره می کنند وتغییری در مسئولان وکادر مدیریتی این سازمان داده نمیشه به نطر شما این کار خودش فساد اور نیست من از روزنامه نگاران خبر نگاران وبه خصوص مسولان خبر گزاری معتبر تابناک تقاضا دارم این مسئله رو پیگیری کنند قضیه خیلی مهمه مسئله آینده جوانهای این ملت است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
یک دهه؟
متاسفانه دانشجوی سهمیه ای اگر بهترین دانشجو هم باشد همواره با چشم تحقیر و حتی با اهانت زبانی روبرو است. یک پیشنهاد جدی دارم که این مصیبت ساماندهی شود. یک دانشگاه مشخص را برای سهمیه ها مجزا کنند و بقیه دانشگاهها بر اساس رتبه دانشجو بپذیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
خوب اصلا دلیلی برای سهمیه وجود ندارد. کنکور یک آزمون رقابتی است چرا باید بعضی آوانس داشت باشند؟طرف در استان البرز سهمیه می گیرد میاد در شریف یا تهران.
چرا اجازه نمیدین بخش خصوصی با رعایت استاندارد های وزارت بهداشت وارد بخش آموزش پزشکی بشه تا همه پول و سرمایه برای تحصیل از کشور خارج نشه؟؟؟؟
چرا جونایِ ما باید برن تو کشور های دیگه درس بخون؟؟؟؟
بچه ها فقط پزشکی.
بقیه رشته ها دارند نابود می شوند مافیای پزشکی به این راحتی ها اجازه افزایش ظرفیت این رشته را نخواهد داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
ظرفیت امسال6000به بالا بوده
سهمیه ها به ناحق ، جای نخبه ها را میگیرن .
هر چند دانشگاه هیچ خبری نیست الا اتلاف عمر و بعهد توهم سواد و ادعا
لطفا سانسور نکنید:
تجربه شخصی: من رتبه سه رقمی کنکور 85 هستم.
1- اون موقع بعد از کنکور جوابها رو بلافاصله سنجش رو سایت قرار میداد من هم که هنوز سوالها تو ذهنم بود رفتم درصدهام رو دقیق محاسبه کردم. ولی بعد از اینکه نتایج اعلام شد دیدم که به طور میانگین برای هر درسی حدود 15 درصد کم کردند. یقین هم داشتم که اشتباه محاسبه نکرده بودم. اعتراض هم که عمرا نتیجه نداد.
2- وقتی رفتم دانشگاه (یکی از دانشگاههای مشهور تهران) دیدم که بله، افراد با رتبه بدتر از من در کارنامه نهایی جاهای بهتری رو آوردند ولی من نه.
3- رشته ما در دفترچه کنکور فقط ورودی مهر پذیرش داشت ولی بعد از گذشت ترم اول دیدیم که چند نفر به عنون ورودی ترم دوم آمدند و با ما تحصیل کردند و لیسیانس گرفتند و احتمالا الان هم جایی کاره ای هستند و ما هم علاف.
چند سال پیش هم که دیگر شور قضیه رو در آورده بودند چند نفر رو در سازمان سنجش دستگیر کردند و رسانه ای هم شد. نمیدونم کسانی که اینطوری با سرنوشت و زحمات شبانه روزی جوانهای ممکلت رو به باد میدن چه جوابی دارند.
پیشنهادی می کنم همه ژنهای خوب بروند دانشگاه البته بدون کنکور!!
کنکور ابزار نادرستی برای سنجش میزان سواده؛
پر از ایراد و خطاس، یکیش اینه که ممکنه فرد روز امتحان در شرایط خوب روانی و جسمی نباشه اما فرد درس خونی بوده باشه.
کچا گاز اشک آور شلیک شده؟ چه کسی شلیک کرده؟چرا؟ چگونه؟
پسر من با رتبه 1935منطقه 2 و با معدل دیپلم 19/93باوجود انتخاب تمام دانشگاه هایی که رشته پزشکی و دندانپزشکی دارند مردود شد.درحالی که سال گذشته با رتبه 2600پزشکی جیرفت قبول شدند.
چند روز هست که زندگی من و همسر و فرزندم فقط اشک و آه شده.
کسانی رو که به هر دلیلی با نداشتن رتبه علمی جای فرزند من رو در دانشگاه اشغال کردند رو نمیبخشم و فراموش نخواهم کرد.
بخدا دروغ میگویند ربطی به سهمیه ها ندارد. پسر من با رتبه 5700 با سهمیه رزمندگان جایی قبول نشد. دارد سکته میکند و نمیدانم با او چه کنم. تمام سعیم را دارم میکنم که او را برای ادامه امیدوار کنم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
چرا سهمیه؟
چرا اجازه نمیدین بخش خصوصی با رعایت استاندارد های وزارت بهداشت وارد بخش آموزش پزشکی بشه تا این همه پول و سرمایه برای تحصیل از کشور خارج نشه؟؟؟؟
چرا جونایِ ما باید برن تو کشور های دیگه درس بخون؟؟؟؟
تمامی سهمیه‌های کنکور باید حذف شوند.
من خودم دانشجوی پزشکیم واقعیت اینه که نصف بیشتر ظرفیت رو گذاشتن برا دانشجوهای پولی پردیس و سهمیه هایی مثل هیئت علمی اخه چرا
در منطقه3رتبه1000پزشکی قبول نشده رتبه3000که هر سال پرستاری تهران قبول می شد امسال برای یک شهر دورافتاده و ترم بهمن قبول شده؟معلوم نیست ظزفیت ها چه جوری پر شده اند؟
سهمیه25درصد رتبه2500پزشکی حتی پردیس هم قبول نشده. ظرفیت ها احتمالا ژن های خوب پر کرده اند
کنکور فقط برایه اینه که مردم به یه چیزی مشغول باشن و از واقعیات دور شن.
آنچه که در این دوره انجام شده است سهمیه بورسیه های مختلف است که به آن اشاره نمیشود
یک اشکال بزرگ در کنکور وجود دارد ...وزارت علوم و سازمان سنجش باید مرز بین رشته ریاضی و تجربی را در کنکور حذف کند و اجازه دهد جمعیت زیاد کنکوریهای رشته تجربی با جمعیت کنکوریهای رشته ریاضی امیخته شوند و یک امتحان واحد و مشترک بدهند و بصورت مشترک انتخاب رشته کنند ....
بقول حميد آقا اين مسولين سازمان وسنجش وازجمله توكلى وخدايى فقط صورت مسله را پاك مى كنند
این بهم ریختگی و عدم توازن در متقاضیان رشته ها یکی از برکات طرح تحول سلامت است.
اونقدر سهمیه تعریف کردن که طرف با درصد منفی هم جای خوب قبول میشه الباقی هم که هیچ!
ناعادلانه ترين بخش كنكور مبحث تأثير معدل است
چرا اجازه نمیدین بخش خصوصی مثل بقیه کشور های پیشرفته با رعایت استاندارد های وزارت بهداشت وارد بخش آموزش پزشکی بشه تا این همه پول و سرمایه برای تحصیل از کشور خارج نشه؟؟؟؟
چرا جونایِ ما باید برن تو کشور های دیگه درس بخون؟؟؟؟
با سلام. به خدا قسم درس خواندن در ایران هیچی توش نیست...
رتبه 1935 منطقه 2؟ اونی هم که پارسال با 2600 قبول بوده، بیخود بوده. با این رتبه های چه توقعاتی دارن.
خداشاهده پدر یکی از همین سهمیه ها میگفت پسرم رتبش 28000 شده بوده اونوقت امسال پزشکی سمنان
فبول شده
اونوقت من با رتبه 4000 منطقه دو باید یه سال دیگه برا پزشکی بخونم
من خودم امروز سازمان سنجش بودم.خود مسول سازمان سنجش گفت امسال سهمیه ۱۵ درصدی شهدا و جانبازان و ... شده ۳۰ درصد.یعنی دوبرابر.همه بچه های مردم را با این سهمیه ها بدبخت کردند.
تازه اینا همش واس ماس،خودشون آرمین جونشونو میبرن کانادا که بزرگ شه و درس بخونه.
داداش شتر فضایی قربون نظرت.ولی اونم نمیشه.خارج رفتن پاسپورت میخواد که اونم به سربازی بنده.
واسه همینه که اشتباهات پزشکی بیداد
سال ٧٩ همين بلا تو سر ما آوردن. تمام پزشكي دندان و داروها رو فروختن ، سازمان سنجش مارو براي انتخاب رشته مجدد صدا زد و اونجا بهمون گفتن كه اگه ليسانس بزنيد قبوليد ولي دكتراها همه فروخته شده..
ایا می دانید افرادیکه پدرشان و یا مادرشان صرفا فقط کلمه هیات علمی از هرجایی که باشد داشته باشند و یا موارد دیگر با رتبه های بالای 5 هزار در بهترین دانشگاهها می توانند در هر رشته که بخواهند درس بخوانند من البته برای این موضوع اطلاعات بسیار خوب و مستند دارم
کنکور فقط در رابطه با رشته پزشکی مطرحه
رزمندگان با خدا معامله کرده اند اجرشان را کوچک نشمارید
چرا اجازه نمیدین مثل کشور های پیشرفته بخش خصوصی با رعایت استاندارد های وزارت بهداشت وارد بخش آموزش پزشکی بشه تا این همه پول و سرمایه برای تحصیل از کشور خارج نشه؟؟؟؟
چرا جونایِ ما باید برن تو کشور های دیگه درس بخونن؟؟؟؟
با سلام مجدد. پیرو سخنان قبلی، باید عرض نمایم ظرفیت پذیرش پزشکی و دندانپزشکی در کل دانشگاههای کشور، حدود 6000 نفر است که این رقم، بدون احتساب داروسازی و دامپزشکی و بدون احتساب رشته های پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه آزاد است که از این تعداد، 1800 نفر با سهمیه قبول می شوند آن هم در صورت کسب حد نصاب 70 درصد نمره نسبت به آخرین نفر قبولی سهمیه عادی در همان رشته، و این موضوع هم توسط دستگاههای بسیار دقیق کامپیوتری با برنامه ریزی سنجیده و پیشرفته صورت می گیرد تا اجحافی در حق کسی نشود. حال چگونه آن مادر محترم یا داوطلب گرامی، می فرمایند با رتبه 1900 یا رتبه های زیر 5000، فرزند عزیزشان هیچ جایی قبول نشده است. بنده فکر می کنم یا انتخاب رشته خوبی نکرده اند و یا تصور می کنند با رتبه زیر 5000، فقط باید دانشگاههای تهران را انتخاب کنند و دانشگاههای دیگر کشور را اصلا انتخاب نکرده اند. به نظر بنده، بهتر است با مشاور انتخاب رشته خود مشورت کنند و علت عدم قبولی را از ایشان جویا شوند
خیلیاش دروغ محضه توجیه سهمیه نداشتم قبول نشدم بابا برسی کنید بعد اظهار نظر کنید پارسال کلا تو کل کشور تمام دانشگاه ها 100 تا بچه های سهمیه قبول شدن کله رشته ها کل کشور.این 100 تا تو 500 هزار تا جای شما رو و من و تنگ نمیکنن.
در ضمن اینم یادم رفت بگم که فامیل ما همین امسال با رتبه 3400 منطقه 2 پزشکی دارو سازی اردبیل قبول شد دختر بود بدون هیچ سهمیه ای.اینا خودشون اشتباه انتخاب رشته کردن شایدم چند تا اشتباه شده باشه ولی اینکه بگیم حقه همه ضایع شده دروغ.بعدم اون مادری که میگفت من بچه های سهمیه رو نمیبخشم این و بدونید تو تمام کشورای دنیا واسه خانواده های کشته شدگان جنگ هاشون این سهمیه ها رو و حتی بیشترشو دارن دیدم که میگم.تو خیلی از کشورا به غیر از تحصیل حتی تو جاهایی مثل مترو قطار و ایثارگرانشون حتی از صف واستادن معافن.بعدم اگه این ایثار گرا نبودن الان من و شما و کنکوری هم نبود که الان بخوایم بخاطرش به خانواده های ایثارگرامون زخم زبون بزنیم
دقیقا علاوه بر تاثیر سهمیه 5درصدی متاسفانه نرم افزار اعلام نتایج دارای اشکال است چون تا حالا چندین کارنامه دیده ام که بارتبه بدتر قبول شده اند اما رتبه های بهتر مردود شده اند.ای کاش نمایندگان مجلس وارد این موضوع می شدند واز سازمان سنجش تحقیق وتفحص می کردند.
اگرآقای توکلی و رئیس سازمان سنجش راست می گویند بجای نشستن زیرکولر و پشت درهای آهنین بیایند بین داوطلبان و بصورت حضوری پاسخگوی سئوالات انان باشند . چطوری میخواهند پاسخگوی کارنامه هایی باشند که بارتبه بدتر قبول شده اند اما داوطلب دیگر باهمان سهمیه و همان رشته ورتبه بهتر قبول نشده؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محلی را بجز سازمان سنجش قرار دهند تا کارنامه ها راارائه دهند .چون سازمان سنجش اشتباه خودش را قبول ندارد.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی