بازدید 2586

قتل عام مردم میانمار زنگ خطری برای تمام کشورهای مسلمان است

رضایی تصریح دارد که قتل عام مردم میانمار زنگ خطری برای تمام کشورهای مسلمان است .
کد خبر: ۷۳۰۶۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۶ 16 September 2017
محمدرضا رضایی کوچی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نسل کشی مسلمانان در میانمار، گفت: در دنیا مشکلی که وجود دارد این بوده که کشورهای مسلمان اتحاد و همدلی لازم را ندارند و همین امر سبب می شود که در قسمتی از دنیا مسلمانان را قتل عام می کنند و کشورهای دیگر متوجه نیستند که چه اتفاقی در حال وقوع است.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصل موضوع نسل کشی مسلمانان به نقشه های اسرائیل و آمریکا برمی گردد، افزود: این کشورها از گذشته به دنبال این بودند که کشورهای مسلمان را با یکدیگر درگیر کنند، جنگ داخلی راه بیندازد، اختلافات بین کشورهای مسلمان را تشدید کنند ، و با این درگیری ها کنند همانند اقداماتی که در فلسطین انجام دادند، بتوانند به اهداف خود دست یابند.

رضایی کوچی با تاکید بر اینکه قتل عام مردم میانمار زنگ خطری برای تمام کشورهای مسلمان است، ادامه داد:زمانی که در یک کشور مسلمانی جنایت صورت می گیرد و کسی اعتراضی نمی کند طبیعی است این اتفاق برای هر کشور مسلمان دیگری نیز رخ دهد و  مایه تأسف بوده که بسیاری از کشورهایی که حاکمان آن اسم خود را مسلمان گذاشته اند اصلا بویی از مسلمان نبرده اند.

حقوق بشر و مجامع جهانی نیز فقط بر اساس منافع خود صبحت می کنند

وی یادآور شد: در دین و آیین اسلام اگر مسلمانی در جایی مورد ظلم و قتل عام قرار گیرد و مسلمانان دیگر مطلع شوند و کاری انجام ندهند مسلمان محسوب نمی شوند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی، افزود: این جنایات برای دشمنان آزمونی است که وقتی در نقطه ای ظلمی می کنند، مسلمانان قتل عام می شوند و کشورهای مسلمان دیگر اعتراض نمی کنند، بانیان این اتفاق می توانند برای کشورهای دیگر نیز این جنایات را تکرار کنند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر و مجامع جهانی نیز فقط بر اساس منافع خود صبحت می کنند و اظهارات آنها بر اساس واقعیت و دارای پشتوانه نیست، ادامه داد:ما از همه کشورهای دنیا به خصوص آنهایی که دم از حقوق بشر می زنند  انتظار داریم در شرایطی که مردم و کودکان را به ناحق قتل عام می کنند، سکوت نکرده و نسبت به جنایات آنها عکس العمل نشان دهند.

ایران باید جلوگیری از قتل عام مسلمانان میانمار را از جامعه جهانی مطالبه کند

 رضایی کوچی اظهار کرد: ایران باید بر روی این موضوع حساس باشد و جلوگیری از قتل عام مسلمانان میانمار را از جامعه جهانی مطالبه کند و کشورهای مسلمان دیگر را با رابطه سیاسی و دیپلماسی فعال نسبت به این موضوع حساس کند.

وی افزود: حتما مجلس از دولت و مخصوصا وزیر امور خارجه می خواهد که با ارتباطات و رایزنی های گسترده کشورهای مسلمانان دیگر را متوجه نقشه های دشمن کند تا با این اقدام اتحاد کشورهای مسلمان بیشتر شده و مانع اهداف شوم استکبار شود.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،  در خصوص استفاده از گزینه نظامی در میانمار توسط جامعه اسلامی، تصریح کرد: درباره موضوع میانمار نباید یک کشور ورود کند، بلکه باید تمام کشورهای دنیا  متحد شوند و در این باره اتفاق نظر صورت گرفته و تصمیم گیری شود تا به دنیا ثابت شود که مسلمانان نسبت به هم حساس بوده و از یکدیگر حمایت و پشتیبانی می کنند، که این می تواند زمینه همبستگی کشورهای مسلمان را فراهم کند و در این صورت شاید بتوان از گزینه نظامی نیز استفاده کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر