بازدید 12022

افزایش بیماری دیابت نوع B طی ۳۵ سال

کد خبر: ۷۳۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۰ 16 September 2017
متخصصان انگلیسی معتقدند کاهش ۱۵ کیلوگرمی وزن می‌تواند دیابت نوع B را درمان کند.

به گزارش تسنیم، اینکه کاهش وزن می‌تواند در بسیاری از موارد روند پیشرفت دیابت نوع B را معکوس کند مسئله‌ای است که بسیاری از پزشکان و بیماران از آن آگاهی ندارند.

بر اساس گزارش مدیکال‌‌نیوز، در واقع باور عمومی در این رابطه وجود دارد که بیماری دیابت نوع B پیشرونده و غیرقابل درمان است.

این در حالی است که متخصصان انگلیسی معتقدند کاهش 15 کیلوگرمی وزن می‌تواند دیابت نوع B را درمان کند.

هدف اصلی این مطالعه آگاه کردن مردم نسبت به درمان دیابت نوع B است و موجب می‌شود بیماران برای مدت زمان بیشتری درگیر دیابت نباشند و هزینه‌های خدمات درمانی کاهش قابل توجهی پیدا کند.

موارد ابتلا به بیماری دیابت نوع B طی 35 سال گذشته نزدیک به چهار برابر شده است.

در عین حال، در سال 1980 حدود 108 میلیون نفر به این بیماری مبتلا بودند در حالیکه در سال 2014 این رقم به 422 میلیون نفر افزایش یافت.

اکثریت موارد ابتلا به دیابت مربوط به دیابت نوع B است که باعث می‌شود بدن در استفاده از انسولین برای تبدیل قند خون به انرژی با مشکل روبرو شود.

افزایش وزن دلیل اصلی این نوع دیابت است و در حالیکه بهبود این بیماری برای بسیاری از بیماران دست یافتنی است محققان تاکید دارند در حال حاضر این بهبودی از بیماری به ندرت محقق یا گزارش می‌شود.

پزشکان براساس بررسی انجام گرفته در سال 2011 دریافتند افرادی که به تازگی دچار دیابت نوع B شده‌اند با کنترل وزن و محدود کردن مصرف کالری به وضعیت نرمال باز می‌گردند.

در سال 2016 مشخص شد افرادی که برای مدت 10 سال دچار دیابت بوده‌اند با کاهش 15کیلوگرمی وزن‌شان می‌توانند به حالت طبیعی برگردند.

به گفته پزشکان، دستورالعمل‌های فعلی برای کنترل دیابت نوع B شامل کاهش سطح قند خون و کاهش خطر بیماری‌های قلبی با مصرف دارو و توصیه‌های عمومی مربوط به سبک زندگی است.

طبق این گزارش، بسیاری از بیماران دنبال کاهش وزن و حفظ آن در وضعیت سالم نیستند زیرا از این موضوع آگاهی ندارند که می‌توانند بیماری خود را به طور کامل درمان کنند.

همچنین بسیاری از پزشکان به دلیل نداشتن آگاهی توصیه‌های صحیح را در اختیار بیماران قرار نمی‌دهند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر