بازدید 4132

ادامه سقوط آزاد قیمت جهانی بیت کوین

در حالی که یک شرکت بزرگ چینی مبادلات بیت کوین را به حالت تعلیق درآورده است، قیمت جهانی این ارز دیجیتال بار دیگر با کاهش شدیدی روبرو شده است.
کد خبر: ۷۳۰۴۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۵ 16 September 2017
در حالی که یک شرکت بزرگ چینی مبادلات بیت کوین را به حالت تعلیق درآورده است، قیمت جهانی این ارز دیجیتال بار دیگر با کاهش شدیدی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی استریت، شرکت چاینا بیتکان اعلام کرده است که کلیه مبادلات بیت کوین را در بازار چین متوقف می کند. این تصمیم از روز پنحشنبه اجرایی شده است.

بر اساس این گزارش پس از اعلام این تصمیم شرکت چینی، قیمت بیت کوین در بازارهای جهانی با افت 5 درصدی روبرو شده و به کمتر از 4000 دلار رسیده است.

شرکت بیتکان با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: این تصمیم در واکنش به دستور مقام های چینی در ممنوعیت مبادلات سکه های بیت کوین اتخاذ شده است. در حالی که چارچوب قانونی خاصی هنوز برای مبادلات بیت کوین در عرصه بین المللی تنظیم و تدوین نشده است، چین و روسیه محدودیت هایی را برای انجام این مبادلات در نظر گرفته اند.

البته ژاپن رسما مبادلات بیت کوین را در چارچوب خاصی به رسمیت شناخته است و مبادلات ارز دیجیتال در این کشور در شرایط کنونی قانونی تلقی می شود.

بانک مرکزی چین اخیرا انجام مبادلات بیت کوین را غیرقانونی اعلام کرده و به سرمایه گذاران نسبت به مشارکت در چنین مبادلاتی هشدار داده است. بانک مرکزی چین هشدار داده است که حدود 90 درصد شرکت هایی که در این کشور در زمینه بیت کوین فعالیت می کنند، به نوعی کلاهبرداری انجام می دهند.

این در حالی است که هنوز هیچ یک از شرکت های بزرگ چینی فعال در زمینه مبادلات بیت کوین به شرکت چاینا بیتکان نپیوسته اند و همچنان مبادلات بیت کوین را انجام می دهند. ارز دیجیتال به طور گسترده ای در چین داد و ستد می شود. این نخستین بار نیست که مبادلات بیت کوین از سوی مقام های قانونی زیر نظر گرفته شده است.

اوایل فوریه نیز پس از هشدارهای بانک مرکزی چین، مبادلات بیت کوین در این کشور به طور موقت به حالت تعلیق درآمد.

یک تحلیلگر اقتصادی و بازار سرمایه در این باره گفت: این برای قانونگذاران سخت خواهد بود تا بخواهند مبادلات بیت کوین را به طور کلی غیر قانونی اعلام کنند. هیچ راهی برای محدود کردن مبادلات بیت کوین وجود ندارد. تصمیم هوشمندانه تر این است که مقام های چینی ساختار قانونی را برای انجام مبادلات ارز دیجیتال در بازار داخلی طراحی و اجرا کنند.

قیمت بیت کوین با بیش از 5 درصد کاهش به کمتر از 3962 دلار رسیده است. البته قیمت بیت کوین در یک سال گذشته شش برابر شده است. برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت بیت کوین در شرایط کنونی با حباب بزرگی روبرو است و در صورت شکسته شدن این حباب بسیاری از سرمایه گذاران به شدت متضرر خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار