بازدید 3530

سهام آسیا از بالاترین مقدار یک دهه خود فرو نشست

به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی چین که خیلی کمتر از انتظار بازار بود سهام آسیایی از بالاترین میزان ۱۰ ساله خود اندکی کاهش یافت.
کد خبر: ۷۳۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵ 15 September 2017
به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی چین که خیلی کمتر از انتظار بازار بود سهام آسیایی از بالاترین میزان ۱۰ ساله خود اندکی کاهش یافت.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در پایان معاملات روز پنج‌شنبه بازارهای جهانی به دنبال انتشار داده‌های اقتصادی چین که خیلی کمتر از انتظار بازار بود سهام آسیایی از بالاترین میزان ۱۰ ساله خود اندکی کاهش یافت، درحالی‌که دلار قبل از اعلام داده‌های تورم آمریکا که قرار است اواخر امروز انجام شود، روند افزایش قیمت خود را متوقف کرد و ثابت ماند.

در چین سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت، تولید کارخانجات و فروش خرده‌فروشان، کمتر از حد انتظار رشد کرد و این دیدگاه را تقویت کرد که دومین اقتصاد بزرگ جهان به تدریج در مواجهه با افزایش هزینه‌های وام‌گیری تب‌وتاب خود را از دست می‌دهد. اما با این همه تحلیل‌گران همچنان معتقد نیستند که این کشور با ریسک کند شدن شدید رشد اقتصادی مواجه شود.

دلار استرالیا که معمولا به عنوان پول واسطه جاری در تجارت‌های مربوط به چین مورد استفاده قرار می‌گیرد اندکی از سود خود را بعد از انتشار داده‌های چین از دست داد اما همچنان بعد از گزارش بسیار فراتر از حد انتظار اشتغال ۰.۳ درصد رشد کرد.

شاخص گسترده آسیا-اقیانوسیه خارج از ژاپن ام‌اس‌سی‌آی، پس از این که چهارشنبه به بالاترین میزان خود از سال ۲۰۰۷ تا کنون رسید، دیروز با ۰.۱ درصد کاهش روبرو شد.  

نیکی ژاپن و همچنین سهام استرالیا هردو ۰.۲ درصد افت کردند اما سهام کره‌جنوبی با ۰.۱ درصد افزایش روبرو شد.

شاخص دلار که معیاری در برابر ۶ پول مهم است، پس از این که در معاملات چهارشنبه شب به بالاترین میزان خود از ۵ سپتامبر (۹۲.۵۳۰) رسید روز پنج شنبه با اندکی کاهش به ۹۲.۴۵۲ رسید و همچنان قدرتمند باقی ماند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل