بازدید 3817

ادامه دودستگی‌ها و جدایی‌ها از هیات تحریر الشام

در ادامه سریال دودستگی‌ها میان تروریست‌ها و مخالفان سوری، جیش الاحرار نیز از هیات تحریر الشام جدا شد.
کد خبر: ۷۳۰۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۷ 15 September 2017

در ادامه سریال دودستگی‌ها میان تروریست‌ها و مخالفان سوری، جیش الاحرار نیز از هیات تحریر الشام جدا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از المیادین، گروه موسوم به جیش الاحرار به سرکردگی ابو صالح طحان از هیات تحریر الشام در پی تنش‌ها میان دو طرف جدا شد.

هیات تحریرالشام شاهد دو دستگی‌هایی در میان اعضای آن و ترورها و استعفاهای مسئولان آن است. جدا شدن جیش الاحرار از هیات تحریرالشام دو روز پس از استعفای عبدالله المحیسنی و مصلح العلیانی از مقامات "شرعی" در این هیات و همچنین پس از ترور ابومحمد الحجازی، یکی از سرکرده‌های عربستانی هیات تحریرالشام صورت گرفت.

پیشتر نیز گروه نورالدین الزنگی از جدا شدن خود از هیات تحریرالشام خبر داد و سرکرده‌های این گروه به شدت ابومحمد الجولانی، رهبر النصره را مورد انتقاد قرار دادند.

فعالان در این خصوص اعلام کرده‌اند بیشتر گروه‌هایی که تحت لوای هیات تحریرالشام قرار داشتند اشاره‌های ضمنی از طرف ترکیه‌ای مبنی بر کنار کشیدن و دوری از جبهه النصره دریافت کردند.

همچنین رسانه‌های متعددی گزارش دادند که وقوع عملیات نظامی مشترک ایران، ترکیه و روسیه علیه هیات تحریرالشام در ادلب نزدیک است.

پنج گروه مسلح که از جمله جبهه فتح الشام (النصره سابق) و گروه نورالدین زنگی و جیش الاحرار به هیات التحریرالشام پیوسته و این گروه را تشکیل داده بودند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار