بازدید 6845
۷

حمایت چین از دولت میانمار

کد خبر: ۷۳۰۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۵ 14 September 2017
رورنامه دولتی میانمار امروز (پنجشنبه) گزارش داد، چین حمله میانمار به "شورشیان" مسلمان روهینجایی را تایید می‌کند. این در حالیست که دبیرکل سازمان ملل این عملیات را که به فرار ۴۰۰ هزار روهینجایی به بنگلادش منجر شده است "پاکسازی قومی" توصیف می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، حمله ارتش میانمار به ایالت راخین در پی یک سری حملات چریکی در ۲۵ اوت انجام شد که طی آن تعدادی از ایست‌های امنیتی و یک کمپ ارتش میانمار مورد حمله قرار گرفت و ده‌ها تن کشته شدند.

روزنامه دولتی میانمار "گلوبال نیو لایت آو میانمار" امروز به نقل از هونگ لیانگ، سفیر چین گزارش داد: موضع چین در قبال این حملات تروریستی در راخین مشخص است؛ این یک امر داخلی است.

این مقام چین افزود: ضد حملات نیروهای امنیتی میانمار علیه تروریست‌های افراطی و تدابیر دولت برای فراهم کردن کمک به مردم شدیدا مورد استقبال ماست.

چین برای نفوذ در میانمار با آمریکا رقابت دارد؛ آن هم در شرایطی که میانمار از سال ۲۰۱۱ به تدریج برای خروج از حاکمیت نظامی و انزوای دیپلماتیک و تحریم اقتصادی بعد از ۵۰ سال تلاش می‌کند. دولت ترامپ اوایل این هفته خواستار حفاظت از غیرنظامیان شد. از سوی دیگر آنگ سان سوچی،‌ رهبر میانمار به دلیل خشونت‌ها در راخین و فرار پناهجویان به شدت تحت فشار بین‌المللی قرار دارد و قرار نیست در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۷
چین بدتر از اسرائیل هست چین هم سرزمین مسلمانان روغصب کرده هم اینجوری از کشتار مسلمانان حمایت می کند.
چین استعمارگر قرن جدید
ای جانم چین... خخخخ... گذاشت تو کاسمون... پس الان معامله با چین حرام است چون دولتی که مسلمانان را میکشد تایید کرده است!!
مرگ بر چين مرگ بر روسيه
بله چین از سرکوب مسلمانان در میانمار حمایت کامل میکند چون خود دولت چین مسلمانان ناحیخه ترکستان را به شدیدترین وضع سرکوب کرده و میکند
کشور چین همیشه ضد مسلمانان بوده است
مرگ بر دولت چین
اقتصاد جمهوری خلق چین ورشکست شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر