بازدید 3127

رکورد بالای درخواست پناهندگی اتباع ترک از آلمان

کد خبر: ۷۳۰۱۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰ 14 September 2017
اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان از رکورد بالای درخواست پناهندگی اتباع ترک از آلمان در ماه آگوست خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از هفته نامه "اشپیگل"، بیش از یک سال بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه بسیاری از اتباع ترک به درخواست حمایت و پناهندگی از آلمان روی آورده اند.

بر اساس اطلاعات اداره فدرال مهاجرت و  پناهندگی آلمان شمار درخواست های پناهندگی اتباع ترک از آلمان همچنان افزایش پیدا کرده و در ماه آگوست رکورد بالایی را به دست آورده است.

بر این اساس  در ماه آگوست 877 تبعه ترک در آلمان درخواست پناهندگی کردند که رکورد بالای درخواست پناهندگی در یک ماه از زمان کودتای نظامی نافرجام جولای 2016 در این کشور بوده است. این خبر را یک سخنگوی اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی آلمان به روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه سایتونگ" اعلام کرده است.

بر این اساس، تا به حال در مجموع در سال جاری میلادی حدود 4700 شهروند ترک در آلمان درخواست پناهندگی کرده اند. البته تنها تعداد کمی از پناهجویان از آلمان حمایت دریافت کرده اند. از حدود 8500 درخواست پناهندگی که به آلمان ارائه شده است حدود 5 هزار مورد رد شده است.

وزارت کشور آلمان هم چندی پیش اعلام کرد که از زمان کودتای نظامی نافرجام در ترکیه حدود 250 ترک با گذرنامه دیپلماتیک و 356 دارنده گذرنامه خدماتی از آلمان درخواست پناهندگی کرده اند.

بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه در 15 جولای 2016 بیش از 130 هزار کارمند دولتی ترکیه از کار اخراج شده اند. این اتهام از طرف دولت ترکیه به آن ها وارد می شود که از طرفداران جنبش گولن هستند که آنکارا آن را مسئول اصلی کودتای نافرجام می داند.

روابط بین آنکارا- برلین هم از زمان کودتای نظامی نافرجام بسیار متشنج شده است. دستگیری بسیاری اتباع آلمانی در ترکیه خشم سیاستمداران آلمانی را برانگیخته وبرلین  در واکنش به این وضعیت سطح هشدارهای امنیتی برای سفر به این کشور را برای شهروندان خود افزایش داده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان