بازدید 3406

مخالفت مرکل با توقف فروش سلاح به ترکیه

کد خبر: ۷۳۰۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰ 14 September 2017
خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از استفان سیبرت سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد: آنگلا مرکل صدراعظم این کشور با توقف کلی فروش و صادرات سلاح به ترکیه مخالف است.

به گزارش ایرنا، سیبرت در نشست رسانه ای گفت: ترکیه عضو ناتو بوده و به همراه آلمان به مبارزه با داعش می پردازد و همکاری با دولت ترکیه در موارد امنیتی به رغم مشکلات موجود، برای آلمان از اهمیت بالایی برخوردار است.
 
وی افزود: تمامی درخواست های فروش سلاح یک به یک بررسی می شود و صدراعظم توقف کلی صادرات سلاح به ترکیه را رد می کند.
 
خبرگزاری آناتولی همچنین به نقل از مارتین شفر سخنگوی وزارت خارجه آلمان نیز اعلام کرد: آلمان پس از سیاست گذاری های جدید ترکیه، طی دو ماه اخیر به این کشور معادل 270 هزار یورو اسلحه فروخته است این در حالی است که این میزان سال گذشته به 80 میلیون یورو رسیده بود.
 
وی بیان کرد: فروش سلاح به ترکیه کاهش یافته ولی دولت آلمان نیز مدت زیادی است براساس توافقنامه موجود و در چارچوب همکاری با هم پیمانان ناتو به فروش خود ادامه می دهد.
 
به گزارش ایرنا، زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان در پی بازداشت چند تبعه این کشور در ترکیه اعلام کرد که آلمان فروش سلاح به ترکیه را به حالت تعلیق درآورده است.
 
آنکارا بارها برلین را به نازیسم و پناه دادن به دشمنان ترکیه به ویژه گروه تروریستی پ.ک.ک و حمایت از گروه های کودتاگر و تروریستی متهم کرده است.
 
برلین نیز بارها ترکیه را به نقض حقوق بشر و دوری از معیارهای اتحادیه اروپا متهم و نسبت به توقف روند مذاکرات عضویت و تحریم اقتصادی تهدید کرده است.
 
تنش در روابط ترکیه و آلمان از زمان تبلیغات همه پرسی تغییرات قانون اساسی ترکیه در زمستان گذشته و ممانعت دولت برلین از سخنرانی وزرای ترکیه در اجتماع ترک تبارهای آلمان آغاز شده است.
 
طرفین در ماه های گذشته سخنان تندی علیه همدیگر بیان کرده اند به طوری که رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه مقامات آلمان را به نژادپرستی متهم کرده و اقدامات آنها را ناشی از تفکرات فاشیستی، اسلام هراسی و بیگانه ستیزی توصیف کرده است.
 
مقامات آلمان نیز در چند روز گذشته در خلال تبلیغات انتخاباتی خود بارها اعلام کرده اند که مانع پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا خواهند شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس