بازدید 30529
۳
آخرین و مهم ترین تحولات خاورمیانه؛

گزارش سی ان ان از آماده شدن ترامپ برای اقدام خطرناک علیه ایران/تسلط ارتش سوریه بر 85 درصد خاک این کشور/درخواست آمریکا برای تعویق همه‌پرسی اقلیم کردستان

درخواست بارزانی از پارلمان عراق درباره همه‌پرسی، گزارش سی ان ان از آماده شدن ترامپ برای اقدام خطرناک علیه ایران، فراخوان مجلس اعلا برای مقابله با تجزیه عراق، گام نهایی ارتش سوریه برای آزادسازی کامل استان حمص، تصویب طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران و درخواست آمریکا برای تعویق همه‌پرسی اقلیم کردستان از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. خبر مهم دیگر اعلام تسلط ارتش سوریه برا 85 درصد خاک این کشور بوده است.
کد خبر: ۷۳۰۰۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰ 14 September 2017
 درخواست بارزانی از پارلمان عراق درباره همه‌پرسی، گزارش سی ان ان از آماده شدن ترامپ برای اقدام خطرناک علیه ایران، فراخوان مجلس اعلا برای مقابله با تجزیه عراق، گام نهایی ارتش سوریه برای آزادسازی کامل استان حمص، تصویب طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران و درخواست آمریکا برای تعویق همه‌پرسی اقلیم کردستان از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. خبر مهم دیگر اعلام تسلط ارتش سوریه بر 85 درصد خاک این کشور بوده است.

 به گزارش تابناک، ارتش روسیه اعلام کرد نیروهای دولتی سوریه تاکنون حدود هشتاد و پنج درصد از اراضی این کشور را از اشغال تروریست های داعش آزاد کرده اند.

به گزارش آسوشیتدپرس از حمیمیم، ژنرال الکساندر لاپین از فرماندهان ارشد ارتش روسیه امروز با بیان این مطلب در پایگاه هوایی حمیمیم در مجاورت شهر بندری لاذقیه به خبرنگاران گفت نیروهای دولتی سوریه کنترل 85 درصد از کشور را در اختیار دارند و هنوز 15 درصد بقیه کشور در اشغال تروریست های داعش قرار دارد.
 
گزارش سی ان ان از آماده شدن ترامپ برای اقدام خطرناک علیه ایران/تسلط ارتش سوریه بر 85 درصد خاک این کشور/درخواست آمریکا برای تعویق همه‌پرسی اقلیم کردستان 
گزارش سی ان ان از آماده شدن ترامپ برای اقدام خطرناک علیه ایران/تسلط ارتش سوریه بر 85 درصد خاک این کشور/درخواست آمریکا برای تعویق همه‌پرسی اقلیم کردستان
ارتش سوریه با پشتیبانی گسترده زمینی نیروهای مورد حمایت ایران و حمایت هوایی روسیه طی هفته های اخیر موفق شده است تروریست های داعش را از بخشهایی از استان حمص در مجاورت مرز لبنان بیرون براند و هم اکنون در استان نفت خیز دیرالزور در شرق سوریه با داعش در حال نبرد است.
 
 درخواست بارزانی از پارلمان عراق درباره همه‌پرسی
 
به گزارش السومریه، مسعود بارزانی از پارلمان عراق خواست که در تصمیم خود در مخالفت با برگزاری همه پرسی اقلیم کردستان تجدید نظر کند.

وی در سخنانی گفت: تصمیم برگزاری همه پرسی شخصی و حزبی نیست بلکه تصمیم کردهاست. این تصمیم جسورانه بود. تصمیم به برگزاری همه پرسی به سبب شکست تجارب گذشته در همزیستی بود که سهم کردها از آن ویرانی و عملیات انفال بود. عقلیت حاکم در عراق شراکت را نمی پذیرد. زمان تعیین سرنوشت فرا رسیده است.
 
گزارش سی ان ان از آماده شدن ترامپ برای اقدام خطرناک علیه ایران/تسلط ارتش سوریه بر 85 درصد خاک این کشور/درخواست آمریکا برای تعویق همه‌پرسی اقلیم کردستان

بارزانی افزود: مواضع برخی دوستان درباره به تعویق انداختن همه پرسی شگفت آور است. ما خواستار جنگ نیستیم و دست دوستی و همکاری و برادری به سوی همه دراز می کنیم. اما هر که می خواهد اراده کردها را بسنجد خود را آزمایش کند.

وی ضمن درخواست از پارلمان عراق برای بازنگری در تصمیم خود در مخالفت با برگزاری همه پرسی اقلیم گفت که این تصمیم اراده کردها را نمی شکند.
 
گزارش سی ان ان از آماده شدن ترامپ برای اقدام خطرناک علیه ایران

پایگاه شبکه آمریکایی "سی ان ان" (CNN) با انتشار گزارشی تحت عنوان "بازی خطرناک ترامپ با توافق هسته ای ایران" به انتقاد از سیاست دوگانه دولت ترامپ نسبت به توافق هسته ای پرداخته است. در این گزارش آمده است؛

آژانس بهتر از هر سازمان و نهاد دیگری از جزئیات برنامه هسته ای این با خبر است و منطقی است که گزارش آژانس مبنی بر پایبندی ایران به توافق هسته ای توسط تمامی طرف های توافق مورد قبول واقع شود؛ البته گویا دولت ترامپ از این قاعده مستثنی است.
 
پرزیدنت ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی برنامه خود برای پاره کردن توافق هسته ای را علنی کرده و در تابستان جاری نیز به روشنی اعلام کرده است که انتظار دارد که از "بدترین توافق طول تاریخ" بیرون رود. موضوع ناراحت کننده آن است که شاید ترامپ این اقدام را حتی بدون وجود هیچ مدرکی برای توجیه آن انجام دهد.
 
 گزارش سی ان ان از آماده شدن ترامپ برای اقدام خطرناک علیه ایران/تسلط ارتش سوریه بر 85 درصد خاک این کشور/درخواست آمریکا برای تعویق همه‌پرسی اقلیم کردستان

این بازی خطرناکی است که دولت ترامپ در پیش گرفته است. ما هنوز عواقب تلاش های گذشته دولت آمریکا برای جلوه دادن حقایق به صورتی که مناسب با منافع سیاست خارجی خود باشد را احساس می کنیم. اعتبار ما نزد متحدانمان شاید اینبار با تلاش برای جایگزین کردن حقایق با مسائل جعلی، دوام نیاورد.

 
  فراخوان مجلس اعلا برای مقابله با تجزیه عراق
 
 مجلس اعلای اسلامی عراق از مردم این کشور خواست که با ابزارهای مسالمت آمیز به مقابله با تجزیه عراق برخیزند و موضع مخالف خود را اعلام کنند.
 
براساس این گزارش، مجلس اعلا از حیدرالعبادی نخست وزیر عراق خواست تا طبق مسئولیت قانونی خود با زمینه هایی که منجر به تقسیم عراق خواهد می شود، مقابله کند.
 
مجلس اعلا در جلسه امروز خود آخرین تحولات مرتبط با همه پرسی را به خصوص تحرکات نظامی اخیر در استان کرکوک عراق با هماهنگی مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان را بررسی کرد.
 
در همین راستا جریان حکمت ملی عراق نیز با رد دوباره همه پرسی اقلیم کردستان، مسئولان این اقلیم را به گفت و گو دعوت کرد.
 
در بیانیه دفتر این جریان به ریاست سید عمار حکیم آمده است: مساله همه پرسی تهدیدی برای وحدت عراق است و به هیچ وجه نمی توان با آن موافقت کرد.
 
قرار است، همه پرسی سوم مهرماه پیش رو (25 سپتامبر جاری) در سه استان دهوک، اربیل و سلیمانیه به علاوه مناطق مورد اختلاف با دولت مرکزی یعنی سه استان نینوا، کرکوک و دیاله برگزار شود.
 
گام نهایی ارتش سوریه برای آزادسازی کامل استان حمص
 
منابع میدانی روز چهارشنبه اعلام کردند که ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت روستاهای زغروتیه، درویشیه، لویبده، غنیمان و ام صاج در استان حمص را از گروه تروریستی داعش بازپس گرفت.

ارتش سوریه در جدیدترین پیشروی خود در این شرق استان حمص، منطقه ای به طول 12 و عرض 6 کیلومتر را از تروریست های داعشی پاکسازی کرد.

در این عملیات شماری از تروریست های داعشی کشته وزخمی شدند و تعدادی از تجهیزات و اسلحه آن ها منهدم شد.
 
گزارش سی ان ان از آماده شدن ترامپ برای اقدام خطرناک علیه ایران/تسلط ارتش سوریه بر 85 درصد خاک این کشور/درخواست آمریکا برای تعویق همه‌پرسی اقلیم کردستان 

ارتش سوریه از ابتدای هفته جاری تاکنون هشت روستا را این منطقه آزاد کرده است.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه، روز 27 مردادماه 96عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش را در مناطق گسترده ای از شرق استان های حمص و حماه محاصره کردند.
 
تصویب طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران
 
 مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه با متمم پیشنهادی یک قانونگذار جمهوری‌خواه برای منع فروش هواپیمای غیرنظامی به ایران موافقت کرد.

پایگاه هیل، نشریه کنگره آمریکا نوشته تصویب این متمم علی‌رغم هشدارهای برخی از دیگر نمایندگان درباره مغایر بودن این اقدام با توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 صورت گرفت.

مطابق این گزارش، پیتر روسکام، نماینده جمهوری‌خواه آمریکایی پیشنهاد اضافه شدن دو متمم پیشنهادی به طرح بودجه دفاعی سال 2018 آمریکا را مطرح کرد. این متمم‌ها، به طور خاص، استفاده از منابع مالی برای مجاز کردن مبادلات مالی مربوط به فروش هواپیما را ممنوع می‌کند و اداره کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا را از صدور مجوز جهت فروش هواپیما به ایران منع می‌کند.

این نماینده آمریکایی در سخنرانی خود در صحن علنی مجلس با متهم کردن ایران به استفاده ازهواپیماهای مسافربری جهت انتقال منابع مالی و تسلیحاتی گفت که واشنگتن نباید به ایران هواپیما بفروشد.
 
گزارش سی ان ان از آماده شدن ترامپ برای اقدام خطرناک علیه ایران/تسلط ارتش سوریه بر 85 درصد خاک این کشور/درخواست آمریکا برای تعویق همه‌پرسی اقلیم کردستان

پایگاه هیل نوشته هر دو متمم پیشنهادی روسکام با رأی‌گیری شفاهی به تصویب رسیدند.

هیل نوشته سال گذشته هم متمم‌های مشابهی که روسکا آن را پیشنهاد داده بود به تصویب رسید اما تبدیل به قانون نشد.

علاوه بر این، مجلس نمایندگان آمریکا طرح قانونی جداگانه‌ای را با همین موضوع ب تصویب رساند، اما این طرح هرگز در سنا رأی‌گیری نشد.
 
درخواست آمریکا برای تعویق همه‌پرسی اقلیم کردستان

آمریکا از مقامات منطقه کردستان عراق خواست همه‌پرسی در این منطقه را به تعویق بیاندازند.

به گزارش شبکه سومریه عراق، «برت مک‌گورک»، فرستاده ویژه رئیس جمهور آمریکا در ائتلاف ضد داعش روز چهارشنبه با رهبران جنبش التغییر (گوران) در بغداد، پایتخت عراق دیدار و گفت‌وگو کرد.

«هوشیار عمر»، عضو دفتر روابط دیپلماتیک جنبش گوران با اشاره به این دیدار گفت که ایالات متحده آمریکا دوباره با برگزاری همه‌پرسی استقلال منطقه کردستان مخالفت کرد.

وی ادامه داد: هیأت آمریکایی در این دیدار خواستار توقف همه‌پرسی از طریق تصمیم پارلمان کردستان عراق شد.

عضو جنبش گوران تصریح کرد: مک‌گورک در این دیدار موضع آمریکا در خصوص همه‌پرسی را اعلام کرد.

وی افزود: فرستاده رئیس جمهور آمریکا به ما گفت که آمریکا به صراحت و قاطعانه مخالف برگزاری همه‌پرسی در کردستان عراق است.

عضو جنبش گوران به دیدار دیروز هیأت آمریکایی با حیدرالعبادی، نخست وزیر عراق اشاره کرد و گفت: هیات آمریکا در این دیدار تأکید کرده‌اند که فرانسه، انگلیس و آمریکا در حل مشکلات موجود بین منطقه کردستان و بغداد و ایجاد چارچوب جدید برای روابط بین دو طرف و نیز در مورد تضمین‌ها مشارکت خواهند داشت.

احزاب سیاسی کرد عراق 26 ماه مارس با برگزاری همه‌پرسی استقلال منطقه کردستان از عراق در 25 سپتامبر (سوم مهر) موافقت کردند.

دولت عراق بارها به صراحت اعلام کرده است که برگزاری این همه پرسی مخالف قانون اساسی این کشور بوده و شرایط در عراق را بحرانی خواهد کرد. پارلمان عراق نیز نظری مشابه با دولت این کشور ابراز داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۸
انتشار یافته: ۳
تابی جون نقشه رو اندازه گیری نکرده گفتی سوریه 85 درصد کنترل خاک کشورش رو داره . خط کشت اشتب میزنه این که همه ش نصف کشور دست مخالفان ارتش
ازاد و کردها و داعش هستش برو یه دستگاه اندازه گیری جدید بخر
پاسخ ها
شهاب
| Germany |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
شما؟؟؟؟
۸۵ در صد از جمعیت سوریه تو اون مناطق زندگی میکنن آقای ناشناس
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار