بازدید 3874

پیش بینی از روند قیمت طلا طی ماه‌های آینده

بانک مریل لینچ آمریکا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده را بدون تغییر حفظ کرده است.
کد خبر: ۷۲۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴ 13 September 2017
بانک مریل لینچ آمریکا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی نسبت به قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده را بدون تغییر حفظ کرده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، بانک مریل لینچ آمریکا در گزارش چشم انداز بازارهای جهانی پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا طی ماه های آینده به بیش از 1400 دلار خواهد رسید که این رقم نسبت به گزارش قبلی تغییری نکرده است.

بر اساس این گزارش بانک مریل لینچ افزود: همه کالاهای معدنی در سه ماه سوم امسال با افزایش قیمت روبرو شده اند و طلا نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. ما بر این باوریم که قیمت هر اونس طلا طی ماه های آینده با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد و به 1400 دلار خواهد رسید.

قیمت طلا روز جمعه به بالاترین سطح خود در 12 ماه اخیر رسید ولی در روزهای اخیر بار دیگر با کاهش روبرو شده است.

بانک مریل لینچ در ادامه تاکید کرد: ادامه روند نزولی ارزش دلار آمریکا مهمترین عامل موثر بر افزایش اختمالی قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده خواهد بود.

این گزارش افزود: تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی به خصوص شبه جزیره کره و نگرانی های مربوط به سقف بدهی های دولت آمریکا می تواند تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در ماه های آینده داشته باشد.

تحلیلگران بانک مریل لینچ بر این باورند که گرچه ممکن است تقویت ارزش دلار در کوتاه مدت موجب کاهش نسبی قیمت طلا شود، ولی قیمت این فلز گرانبها در بلندمدت روندی کاملا صعودی خواهد داشت.

این بانک در ادامه تصریح کرد: نرخ بهره واقعی در اقتصاد آمریکا نیز عامل مهمی است که می تواند طی ماه های آینده بر قیمت طلا تاثیر زیادی داشته باشد. وضعیت نرخ تورم در آمریکا می تواند عامل تعیین کننده ای برای سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو باشد.

این گزارش نشان می دهد که وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند چندان امیدوار کننده نیست. تقاضای طلا جواهرات در این دو کشور با رشد ناچیزی روبرو شده است.

فدرال رزرو آمریکا از ابتدای امسال تاکنون دو بار نرخ بهره را افزایش داده و به نظر می رسد یک بار دیگر در ماه دسامبر نیز نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

البته انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا، گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را تاحدی کاهش داده و این مساله به ضرر ارزش دلار و به نفع قیمت طلا بوده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان