بازدید 4861

قرار داد بزرگترین شرکت بیمه‌گر اتکایی با بیمه سامان

کد خبر: ۷۲۹۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۷ 13 September 2017
شرکت بیمه سامان برای اولین بار در کشور اقدام به عقد قرارداد اتکایی با شرکت بیمه مونیخ ری Munich Re آلمان، بزرگترین شرکت بیمه اتکایی جهان، در بیمه زندگی کرده است. در قالب این قرارداد بیمه نامه‌های عمر و تشکیل سرمایه سامان توسط شرکت مونیخ ری بیمه اتکایی شده و این شرکت  بین المللی شریک بیمه سامان در ریسک بیمه‌نامه‌های عمر و تشکیل سرمایه شده است.
 
بر این اساس، این قرارداد منحصر به فرد که برای اولین بار در تاریخ بیمه کشور ایران منعقد شده است که منجر به افزایش چشم‌گیر ظرفیت ریسک پذیری بیمه سامان در حوزه بیمه‌های زندگی شده و برای مشتریان این شرکت اعتماد و اطمینان مضاعف را به همراه خواهد داشت.
 
در طی برگزاری مجمع عمومي عادي سالانه شركت بيمه سامان که روز چهار‌شنبه 28 تيرماه با حضور اکثر صاحبان‌ سهام بیمه سامان برگزار شد، صورت‌های مالی منتهی به 30 اسفند سال 95 به تصویب رسید و طبق گزارش هیات مدیره به مجمع عمومی عادی سالانه،      بیمه سامان در سال مالی 95 مبلغ 5,098,701 میلیون ریال حق بیمه تولید کرده که در مقایسه با مدت مشابه قبل از رشد 42 درصدی برخوردار است.
 
همچنین طبق مصوبه مجمع عمومی عادی سالانه بیمه سامان منتهی به 30/12/95 از مبلغ 730  میلیارد و 755 میلیون و 179 هزار و 461 ریال سود قابل تخصیص پس از کسر اندوخته های قانونی و سرمایه ای مبلغ 123.600.000.000 میلیارد ریال به ازای هر سهم 200ریال سود تقسیم شد.
 
دراین جلسه احمدرضا ضرابیه، مدیر عامل بیمه سامان با ارائه گزارشی از توفیقات این شرکت در عرصه تعاملات بین المللی و نیز با تاکید بر گشایش‌های اخیر اقتصادی و افزایش تعاملات جهانی گفت: بیمه سامان در راستای محوریت برنامه های اجرائی توانمندسازی نمایندگان و عوامل فروش، تعاملات بین المللی خود را افزایش داده و در سال 95 این شرکت نسبت به عقد قرارداد اتکایی بیمه‌های زندگی با شرکت مونیخ ری آلمان که بزرگترین شرکت بیمه گر اتکایی دنیاست، اقدام نموده است. این قرارداد منحصر به فرد که برای اولین بار در تاریخ بیمه کشور ایران منعقد شده است منجر به افزایش چشم گیر ظرفیت ریسک پذیری شرکت در حوزه بیمه های زندگی شده، فعالیتهای کارشناسی و ارزیابی ریسک را در شرکت تخصصی‌تر، دقیق تر و منطبق به آخرین دستاوردهای علمی دنیا می‌کند و همچنین موقعیت آموزش و توسعه استعدادهای شرکت را بیش از پیش فراهم می‌آورد.
 
وی همچنین در خصوص اهداف و برنامه های آتی این شرکت افزود: بیمه سامان مومن به برنامه راهبردی پنج ساله 1396-1400 خود، با تکیه بر سرمایه انسانی متخصص و مجرب، بهره گیری از دانش و فناوری های نوین، آگاهی از تحولات جهانی صنعت بیمه و نیز ظرفیت های داخلی، در پایان سال 1396 سهم 2.3 درصدی از کل بازار بیمه کشور و در حوزه بیمه های زندگی نیز 7.5 درصد سهم از بازار را متصور است. که انشالله با حمایت و همراهی سهامداران گرامی و تلاش و تعهد مدیران و همکاران دلسوز شرکت شاهد تحقق این اهداف خواهیم بود.
 
قرار داد بزرگترین شرکت بیمه‌گر اتکایی با بیمه سامان 
 
ضرابیه در خصوص چشم انداز آتی صنعت یبمه نیز گفت: با تدابیر دولت محترم سال 1395 سیاست های اقتصادی دولت منتج به مهار تورم شد که در صورت کاهش نرخ سود بانکی متناظر با تورم، این امر در میان مدت اثر مثبتی در توسعه اقتصادی کشور خواهد داشت و البته فرصت هایی را نیز برای صنعت بیمه مهیا می نماید. از طرفی کاهش نرخ سود سپرده های بانکی برای شرکتهای بیمه‌ای که در بیمه های عمر و تشکیل سرمایه فعالیت می کنند می تواند کاهش نرخ سود فنی این رشته را موجب شود. شرکت‌های بیمه برای ایجاد انطباق بین بازده دارایی ها و بدهی ها در حوزه بیمه‌های اندوخته‌ساز می‌بایست برنامه‌ریزی دقیق داشته باشند تا بتوانند تعهدات بلند مدت خود به بیمه گذاران بیمه‌های زندگی را ایفاد نمایند.
 
وی در پایان اذعان داشت: شرایط و دگرگونی‌های محیطی در سال گذشته موجب توسعه اقتصادی کشور در صنایع مختلف و افزایش فعالیت بخشی از واحدهای صنعتی کشور شد که این امر برای کارخانجات و ساختمان های فرسوده، افزایش ریسک عملیات و خسارت‌هایی را به همراه داشت. از سوی دیگر تغییرات آب و هوا در کشور آسیب های طبیعی را رقم زد که هر چند صنعت بیمه کشور توان لازم برای ایفاء تعهدات خود در مقابل اینگونه خسارات را دارد، لیکن با توجه به تکرر وقوع حوادثی از این نوع، نیاز به رویکردی علمی تر به موضوع مدیریت و مدل کردن ریسک در صنعت بیمه کشور دیده می شود و نگرش آینده نگرانه ایجاب می کند که توسعه تعاملات بین المللی برای بهره گیری از ظرفیت سایر کشورها در پذیرش  ریسک لازم در دستور کار جدی قرار گرفته و برای استفاده هوشمندانه از آن طرح ریزی شود.
 
وی در خاتمه گفت: بنا برگزارش هیات مدیره به مجمع و به استناد مصوبه مجمع عمومی فوق العاده شرکت بیمه سامان مورخ 28/08/1394، مقرر گردید سرمایه شرکت از طریق صدور سهام جدید از مبلغ 618 میلیارد ریال به 803.4 میلیارد ریال افزایش یابد. افزایش سرمایه شرکت از محل مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی جمعاً به مبلغ 185.4 میلیارد ریال از محلهای یاد شده انجام خواهد شد.












تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل