بازدید 12639
۸

ادامه خیمه‌شب‌بازی‌های عربستان علیه ایران، این بار با یک مستند در مورد 11 سپتامبر

قرار است تلویزیون العربیه عربستان سعودی به ‌زودی اقدام به پخش مستندی درباره حوادث یازده سپتامبر کند که طی آن ایران متهم به آن شده که در این حوادث با اعضای القاعده همکاری داشته و با راه های مستقیم و غیرمستقیم، اقدام به هدایت عملیات کرده است.
کد خبر: ۷۲۹۷۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰ 13 September 2017
قرار است تلویزیون العربیه عربستان سعودی به ‌زودی اقدام به پخش مستندی درباره حوادث یازده سپتامبر کند که طی آن ایران متهم به آن شده که در این حوادث با اعضای القاعده همکاری داشته و با راه های مستقیم و غیرمستقیم، اقدام به هدایت عملیات کرده است.

به گزارش «تابناک» شبکه خبری العربیه دراین‌باره گزارش داده است: این مستند که در ایالات‌متحده تدوین و تولید شده است، مصاحبه‌هایی دیدنی دارد که پیش ‌از این هرگز از هیچ شبکه خبری و مستندی پخش نشده است و نشان‌دهنده رابطه نظام ایران با اعضای گروه تروریستی القاعده و چگونگی آموزش آن‌ها توسط ایران برای انجام عملیات‌های بزرگی نظیر یازده سپتامبر است.

این تلاش‌های عربستان سعودی، که ظاهراً این بار قرار است از مسیر هالیوودی برای متهم کردن ایران رقم بخورد، در حالی صورت می‌گیرد که پیش ‌از این دادگاه‌های آمریکایی احکام جداگانه‌ای در محکومیت دست داشتن عربستان سعودی در حوادث یازده سپتامبر صادر کرده و این کشور را به پرداخت غرامت به خانواده‌های قربانی این حادثه محکوم کرده‌اند.
 
ادامه خیمه‌شب‌بازی‌های عربستان علیه ایران، این بار با یک مستند در مورد 11 سپتامبر 
با این ‌حال، سنای آمریکا در سال گذشته حتی دستور مستقیم باراک اوباما برای اجرای دستور پرداخت غرامت از سوی عربستان سعودی به خانواده قربانیان را لغو کرد. دستور اوباما به خانواده قربانیان اجازه می‌داد در دادگاه‌های مختلف از عربستان سعودی برای دریافت غرامت شکایت کنند.

این مسأله منجر به خشم مقامات سعودی شد و آن‌ها ضمن انکار هر گونه دخالت مستقیم در این حوادث، آمریکا را به فروش بدهی‌ها به رقم بیش از 700 میلیارد دلار تهدید کردند.

در همین حال، چندی پیش شواهد تازه‌ای که در پرونده اصلی یازده سپتامبر علیه دولت عربستان سعودی ارائه شد، نشان می‌دهد که سفارت ریاض در واشنگتن ممکن است منابع مالی مورد نیاز مراحل تمرین برای عملیات هواپیمایی ربایی توسط دو تن از کارکنان سعودی را تأمین کرده باشد.

بنا بر گزارش شبکه «فاکس نیوز»، این شواهد و مدارک جدید علاوه ‌بر این از این امر حکایت دارد که کارکنان و عوامل عربستان سعودی هدایت اصلی هواپیماربایان و توطئه کنندگان اصلی یازده سپتامبر را بر عهده داشته‌اند.

در این سند الصاق شده به شکایت خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی یازده سپتامبر آمده است، دو سال پیش از حملات یازده سپتامبر، سفارت عربستان به دو تبعه سعودی که با عنوان پوششی دانشجو در آمریکا اقامت داشتند، مبالغی پرداخت می‌کند تا از «فینیکس» به واشنگتن پرواز کرده و برای «حملات یازده سپتامبر تمرین کنند».

وکلای این پرونده تأکید کرده‌اند، اسناد موجود در دادگاه، جزئیات بیشتری درباره الگوی حمایت عملیاتی و مالی منابع رسمی سعودی از حملات یازده سپتامبر ارائه می‌دهد.

«شان کارتر»، وکیل اصلی این پرونده گفته است: «ما مدت‌هاست که معتقدیم روابط نزدیکی میان القاعده و عناصر مذهبی دولت عربستان سعودی وجود دارد و این شاهد بر این مدعاست».

به شکلی جالب‌توجه پانزده تن از نوزده تروریستی که در سال 2001 اقدام به ربایش هواپیماها و رقم زدن حادثه 11 سپتامبر کردند، از شهروندان عربستان سعودی بوده‌اند. این حادثه حدود سه هزار کشته و شش هزار زخمی بر جای گذاشت. با این ‌حال، عربستان سعودی همچنان و در حالی ‌که منبع اصلی تغذیه بسیاری از گروه‌ها تروریستی و افراطی اسلامی است، متحد اول آمریکا در منطقه به شمار می‌آید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۱
انتشار یافته: ۸
حتما این مستند با سفارش ترامپ ساخته میشود.
حالا مسئولین ما بشینن از دور نظاره گر باشن تا این پدرسوخته ها هرغلطی کردن به ایران ربطش بدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
رای منفی یعنی چه. آنها یک مستند ساختگی درست می کنند و با قدرت رسانه ای که به همراه اسرائیل در اختیار دارند به راحتی مردم عادی دنیا که اکثریت هم هستند را قانع می کنند که بله خبری بوده است. پس مطلوب آنست که هرچه سریعتر هم از طریق مستند سازی و هم از طرق قانونی موضوع پیگیری شود
این دیگه آخرت بی شریفه
تف تو این دنیا که با پول هر غلطی که میخوان میکنن
ریشه وهابیت که گروه های تروریستی مثل داعش و القاعده ازش بیرون اومده از خود عربستان پدرسوختس و اونوقت اینطور بی شرمانه دیگران رو متهم میکنن
نصف تروریستایی که این حادثه رو رقم زدن سعودی بودن
سلام.اینها همه درست.ولی حرف می شه چی؟مسئولان ماهم باید اقدام کنند.به جای مستند سازی حتی سند سازی کنند،در این دوره با هر کس باید مثل خودش رفتار کرد.دنیا که صاحب نداره.قانون جنگل حکمفرماست.قوی و زیرک نباشی تباه می شوی.
حالا هی پولهاتون را ببرید عربستان خرج کنید . میخای ثواب کنی .توی کشور خودت .دست چند تا نیازمند را بگیر .کمک چند تا جوون کن تا تشکیل زندگی بده . هزینه های چند تا بیمار را بده
وقتی ایران با کمترین حمایت از سوی کشورهای قدرتمند بزرگترین قدرت نظامی منطقه است چرا باید با عربستان کجدار و مریض برخورد کند؟ یکبار و برای همیشه روابطمان را با عربستان قطع کنیم .منظور درگیری نظامی با عربستان نیست بلکه قطع کامل روابط دیپلماتیک با این کشور عقب مانده فرهنگی است.
اخه چ ربطی داره پول خرج کردن دین از سیاست جداست
ای کیو
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان