بازدید 10480

سقوط مرگبار اتوبوس به دره

کد خبر: ۷۲۹۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳ 13 September 2017
منابع خبری از سقوط یک دستگاه اتوبوس به دره‌ در محور تهران-جاجرود خبر دادند. 

به گزارش مردم سالاری، بر اساس گزارش‌ها این حادثه  ۱۱ کشته برجای گذشته است.

سامانه جامع مدیریت حوادث و سوانح حمل و نقلی کشور اعلام کرد، این تصادف در محور تهران-جاجرود و محدوده سعیدآباد روی داده است.

براساس گزارش روابط عمومی اورژانس کشور، تعدادفوتی‌های حادثه 11 نفر و تعداد مصدومان 28 نفر است که 26 نفر از آنها به بیمارستان اعزام شدند. 

17 نفر از افراد اعزامی، آقا و 9 نفر خانم هستند. مصدومان حادثه پس از اقدامات درمانی مناسب به بیمارستان‌های امام حسین(ع)، شهدای تجریش، شهید فیروزگر، شهید لواسانی و بعثت نیروی هوایی انتقال یافتند.

همچنین رئیس پلیس راه راهور ناجا گفت: سرعت اتوبوسی که در آبعلی به دره ای به ارتفاع تقریبی 200 متر سقوط کرده در لحظه سقوط 50 کیلومتر بر ساعت بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر ،سردار محمد حسین حمیدی گفت: هر دو راننده اتوبوس مذکور زنده هستند و برابر گزارش سامانه سپهتن سرعت اتوبوس ۲۰ ثانیه قبل از سقوط ۵۹ کیلومتر بر ساعت و مجاز بوده است.

وی گفت: همچنین ساعت رانندگی راننده نیز مجاز بوده است. 

همچنین سرهنگ رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در این باره گفت:علت سقوط اتوبوس ولوو به دره آبعلی در دست بررسی است.

وی افزود: برابر گزارشات تکمیلی اتوبوس مذکور با ٣٧ مسافر از کرج به سمت ساری در حال حرکت بوده است که حوالی ساعت ٢:٢٥ در کیلومتر ٥ محور تهران - آبعلی به داخل دره سقوط کرده و واژگون می‌شود.

وی گفت: در این حادثه ١١ تن کشته و ۲۸ تن مجروح شدند. وی گفت: علت حادثه نقص فنی سیستم ترمز بوده است.

 از سوی دیگر دادستان عمومی و انقلاب تهران دیروز در محل حادثه تصادف جاجرود حاضر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، دکتر عباس جعفری دولت آبادی با حضور در محل حادثه، دستور فوری برای تشکیل پرونده قضایی صادر کرد و مقرر شد تیم کارشناسی تصادفات در محل حضور یافته و در خصوص علت تامه حادثه بررسی و اظهارنظر کند. 

دادستان تهران از بابایی سرپرست دادسرای ناحیه چهار تهران خواست برای رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده، بازپرس ویژه تعیین و از رانندگان اتوبوس‌ها، سرنشینان مصدوم و مطلعین حادثه به قید فوریت تحقیق به عمل آید.

 دادستان تهران تاکید کرد با توجه به اهمیت جان انسان‌ها، از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حمل و نقل شهری و جاده‌ای می‌خواهیم به منظور جلوگیری از تکرار اینگونه حوادث، اقدامات پیشگیرانه را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند. 

در این حادثه تلخ یازده مسافر اتوبوس فوت شدند و مصدومین حادثه به بیمارستان‌های تهران اعزام شده‌اند.

به موجب این گزارش، رئیس کلانتری حکیمیه و سرپرست دادسرای ناحیه 4 تهران نیز جهت پیگیری موضوع در محل حضور یافتند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همچنین در حادثه دیگری که حوالی ساعت ٤:٥٥ رخ داد یک دستگاه اتوبوس ولوو در کیلومتر ٢٤ محور سرخه به آرادان با یک دستگاه کامیون بنز برخورد کرد که در این حادثه یک تن مجروح شدند.

به گفته وی عدم توجه به جلو راننده اتوبوس علت حادثه بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل