بازدید 22861
پیمانه اقتصادی؛

از «علت رشد عظیم گردشگران ایرانی به گرجستان» تا «رکوردی که مردم تهران شکستند»

این پیمانه موضوعاتی همچون با ارزش‌ترین شرکت جهان، تقویت صدواحدی نماگر بورس، اوراق بهادار ارزی در راه است، احتمال ثبات قیمت ها در بازار فولاد، مسافران در حالت عادی هم روی خوش به ارز مسافرتی نشان نمی‌دادند، فراز و فرود دلار آمریکا در کانال ۳۹۰۰ تومان، بازگشت سکه به جاده افزایشی، آمادگی روسیه برای نفت ۴۰ دلاری، مصرف بنزین در سال جاری رکورد زد، زمان واریز هفتاد و نهمین یارانه نقدی و شبکه اینترنت بی سیم رایگان در سراسر اروپا را در بر دارد.
کد خبر: ۷۲۹۷۰۲
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۷ 13 September 2017
از «علت رشد عظیم گردشگران ایرانی به گرجستان» تا «رکوردی که مردم تهران شکستند»در پیمانه اقتصادی، هر روز بسته ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم روز همچون تغییرات در بازار آزاد ارز، انرژی، بازار طلا، سکه، نفت و ... تا خبرها و رویدادهای جذاب اقتصادی را گردآوری می کنیم.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه موضوعاتی همچون با ارزش‌ترین شرکت جهان، تقویت صدواحدی نماگر بورس، اوراق بهادار ارزی در راه است، احتمال ثبات قیمت ها در بازار فولاد، مسافران در حالت عادی هم روی خوش به ارز مسافرتی نشان نمی‌دادند، فراز و فرود دلار آمریکا در کانال ۳۹۰۰ تومان، بازگشت سکه به جاده افزایشی، آمادگی روسیه برای نفت ۴۰ دلاری، مصرف بنزین در سال جاری رکورد زد، زمان واریز هفتاد و نهمین یارانه نقدی و شبکه اینترنت بی سیم رایگان در سراسر اروپا را در بر دارد.


با ارزش‌ترین شرکت جهان مشخص شد

اپل به عنوان باارزش ترین شرکت بورسی جهان این هفته در شرایطی به مناسبت دهمین سالگرد عرضه اولین گوشی خود، جدیدترین آیفونش را به بازار معرفی می کند که ده سال پیش در چنین روزهایی در رده هفتادم شرکت های باارزش بورسی جهان قرار داشت و نیمی از ده شرکت بزرگ جهان را شرکت های فعال در زمینه انرژی تشکیل می دادند؛ اما اکنون اپل با ارزشی بیش از 800 میلیارد دلار، باارزش ترین شرکت جهان به شمار می رود و در صدر شرکت های باارزش بورسی جهان قرار گرفته است. /بلومبرگ

علت رشد عظیم گردشگران ایرانی به گرجستان

آخرین آمار منتشره از سوی سازمان گردشگری گرجستان، حاکی از آن است که میزان ورود گردشگران ایرانی به این کشور در ماه اوت (فاصله بین 10 مرداد تا 10 شهریورماه) سال جاری به بیش از 55 هزار تن رسیده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال پیش افزایش بیش از 25 هزاری و رشد قابل توجه 1/ 85 درصدی را نشان می‌دهد. به گزارش دنیای اقتصاد، علت‌های مختلفی را می‌توان برای افزایش چشمگیر گردشگران ایرانی گرجستان ذکر کرد. از نظر اقتصادی شاید بتوان برابری نرخ ارز را که غیرواقعی تعیین می‌‌شود و هزینه سفر را مصنوعی پایین‌تر می‌آورد، از جمله مهم‌ترین دلایل این رشد دانست. غیرواقعی بودن نرخ ارز موجب آن می‌شود که گردشگران به این باور برسند که هزینه‌های سفر به کشورهای خارجی نظیر ترکیه و گرجستان از برخی سفرهای داخلی همچون کیش و قشم پایین‌تر است و همین باعث می‌شود آنها مقاصد خارجی را بعضا به‌دلیل خدمات و زیرساخت‌های بهتر به مقاصد داخلی ترجیح دهند. اما علاوه‌ بر این موضوع، برخی کارشناسان موارد دیگری را نظیر رویدادهای فرهنگی و هنری که در این کشورها برگزار می‌شود، به عنوان عاملی برای جذب گردشگران ایرانی به مقاصد خارجی نظیر گرجستان عنوان می‌کنند؛ رویدادهایی که بعضا امکان اجرای آنها در ایران نیست و همین امر در سال‌های اخیر به خروج ارز از کشور منجر شده است.

از «علت رشد عظیم گردشگران ایرانی به گرجستان» تا «رکوردی که مردم تهران شکستند»
تقویت 100 واحدی نماگر بورس با حمایت دوباره فارس و فولاد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز سه شنبه 21 شهریورماه 96 با افزایش 100 واحدی به رقم 83 هزار و 469 واحد رسید. تالار شیشه ای در سومین روز کاری هفته جاری در ادامه رشد 113 واحدی روز گذشته، باز هم شاهد روند صعودی بیشتر شاخص های منتخب بود. بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) با افزایش 32 واحدی به رقم 27 هزار و 28 واحد رسید. شاخص کل هم ‌وزن همانند روز دوشنیه با افت 16 واحدی، عدد 17 هزار و 540 واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش 12 واحد به رقم 13 هزار و 280 واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور با رشد 0.08 درصدی افزایش 75 واحدی را رقم زد و به سطح 91 هزار و 168 واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول، با 48 واحد افزایش به رقم 58 هزار و 196 واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با رشد 338 واحد معادل 0.18 درصد همراه بود و عدد 183 هزار و 507 واحد را به نمایش گذاشت. نماد فارس (صنايع پتروشيمي خليج فارس) با 53 واحد، نماد فولاد (فولاد مباركه اصفهان) با 28 واحد، نماد شپنا (پالايش نفت اصفهان)، نماد کگل (معدني و صنعتي گل گهر)، نماد آپ (آسان پرداخت پرشين) و نماد خساپا (سایپا)، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

از «علت رشد عظیم گردشگران ایرانی به گرجستان» تا «رکوردی که مردم تهران شکستند»

اوراق بهادار ارزی در راه است

وزیر اقتصاد به سازمان بورس دستور داد هر چه زودتر در خصوص انتشار و فروش اوراق بهادار ارزی در حوزه تامین مالی برخی پروژه‌های نفتی که توافقات آن صورت گرفته اقدام کند. به گزارش ایسنا، وزیر اقتصاد در نخستین جلسه شورای عالی بورس در دولت دوازدهم با تاکید بر  باور جدی دولت به افزایش سهم بازار سرمایه در راستای تامین مالی پروژه ها از مدیران سازمان بورس خواست همه ظرفیت ها را برای تحقق این مهم به کار گیرند. مسعود کرباسیان گفت: امنیت خاطر سهامداران موضوعی است که باید از اولویت های اصلی کار سازمان بورس باشد زیرا رابطه مستقیمی با جذب سرمایه های مردمی در بازار سرمایه دارد.

احتمال ثبات قیمت ها در بازار فولاد

هفته گذشته، قیمت فولاد در بازار چین به دلیل نگرانی از افزایش محدودیت های تولید و بالا بودن تقاضا صعودی بود. بیلت در بازار تانگشان که شاخص اصلی نشان دهنده روند بازار فولاد چین است ۸ دلار رشد داشته ۵۸۵ دلار هر تن درب کارخانه شد. سه حادثه در سه کوره بلند سه کارخانه مختلف قیمت بیلت را بالا برد. این موارد نگرانی از کاهش بیشتر عرضه را بالا برد، چون بازرسی سایر کارخانه های بزرگ نیز در جریان است. اخیرا چندین کارخانه بزرگ چینی از تعمیرات خطوط تولید خود خبر داده اند. در هر حال چهارشنبه تا جمعه گذشته قیمت ها در بازارهای فیوچرز فولاد چین افت داشت که ممکن است در آینده نزدیک جو بازار را بدتر کند. البته موجودی بازار هنوز کم است. شاید بازرسی های زیست محیطی علاوه بر این که تولید را کم کند بر میزان تقاضا هم اثر منفی بگذارد. در هر حال بیلت چین جا برای افزایش قیمت دارد ولی قیمت محصولات فولادی روزهای آتی بالا نخواهد رفت و به احتمال زیاد در ثبات خواهد بود چرا که بعید است قیمت بیلت و محصولات فولادی در دو جهت عکس حرکت کنند.

افزایش بهای نفت با انتشار گزارشی مبنی بر کاهش تولید اوپک در ماه گذشته

روز سه شنبه قیمت نفت افزایش یافت. علت این امر اعلام خبری از سوی اوپک مبنی بر کاهش تولید این کشور در ماه آگوست بوده است، که نشان دهنده تأثیر قرارداد کاهش تولید، میان تولیدکنندگان عضو و غیر عضو اوپک، برای ایجاد تعادل میان عرضه و تقاضا و بهتر شدن شرایط بازار اشباع شده است. قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز قبل، ۳۲ سنت افزایش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۴.۱۶ دلار معامله شد، این در حالی است که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت افزایش، بشکه‌ای ۴۸.۲۴ دلار صورت گرفت.

مسافران در حالت عادی هم روی خوش به ارز مسافرتی نشان نمی‌دادند!

با اصلاح مقررات ارزی ناظر بر ارز مسافرتی، بانک‌ها می‌توانند ضمن تسهیل فرآیندهای مرتبط با فروش ارز مسافرتی اعم از سیاحتی و زیارتی، برای فروش این ارز به نرخ بازار آزاد در مقابل ارائه گذرنامه، بلیت و ویزای کشور مقصد اقدام کنند. در همین رابطه رییس کانون صرافان ایرانیان معتقد است: با توجه به اختلاف ریالی اندکی که ارز مسافرتی با ارز بازار آزاد داشت و مقدار ناچیزی (۳۰۰ دلار) که پرداخت می‌شد و همین‌طور تشریفاتی که مسافران باید برای دریافت این ارز می‌گذراندند که شامل حضور در بانک تا دریافت حواله و مراجعه به شعبه فرودگاه را در بر می‌گرفت، در حالت عادی هم اغلب مسافران اقدام به خریداری این ارز نمی‌کردند. مجتهدی این اقدام را تصمیمی مدبرانه خواند و تأکید کرد: این اقدام جدید تأثیر چندانی در بازار نخواهد داشت.

فراز و فرود دلار آمریکا در کانال ۳۹۰۰ تومان

در پایان معاملات بازار آزاد روز سه شنبه، هر دلار آمریکا با افزایش 73 ریال نسبت به روز قبل، به طور میانگین به قیمت 38 هزار و 970 ریال فروخته شد. این در حالی است که در میانه روز و دو ساعت پایانی شاهد جهش میانگین قیمت دلار آمریکا در کانال 3900 تومان بودیم ولی در نهایت میانگین کل روز، همچنان در کانال 3800 تومان رقم خورد. هر یورو نیز با کاهش 17 ریال همراه بود و در پایان روز به رقم فروش 46 هزار و 787 ریال رسید. همچنین هر درهم امارات در بازار آزاد، 10 هزار و 667 ریال قیمت گذاری شد که نسبت به روز دوشنبه، 17 ریال گران تر فروخته شد.


بازگشت سکه به جاده افزایشی

سکه که روز دوشنبه بیشترین میزان کاهش در سال 96 را تجربه کرده بود، روز سه‌شنبه به جاده افزایشی بازگشت. در چهارمین روز هفته، سکه تمام بهار آزادی 3 هزار تومان افزایش را به ثبت رساند و به بهای یک‌میلیون و 263 هزار تومان رسید. رشد فلز گرانبهای داخلی در شرایطی رخ داد که بهای اونس در بازارهای جهانی تا ساعت 3 بعدازظهر در مسیر کاهشی قرار داشت و وارد محدوده هزار و 320 دلار شده بود. با این حال، آنچه زمینه‌ساز رشد سکه شد، افزایش قیمت دلار بود. این در حالی است که عده‌ای از معامله‌گران اعتقاد داشتند، سکه‌بازان پیش از آغاز ماه محرم و کاهش تقاضا، سعی می‌کنند به هر شکلی سکه خود را در قیمت‌های بالا به‌فروش برسانند. به گزارش دنیای اقتصاد، این در حالی است که عده دیگری باور دارند، معامله‌گران سکه پیش از هر عاملی به روند بهای اونس در بازارهای جهانی توجه دارند و بیشتر آنها از آنجایی که تصور می‌کنند، روند بهای طلای جهانی افزایشی است، در بازار سکه خریدار هستند.

آمادگی روسیه برای نفت ۴۰ دلاری در سال آینده

مدیرعامل روس‌نفت در مصاحبه با شبکه تلویزیونی روسیا ۲۴ گفت: تصور می‌کنم متوسط قیمت ۴۰ تا ۴۳ دلار برای هر بشکه نفت در سال ۲۰۱۸ خواهیم داشت و برای آن آماده هستیم. نفت برنت که قیمت پایه جهانی برای صادرات روسیه است، در حال حاضر بالای ۵۳ دلار در هر بشکه معامله می‌شود. روسیه و عربستان یک توافق تولید جهانی را هدایت می‌کنند که تحت آن اوپک و سایر تولیدکنندگان خارج از این سازمان توافق کرده‌اند تا مارس سال آینده تولیدشان را حدود ۱.۸ میلیون بشکه در روز کاهش دهند. بر اساس گزارش رویترز، روس‌نفت بزرگترین تولیدکننده نفت روسیه بوده و بزرگترین سهم را در کاهش تولید این کشور داشته است. سچین درباره اینکه چرا انتظار دارد قیمت نفت در سطح مذکور باشد، توضیحی نداد. الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه قیمت هر بشکه نفت را ۴۵ تا ۵۵ دلار پیش بینی کرده است.

نگرانی عربستان از سطح ذخایر نفت جهان فقط ادعاست

یک مقام رسمی وزارت تجارت ژاپن اعلام کرد شرکت آرامکوی سعودی عربستان در هفته جاری قرار است یک میلیون و 900 هزار بشکه نفت به ذخایر خود در این کشور اضافه کند. این حرکت عربستان به این علت است که ژاپن قصد دارد، از این پس ظرفیت ذخایری که به طور رایگان در اختیار این شرکت عربستانی قرار داده است را با 30 درصد افزایش به هشت میلیون و 200 هزار بشکه برساند. این نشان می دهد عربستان بر خلاف ابراز نگرانی از افزایش سطح ذخایر نفت جهان، در تلاش برای افزایش سهم از بازار آسیا و افزایش ذخایر نفتی خود است. سطح ذخایر نفتی عربستان در ژاپن، هم اکنون 6 میلیون و 300 هزار بشکه است. /رویترز

مصرف بنزین در سال جاری رکورد زد

مصرف بنزین روز پنجشنبه (16 شهریورماه) با ثبت 104 میلیون و 700 هزار لیتر رکورد به جا گذاشت. پیش از این، بیشترین مصرف بنزین در روز 12 فروردین ماه 96 با حجم 102.4 میلیون لیتر ثبت شده بود. البته رکورد بیشترین مصرف طی سال‌های گذشته، به 12 فروردین ماه 95 با ثبت 105.9 میلیون لیتر مربوط می‌شود. میانگین مصرف بنزین در شهریورماه امسال به دلیل تعطیلات عیدهای قربان و غدیر و همچنین همزمانی با آخرین ماه تابستان و افزایش سفرهای مردم، به حدود 88 میلیون لیتر در روز رسیده است. /روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی

زمان واریز هفتاد و نهمین یارانه نقدی مشخص شد

هفتاد و نهمین مرحله یارانه نقدی بامداد یکشنبه 26 شهریور ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود هفتاد و نهمین مرحله یارانه نقدی بامداد یکشنبه26 شهریور ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت خواهد شد. لازم به ذکر است که مبلغ یارانه دریافتی هر یک از مشمولان دریافت یارانه نقدی همانند ماه‌های گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان است. بر اساس این گزارش در ۵ ماهه ابتدایی سال سازمان هدفمندی حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان یارانه و بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان سبد غذایی به دهک‌های پایین جامعه پرداخت کرده است.

ایران 280 هزار تن نفت کوره به سنگاپور فروخت

رویترز در گزارشی به بازار خرید و فروش نفت کوره در آسیا پرداخته است. در بخشی از این گزارش به نقل از مؤسسه ایکون که آمارهای رهیابی کشتی‌ها را منتشر می‌کند، آمده است، نفتکش غول‌پیکر دستنی که تحت مدیریت شرکت ملی نفتکش ایران قرار دارد، جزیره خارک را 6 سپتامبر با محموله 280 هزار تنی نفت کوره ترک کرده است و انتظار می‌رود که در 21 سپتامبر برای تخلیه به سنگاپور برسد.

شبکه اینترنت بی سیم در سراسر اروپا رایگان می شود

از سال آینده میلادی، اتحادیه اروپا شبکه اینترنتیی بی‌سیم (وای فای) را به طور رایگان در سراسر شهرهای اروپا گسترش خواهد داد. به گزارش رادیو بین المللی فرانسه (ار.اف.ای)، اتحادیه اروپا در نظر دارد برای اجرایی کردن این پروژه بزرگ، یکصد و 20 میلیون یورو هزینه کند. بر اساس پیش بینی های انجام شده، قدم های اولیه برای این پروژه همگانی از ابتدای سال 2018 برداشته می شود و کشورهای عضو اتحادیه اروپا هر کدام مبلغی را در بودجه سالیانه خود برای این مهم در نظر گرفته اند. هدف از اجرایی این طرح این است که کم کم در همه اماکن عمومی اروپایی مثل پارک‌ها، بیمارستان ها یا کتابخانه‌ها شبکه وای.‌فای عمومی به طور رایگان در اختیار همه باشد. یکی از نمایندگان اتحادیه اروپا در این باره گفت: این تصمیمی بزرگ است که به زودی عملی می شود. معمولاً پرسیده می‌شود که اتحادیه اروپا برای مردمش چکار می‌کند. این اقدام یکی از تصمیم‌های اتحادیه برای ارائه خدمات به همه مردم است. بر اساس این گزارش، دو ماه قبل (١5 ژوئن)، هزینه 'رومینگ' هم برای اروپائیان حذف شد. بدین ترتیب، شهروندان اروپایی می‌توانند در هر یک از ٢٨ کشور عضو اتحادیه اروپا، بدون پرداخت هزینه اضافه، با تلفن موبایل خود تماس بگیرند یا پیامک بفرستند یا به اینترنت موبایل خود متصل شوند. برخی کشورهای اروپایی که عضو اتحادیه نیستند مانند نروژ و ایسلند نیز همین سیاست را به اجرا می‌گذارند. پیشتر کسی که به عنوان مثال یک خط تلفن در فرانسه داشت و به هلند سفر می‌کرد ناچار بود که هزینه 'رومینگ' گزافی بپردازد. گسترش شبکه فراگیر و رایگان وای‌.فای و حذف هزینه 'رومینگ'، نتیجه سیاست‌های دراز مدت اتحادیه اروپا در جهت گسترش عمومی ارتباطات و یکی از مهمترین وعده های مقامات این اتحادیه است. /ایرنا

رکوردی که مردم تهران شکستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت:‌ در روز ۲۰ تیرماه سال جاری شهر تهران با مصرف سه میلیون و ۴۲۵ هزار مترمکعب آب رکورد جدیدی را در استفاده از مایع حیاتی به ثبت رساند. محمد پرورش، با تأکید بر اینکه سالیانه یک میلیارد و ۲۴ میلیون مترمکعب منابع آبی برای تهران تامین و توزیع می‌شود، گفت:‌ آب‌های سطحی و زیرزمینی دو منبع اصلی تامین کننده آب مورد نیاز پایتخت هستند که در سال جاری به دلیل وضعیت مناسب‌تر ذخایر سدها استفاده بیشتری از منابع سطحی داشته‌ایم. وی با اشاره به اینکه در سال جاری ۷۶ درصد آب مورد نیاز تهران از منابع سطحی و ۲۴ درصد از منابع زیرزمینی تأمین شده است، تصریح کرد:‌ امسال به دلیل افزایش گرمای هوا در پایتخت، رکورد مصرف آب شهروندان تهرانی نیز شکسته شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۱۸
در مورد گردشگری و افزایش سفر به گرجستان، باید بگم، قیمت هتل ها در ایران نسبت به کشورهایی که توریست زیاد دارند و یا در حال جذب توریست هستند، خیلی بیشتر هست ضمن اینکه امکاناتی بیشتر از هتل های دیگر کشورها ندارند و بعضا پایین تر هم هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
علاوه بر قیمت باید به احترام و نظافتی که تو هتل های خارجی مشاهده میشه هم اشاره کرد
با افزایش نرخ ارز هم این مشکلات برطرف نمیشه فقط به جای هوایی مردم دیگه زمینی سفر می کنند به این مناطق
مخاطب تابناک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
صورت مساله که این همه ایرانی میرن خارج برای الواتی رو که نمیشه کاریش کرد و باید قبولش کنیم ؛ موندم چرا مسئولین خودشون و مردم رو گول میزنن و میخان صورت مساله رو پاک کنن و بگن که اینطور نیست ، آخه خدا این همه جزیره به ما داده واسه چی ؟ تا کی باید پول از مملک خارج شه کیش قشم رو بکنید برای همین کارا که لااقل پول از کشور خارج نشه اینقدر حتی عربستان هم الان داره همین کار رو میکنه
مثلا چرا امكان اجراي ابي در ايران نيست؟؟؟ از اون خواننده كه ببببب ييييي تو تو تو بي محتواتره يا چي؟؟؟
در ایران هتلداران تنها به افزایش قیمت حداکثری و افزایش حداقلی کیفیت خدمات فکر می کنند و ازاینرو نباید انتظار داشت که گردشگران قید سفرهای خارجی باکیفیت ارزان را بزنند.
استدلال شما در مورد اینکه قیمت پایین دلار باعث استقبال ابرانیان از سفر به کشور های همسایه شده نادرست است به خاطر اینکه اولا دلار ارزان نیست و بسیار گزان است به شکلی که من در سال 88 حدود 800 دلار حقوق میگرفتم و لی الان با بی ارزش شدن پول ملی حقوق من با توجه به افزایش سابقه وتجربه حدود 600 دلار است ودوم اینکه فرض کنید دلار گران بشود و پول ملی باز هم بی ارزشتر آیا فکر میکنید خدمات داخلی قیمتش ثابت خواهد ماند؟ ....مشکل در جای دیگریست .............
در مورد مصرف بنزین به بی کیفیت بودن خودروهای داخلی اشاره کنید که اگر این مورد نبود راحت عدد مصرف بنزین نصف می شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
بر اساس چه مستند و داکیومنتی از نصف شدن عدد مصرف صحبت می کنید؟
اتفاقا اگر گاز را ارزان تر و جایگاه ها را بیشتر کنند هم آلودگی هوا کمتر می شود. وهم بنزین کمتری مصرف می شود.
البته گران تر نمودن ورود خودرو ها به مراکز شهرهای بزرگ همچون کشورهای اروایی یک راه کاهش سوخت و آلودگی است.
مشکل جای دیگه است تابی جون هم شما می دونید هم مسئولان هم مردم ولی کسی جرات رسانه ای کردنشو نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
این که چیزی نیس.منم می دونم
علت رشد عظیم گردشگران ایرانی به گرجستان: آقا تبلغات خوب و بجا در پی بر پار کردن بساط فرهنگی و هنری و ایجاد بستر مناسب برای پذایرایی از این سیل گردشگر در کنار باعث این امر شده
یه هفته بخوای بری شمال حداقل ۲-۳ تومن هزینه داره. تور مسافرتی خارج از کشور از این قیمت کمتر هست. جدای از بحث قیمت, آزادی پوشش و امکانات هتل و ... هم هست. طبیعیه که بخوان سقر خارج رو به سفر داخلی ترجیح بدن
بیشترین سفرهای ایرانیها به ترکیه و گرجستان و دوبی هست دلیلش قطعا دیدن آثار تاریخی نیست.دلیلش استفاده از دریا و کنار دریا و مشروبات غیر اسلامی که باعث کور شدن نمیشه حالا باز نمی دونم چه تفسیری می خوان بکنن
به نظر بنده تنها دلیل افزایش سفرهای خارجی مخصوصا به کشورهایی مثل گرجستان و ارمنستان که سبقه تاریخی و گردشگری انها حتی به اصفهان خودمان هم نمیرسد برگزاری کنسرت های خوانندگان مورد علاقه مردم هست که بدلایل نامعلوم اجازه ورود به ایران وبرگزاری کنسرت را ندارند.....
علت رشد عظیم گردشگران ایرانی به گرجستان
معلومه سرویس خوب هتل ها ارزانی و هزاران دلیل دیگر
هیچ دلیلی جز نیاز مردم به شادی نداره بقیه صحبت ها فقط گول زدن خودتون هست البته اگه دنبال بهونه برای گرون کردن دلار هستید مسئله فرق میکنه که اونم نیاز به خیمه شب بازی نداره
تنها دلیلش عشق و حال و آزادی و بدون ایست بازرسی و گشت ارشاد و ..... هستش و بس و لا غیر ....
متشکرم
سلام هرجا دولتی باشه همینه باید بخش خصوصی واقعا ورود داشته باشه تا بازار رقابتی بشه درتمام دنیا صنعت توریست خصوصی هست غیر از ایران . تحقیقات با شما تابناک عزیز .بخاطرهمینه که اگهی حراج وپیامک برای همه درایران میاد مثلا ترکیه 7شب 650هزارتومان ما میرویم مشهد حداقل 2میلیون تومان هزینه باید کنیم اونم برا دوشب . خوب اگر اهل چیز دیگری باشیم میرویم ترکیه دیگه خدایش مفت نیست ؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل