بازدید 5264

واکنش سردار جوانی به طرح جدید آمریکا

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به طرح جدید شش مقام آمریکایی گفت: هرنوع اقدام ماجراجویانه از سوی نیروهای آمریکایی در منطقه با واکنش سریع، قاطع و کوبنده مدافعان مرزهای جمهوری اسلامی ایران در دریا، هوا و زمین مواجه خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۵ 13 September 2017
آنا نوشت: مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به طرح جدید شش مقام آمریکایی گفت: هرنوع اقدام ماجراجویانه از سوی نیروهای آمریکایی در منطقه با واکنش سریع، قاطع و کوبنده مدافعان مرزهای جمهوری اسلامی ایران در دریا، هوا و زمین مواجه خواهد شد.

سردار یدالله جوانی در واکنش به طرح جدید چند مقام سیاسی و امنیتی آمریکا برای اعمال فشار بیشتر به جمهوری اسلامی ایران که به فرماندهان نیروی دریایی آمریکا اختیار می‌دهد که ناوهای آمریکایی در صورت احساس خطر اجازه شلیک به قایق‌های تندروی سپاه پاسداران را دارند، اظهار کرد: طرح چنین موضوعی از سوی مقامات آمریکایی نشان‌دهنده این است که طراحان این طرح در خواب هستند و با واقعیات منطقه غرب آسیا به‌ویژه خلیج فارس بیگانه هستند و بر اساس ذهنیات‌شان رویاهای خود را مطرح کرده‌اند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه افزود: واقعیت صحنه را کسانی می‌دانند که سال‌ها از نزدیک قدرت جمهوری اسلامی ایران را رصد و درک کرد‌ه‌اند و آنها از هر نوع رویارویی با نیروهای مسلح جمهوری اسلامی چه در دریا و چه در زمین و هوا به شدت وحشت دارند و طرح این موضوع که ناوهای آمریکایی در صورت احساس خطر اجازه شلیک به قایق‌های تندروی سپاه پاسداران را دارند، رویاپردازی است.وی تاکید کرد: مقامات آمریکایی باید به نکته‌ای که فرماندهی معظم کل قوا خطاب به آنها بیان کردند توجه داشته باشند که ایشان فرمودند «دوران بزن و دررو تمام شده است. این‌جور نیست که شما بگویید میزنیم و درمیرویم؛ نخیر، پاهایتان گیر خواهد افتاد و ما دنبال میکنیم. این‌جور نیست که ملّت ایران رها کند کسی را که بخواهد به ملّت ایران تعرّضی بکند؛ ما دنبال خواهیم کرد.»

جوانی ادامه داد: آمریکایی‌ها نمونه واکنش ایران به ماجراجویی نظامیان خارجی را در برخورد دلاورمردان نیروی دریایی سپاه پاسداران در اروند با متجاوزان تفنگدار انگلیسی و برخوردی که در خلیج فارس با آمریکایی‌های متجاوز داشتند، دیدند و مقامات آمریکایی باید مروری به گذشته داشته باشند تا از طرح‌های بچه‌گانه و دور از واقعیت که خسارات آن برای آمریکا خواهد بود و حیثیت و آبروی آنها را برباد می‌دهد، پرهیز کنند. مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: خاورمیانه و خلیج فارس متعلق به کشورهای این منطقه است و قطعا هرنوع اقدام ماجراجویانه از سوی نیروهای آمریکایی در منطقه با واکنش سریع، قاطع و کوبنده مدافعان مرزهای جمهوری اسلامی ایران در دریا، هوا و زمین مواجه خواهد شد.

خبرگزاری رویترز در یک گزارش اختصاصی نوشته است: شش مقام سیاسی و امنیتی آمریکا طرحی را برای اعمال فشار بیشتر بر ایران تهیه کرده‌اند. بر اساس این طرح ناوهای آمریکایی در صورت احساس خطر اجازه شلیک به قایق‌های تندروی سپاه پاسداران را دارند. جیم ماتیس؛ وزیر دفاع، رکس تیلرسون؛ وزیر امور خارجه، مک‌مستر؛ مشاور امنیت ملی و دو مقام دیگر آمریکایی طرحی را آماده کرده‌اند که به ایالات متحده این امکان را می‌دهد تا ایران را تحت فشار بیشتری قرار دهد. با تصویب این طرح فرماندهان نیروی دریایی آمریکا هرگاه که فکر کنند تجهیزات یا افراد آنها در معرض خطر هستند، اجازه گشودن آتش دارند. این طرح در نشست شورای امنیت ملی آمریکا در روز جمعه هفته گذشته به ترامپ ارائه شده است. دو تن از آنها گفته‌اند طرح مزبور به احتمال زیاد به تصویب خواهد رسید و تا قبل از پایان سپتامبر جزییات آن منتشر خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار