بازدید 26931

اسمتان را روی برگه امتحانی بنویسید، دیپلم قانونی بخرید!

در میان غفلت و بعضاً همراهی مسئولان اجرایی، بیماری و فساد در تار و پود ساختار آموزشی کشور ریشه دوانده و ماهیت و ارزش علم و دانش را به مرز نابودی کشانده است. شرایط تأسفباری که سبب شده مراکز غیرقانونی فراوانی با اخذ مبالغی مشخص به شهروندانی که از تحصیل بازمانده اند، مدرک تحصیلی بدهند؛ مثل مؤسسه ای که مدیرش تأکید دارد با شش میلیون تومان می تواند دیپلم برق، کامپیوتر و گردشگری صادر کند.
کد خبر: ۷۲۹۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۲ 13 September 2017
اسم تان را روی برگه امتحانی بنویسید، دیپلم برق بگیرید!در میان غفلت و بعضاً همراهی مسئولان اجرایی، بیماری و فساد در تار و پود ساختار آموزشی کشور ریشه دوانده و ماهیت و ارزش علم و دانش را به مرز نابودی کشانده است. شرایط تأسفباری که سبب شده مراکز غیرقانونی فراوانی با اخذ مبالغی مشخص به شهروندانی که از تحصیل بازمانده اند، مدرک تحصیلی بدهند؛ مثل مؤسسه ای که مدیرش تأکید دارد با شش میلیون تومان می تواند دیپلم برق، کامپیوتر و گردشگری صادر کند.

به گزارش «تابناک»؛ شرایط حاکم بر نظام آموزش کشور از مرز نگرانی گذشته و به بحران های فراوانی گرفتار شده که اگر برای حلشان اقدام عاجلی صورت نگیرد، دیر یا زود پیامدهای منفی آن جامعه را به تباهی خواهد کشاند؛ بحران هایی مثل فروش مدارک تحصیلی که ساختار آموزش و پرورش و با همراهی برخی کارکنان این مجموعه در جریان است و گویا اراده ای برای مقابله با آن نیز وجود ندارد.

صرف نظر از بی عدالتی های اجتماعی فراوانی که در ساختار آموزشی کشور وجود دارد و باعث شده تا برخی دانش آموزان در مدارس بسیار مرفه و با هزینه های هنگفت و بعضی دیگر، در کپر و چادر تحصیل کنند و یا شرایط پر اشکالی که هدف از تحصیل را در مدارس کشور به جای آموزش سبک زندگی و افزایش رفاه به سمت جواب دادن به تست و قبولی در کنکور کشانده، نشانه های شوم دیگری نیز در این مجموعه به چشم می‌آید.
 
بازار داغ مدرک فروشی به افرادی که بنا بر دلایل مختلف و فراوان از تحصیل باز مانده اند و اکنون نیز تصمیمی برای تحصیل واقعی ندارند، اما بدشان نمی‌آید به مدارک تحصیلی مثل دیپلم دست پیدا کنند؛ مدرکی که ممکن است به کمک آن ارتقایی در زندگی این افراد رقم بخورد و از این روی حاضرند برای به دست آوردنش سر کیسه را شل کنند، به شرطی که مدرک اصلی و واقعی دریافت کنند و زحمتی متقبل نشوند.

شرایطی که ظاهرا عده‌ای با سوءاستفاده از شرایط نابسامان آموزش و پرورش کشور، موفق به فراهم آوردنش شده و بر اساس آن، این پیشنهاد را به متقاضیان دریافت دیپلمِ قانونی بی هیچ زحمتی ارائه می‌دهد که با پرداخت چند میلیون تومان پول و بدون درس خواندن، دیپلم بگیرند؛ دیپلمی که با کمک مدیران برخی مدارس صادر می شود و مورد تأیید وزارت آموزش و پرورش نیز هست.

اسم تان را روی برگه امتحانی بنویسید، دیپلم قانونی بخرید!در مورد نحوه نام نویسی در این مراکز و دریافت مدرک معتبر تحصیلی، کافی است با پیامک های تبلیغی که همراه با شماره تماس برای شما ارسال می شود، تماس بگیرید تا مکالمه ای شبیه آنچه در تماس خبرنگار «تابناک» با مدیر یکی از این مؤسسه ها رقم خورد را شاهد باشید.

وی در خصوص فرایند دریافت «مدرک تحصیلی قانونی» گفت: اگر شما کارت پایان خدمت داشته باشید، می توانید در طرح ما ثبت نام کنید و قانونی و طی دو سال مدرک دیپلم خود را بگیرید.

او افزود: پس از اینکه یک و نیم میلیون تومان به ما پرداخت کردید، ما این امکان را برای شما فراهم می کنیم تا در طرح جامع آزمون های دی ماه شرکت کنید و در دروس پیش نیاز انتخاب رشته قبول شوید.

وی ادامه داد: پس از آن شما باید 4 میلیون و 500 هزار تومان به ما پرداخت کنید تا شما را در یکی از رشته های برق، کامپیوتر و یا گردشگری ثبت نام کنیم و با شرکت در سه مرحله آزمون هایی که در مدارس طرف قرارداد ما برگزار می‌شود، خرداد 1398 دیپلم خود را دریافت کنید.

این فرد که گویا تجربه بالایی در این مسیر دارد، در پاسخ به اینکه مشکل کسانی که قادر به پاسخگویی به سؤال های امتحانات درسی نیستند، چگونه حل می شود، افزود: اصلاً نیازی به پاسخ گویی به سؤالات نیست و شما کافی است با حضور در جلسه امتحان، نام و مشخصات خود را روی برگه بنویسید و آن را بدون پاسخ به حتی یک سؤال تحویل دهید.

وی در مورد جزئیات بیشتر از مدارسی که با آنها همکاری می‌کنند، ضمن خودداری از بردن نام دقیق مدارس گفت: مدارسی که با ما همکاری می‌کنند در محدوده دماوند تهران واقع هستند و شما اگر امکان پرداخت یک جای مبلغ را ندارید می‌توانید آن را اقساط  پرداخت کنید.

تفاسیری که در بالا به آن اشاره شد، حال و روز بسیاری از مراکز آموزشی کشور است که در میان غفلت، سهل انگاری و بعضاً همکاری برخی مدیران چنین کار تأسف باری می کنند و با دریافت مبالغی مشخص اصطلاحاً مدرک فروشی می‌کنند.

فروش مدرک دیپلم و پایین تر از آن در چهارچوب آموزش و پرورش کشور، قبولی آسان در دانشگاه در ساختار سنجش و آموزش کشور و فروش پایان نامه و رساله در مقاطع تحصیلات تکمیلی که نیاز به اثبات ندارد، حکایت تلخ و رنج آور شرایط کنونی علم و دانش کشور است که به شوخی گرفته شده است و حیثیت، ارزش و کارآمدی خود را در خطر می‌بیند.  

گفتنی است، «تابناک» ادعاهای مطرح در این مکالمه را رد یا تأیید نمی‌کند و آمادگی دارد واکنش رسمی مسئولان به این پدیده آشنا برای عموم را دریافت و منتشر نماید؛ پدیده‌ای غیرقانونی که کمترین انتظار از مسئولان در خصوص آن، مقابله تمام عیار و قانونی با ایشان است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۴
انتشار یافته: ۱۸
من مجددا به نمایندگی از نسل جوان از مسئولین به خاطر اینکه به دنیا آمدیم و موجب کدورت خاطر ایشان را فراهم ساخته و باعث این همه مشکل و دغدغه شدیم، پوزش میخواهم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
مسئولین که از خداشونه
معذرت می خوام من فوق دیپلم می خواستم کجا مراجعه کنم و هزینه اش چقدر می شود؟
اتفاقا خیلی خوبه ..
از تابناک به دلیل پرداخت به این موضوع تشکر می کنم و جادارد که بیشتر از اینها به فکر نجات علم و آموزش در کشور باشیم. واقعا اوضاع اسف باری که در مورد اعطا مدرک به کسانی که حداقل توانایی های لازم را هم ندارند و در آینده به عنوان مدعی سوار بر مرکب خواهند شد دل تمام کسانی که سال های سال برای یادگیری و تربیت نسل آینده متخصص و متعهد رنج کشیده اند را می آزرد. موسسات غیر قانونی که هیچ شما کیفیت فارغ التحصیلان ارشد و دکتری را در قسمت عمده ای از دانشگاههای کشور ببینید تا به عظمت مصیبت پی ببرید. فارغ التحصیلان دکتری که حتی در حد 10 دقیقه هم در مورد رشته خود حرف برای گفتن ندارند........
کاش فلافلی میزدم نمیرفتم دکتری بخونم اشتباه کردم آقا جون مادرتون نخونید که فایده نداره
وقتی تو کشور ما طرف بدون به دست آوردن نمره لازم وارد دوره دکتری دانشگاه ارومیه میشه، دیگه در مورد دیپلم سخنی باقی نمی مونه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صرف نظر از بی عدالتی های اجتماعی فراوانی که در ساختار آموزشی کشور وجود دارد و باعث شده تا برخی دانش آموزان در مدارس بسیار مرفه و با هزینه های هنگفت و بعضی دیگر، در کپر و چادر تحصیل کنند و «یا شرایط پر اشکالی که هدف از تحصیل را در مدارس کشور به جای آموزش سبک زندگی و افزایش رفاه به سمت جواب دادن به تست و قبولی در کنکور کشانده، نشانه های شوم دیگری نیز در این مجموعه به چشم می‌آید».
بسیار درست بیان شده است.
وقتی امثال .. و ... و ... استاد دانشگاه هستند گیر دادید به یک مدرک دپپلم؟
دم نویسنده مقاله گرم. ای کاش ....
من باپسرکدخداوارباب دهمان تویک کلاس ویک مدرسه ویک ده درس خواندیم.من دانشگاه قبول شدم ولی آنهانه.به حق حقیقت...
واقعا چه دل خوشي داره تابناك !
فوق ليسانس و دكتراش رو دارن ميفروشن اونوقت تابناك گير داده به ديپلم
ملت كل پايان نامه و تز رو كنترات مي دن به شخص ثالث ، به شرط دفاع !!! اونوقت تو از ديپلم صحبت مي كني
تابی جون کجای کاری تو بعضی واحد های دانشگاهی کلا همه امتحانات جزوه بازه و اساتید محترم یه جوری سوال میدن که با اونی که تو جزوه هست مو نزنه فقط دانشجوی محترم از جزوه کپی میکنه تو برگه مراقبای جلسه هم چون دوست ندارن دانشجو نمرش کم بشه خیلی دخالت نمیکنن حالا شما چسبیدی به دیپلم.
راه ساده تري كه متاسفانه در مدارس رايج شده ميانگين دو نمره مستمر و برگه امتحاني است كه به وفور (به خصوص در مدارس پولي) رايج است.
در یک کلام خلاصه می توان کرد که جامعه مان به علت نبودن نظم وانضباط و پسرفت در اخلاق سبب شده است در همه شئون اقتصادی اجتماعی و اموزشی فرهنگی دررنج وعذاب باشد.
این که چیزی نیست
اطفا یک سری به دانسگاه ازاد دره شهر ایلام بزنید
طرف رفته امتحان بده ایتاد بهش گفته لااقل ایمت را بنویس
گفته استاد خودش من را ایشناسه
یعنی تاکنون استاد را ندیده فقط بهش قول دادند که ایتاد نمره بهت میده
آره واسه شماها بالاییها همه چی حلاله اما واسه مردم همه چی حتی نفس کشیدن هم حرامه.شماها کلان مدرک بخرید اما برای مردم دردمند و نیازمند بخواهند مشکلشون حل بشه ،حرامه؟؟؟
برای دیپلم انسانی رفتم دوباره مدرسه ثبت نام کردم تو رشت فلکه نیروی دریایی.
یه درس رو بیشتر امتحان ندادم بهم پیام دادن که مدرک دیپلمتون آمادست.
میخواستم زنگ بزنم هر چی از دهنم در میاد بهشون بگم. مملکتو به لجن کشیدن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار