یک دستگاه اتوبوس ولوو در جاده تهران-آبعلی واژگون و به دره سقوط کرد که در پی این حادثه، ۱۱ تن فوت و ۲۸ تن مجروح شدند.
کد خبر: ۷۲۹۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴ 12 September 2017
امتیاز خبر: 95 از 100 تعداد رای دهندگان 19304
برچسب ها
خبرهای مرتبط
اشتراک گذاری
روی خط سایت ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۲۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
به همین راحتی

به همین خوشمزگی

پودر مرگ جاده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
با اتوبوس جمله بسازید.

"موجودی بی جان" و خوفناک که مجبوری همراه آن بی جان شوی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
اتوبوسهاي ولوو نسبت به اتوبوسهاي قديمي عرضشان كمتر و داراي ارتفاع بيشتر ميباشند و در نتيجه مركز ثقل اين نوع اتوبوس ها بالاتر است كه منجر به واژگوني آنها ميشود .اين نظر منتشر نماييد تا كارشناس در اين زمينه اظهار نظر كنند.كه آيا درست ميباشد يا نه . اتوبوسهاي قديمي پهن تر و عريض تر بودند و كمتر واژگون ميشدند.
پاسخ ها
g
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
آقاي كارشناس اين اتوبوسها در كشورهاي اروپايي طراحي شده وتمامي تستهاي تونل باد ،شيب؛تنشهاي جادهاي و.... را سپري نموده وبه صورت استاندارد مجوز توليد در كارخونه ها را دريافت نموده است
نیما
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
راننده فرمونو کج کرده سمت دره اونوقت شما از مرکز ثقل صحبت میکنی!!!وسط جاده که چپ نکرده رفته تو دره رفته تو دره رفته دره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
جاده غیر استاندار
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
اتوبوس دانش آموزان هرمزگان كه شب در حركت بودند گفتند چون منطقه جنوب هوا گرم است و اتوبوسها شب حركت ميكنند اما در تهران و ساري كه هوا گرم نيست كه نصف شب اتوبوس مسافت 4 ساعته در شب حركت كند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
بايد كنترل بيشتري در مورد رانندگان اتوبوسها از نظر سن و سال و اعتياد و شخصيت آنها توسط پليس راه و شركتهاي مسافربري صورت گيرد
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
توی همین عکس فرسودگی محور و لاستیک ها که محرز
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
همانگونه كه در تصوير شماره 1 مشاهده ميشود جاده فاقد ديوار و حفاظ ايمني است . عدم وجود علايم متعدد خطر و حفاظ در مجاورت دره ها از كوتاهي هاي وزارت راه ميباشد.
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
هر دم از این باغ بری می‌رسد
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
واقعا نظارت الکی روی اتوبوس ها تو جاده هاست و به هر شخصی بدون انجام تست روانشناسی گواهینامه پایه یک راننده ای میدن - نمونه اش تو مسیر خط 2 لاین سرعت راننده ها ی اتوبوس خیلی دوست دارن همیشه با سرعت 120 کیلومتر بر ساعت رانندگی کنند و مانند موتورسوار اتوبوس را ویراژ بدهند حتما دیدید - واقعا جای تاسف داره
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
واقعا اتوبوس ها توی این جاده های پر پیچ و خم تند میرن. خودم با چشمام دیدم که میگم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
رانندگان اتوبوسها نبايد كمتر از 40 سال باشند يعني سرد و گرم چشيده باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
درتصوير شماره 1 نشان ميدهد كه جاده پيچيد ولي راننده نپيچيد. جاده كم عرض، فاقد حفاظ و پيچ و خم زياد و سرعت اتوبوس با ديد كم در شب با سرعت بالا . چه ميشه . بايد كنترل شود كه سرعت اتوبوس در تاريكي شب و خلوت جاده چه سرعتي داشته است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
در مورد تصادف دانش آموزان هرمزگاني گفتند دانش آموزان كمربند نبسته بودند آيا در اين مورد هم كمربند نبسته بودند؟
سامی لاری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
کشورهای جهان سومی همیشه همینجورن. همیشه با جون مردم بازی میشه. جادهای غیراستاندارد. عدم نظارت بر رانندها و...بعد هم مسئولین میان جلو دوربین و میگن ما این مسئله پیگیری و بررسی میکنیم و با مقصر این حادثه برخورد میکنیم.بعدچند وقت دیگه به فراموشی سپرده میشه.چرا اساسی حل نمیشه .
فرهاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
2
ذکر چند نکته بسیار مهم است
-شکل اتوبوس با عرض کم و ارتفاع زیاد که برای جاده های کوهستانی مناسب به نظر نمی رسد.
-محل سقوط دارای شیب تند می باشد.
-مسیر آزادراه تهران پردیس که مدتی است با تونل های بسیار زیاد و پل های با اتفاع زیاد افتتاح شده است شیب مناسبی دارد. ولی عوارضی آن بسیار بالاست.
-اتوبوس ساعتی سقوط کرده که زمان استراحت جسم می باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
درسته که جاده های ما ایمن نیستن ولی شما این رانندگان اتوبوس ما رو ببرید آلمان اونجا هم چپ میکنن
ژوان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
اون جاده توی تصویر مربوط به جاده طرح کمر بند سبز کاشت درختان سوزنی برگ می باشد اتوبوس در جاده مقابل عکس در حرکت بوده است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
باید اتوبوسها از ستون و سقف تقویت شوند تا حداقل از تلفات بیشتر در این زمینه جلوگیری شود.
دلنگرون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
جاده +خودرو+راننده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
راننده ها که معتاد ماشینا از رده خارج شوربختر اینکه مسافر هم بی خیال فقط داره آهنگ یا فیلم می بینه و شبها که صدای خر و پفشون تا آسمون میره راننده هم چراغا خاموش با مسافرا... لالا... تو مسیر مشهد شمال تو ایست بازرسی پیاده شدم به پلیس گفتم ایشون سبقتهای خطرناک سرعت بالا و خواب آلودگی که بلافاصله راننده عوض شد و پلیس گفت تا مقصد تحت کنترلی.... یه بار هم تو راه تهران شمال مجبور کردم اتوبوس کنار یه گشت پلیس بایسته و اونجا هم گزارش دادم... قدیما یادمه بچه بودیم راننده دوتا کمک داشت تازه شبا گل می گفتن گل میشنیدن الان کمکش میره تو جعبه پایین لالا راننده لامپا خاموش همه چیز تعطیل بالا لالا... همه مقصریم. ولی جا داره از پلیس های راه تشکر کنم واقعا همیشه دلسوزانه و هوشمندانه پیگیر بودن... خدا قوت
هومان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
منتظر بعديش باشيد كه خبر را زود پوشش دهيد. ديگه داره عادي ميشه...
متاسفم. تسليت به بازماندگان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
از پلیس راهنمائی ورانندگی خواهشمندم در هنگام تست اعتیاد تست داروی مانند متادون را هم انجام دهند...
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
چند نکته:
قابل توجه مسئولین محترم اول اینکه شغل رانندگی مخصوصا با اتوبوس یک کار تفریحی نیست و یک شغل بسیار پر خطر وسخت و زیان آور میباشد که راننده باید بعد از بیست سال کار بازنشست بشوند نه اینکه راننده با شصت سال سن هنوز داره رانندگی میکنه .
دوم:جاده ها استاندارد لازم را ندارد تابلو ،عدم نصب حفاظ و غیره
سوم: عدم فرهنگ سازی به راننده های سواری بسیار مشاهده کردم که در شب سو بالا میزنند و حرکت میکنند ،در اتوبان هنوز نمی دانند اتوبوس در لاین یک نمی تواند برود و به اتوبوس ها راه نمی دهند و اتوبوس ها مجبورند به لاین یک بروند و سبقت بگیرند به قول دوستمان لایی بخندانند حادثه اتوبان قم تهران،وقتی که از اتوبوس یا کامیون سبقت میگیرند هنوز ماشینشان کامل رد نشده می پیچند جلوی ماشینی که از آن سبقت می گیرند که شاهد حوادث ناگواری بودیم ماند واژگونی اتوبوس مشهد.پس بهتره فرهنگ سازی بهتر صورت بگیره و آموزش های لازم به راننده های مبتدی چه پایه یک و چه پایه دو ،داده بشه تا شاهد چنین حوادثی نباشیم چون آمار تصادفات و کشته های سواری چندین برابر ماشین سنگین است .
رضا نور پور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
اتوبوس های قدیمی مخصوصا 302ارتفاع کمتر و به دلیل زیربندی فنر شمش هر دومحور که شاسی را فاقد هر گونه حرکت اضافی مستقل از محورها می نموده، استواری بیشتری نسبت به اتوبوس های با سیستم تعلیق کیسه هوا(بالن)وارتفاع بیشترکه موجب حرکات غیر قابل کنترل بیشترمیشود، بر سطح جاده داشته اند.از طرفی هم سرعت در گذشته پائین تر واکثر رانندگان اشراف کامل به خودرو و جاده ومسئولیت پذیر تر بوده اند.باید توجه هم داشته باشیم که اکثر اتوبوس های قدیمی از ستون های محکمتری نسبت به نسل های جدیدشان برخوردار بوده اند.

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: