بازدید 33415
این خبر تکمیل می‌شود؛

سقوط مرگبار اتوبوس کرج-ساری به عمق ۱۰۰ متری دره/ تا کنون ۱۱ تن جان باخته‌اند/ علت اولیه حادثه نقص فنی اعلام شد

ساعاتی پیش یک دستگاه اتوبوس بین شهری در دره جاجرود در نزدیکی تهران سقوط کرد که به گفته مسئولان در این حادثه ۱۱ تن جان باختند و ۲۸ تن مجروح شده و روانه بیمارستان شدند. حادثه ای هولناک که هرچند علت وقوع آن نیازمند بررسی است اما بر اساس سامانه جامع مدیریت حوادث و سوانح، بر اثر تخطی از سرعت مجاز رخ داده.
کد خبر: ۷۲۹۴۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۵ 12 September 2017
ساعاتی پیش یک دستگاه اتوبوس بین شهری در دره جاجرود در نزدیکی تهران سقوط کرد که به گفته مسئولان در این حادثه ۱۱ تن جان باختند و ۲۸ تن مجروح شده و روانه بیمارستان شدند.

به گزارش «تابناک»، سامانه جامع مدیریت حوادث و سوانح حمل و نقلی کشور اعلام کرد، این تصادف در محور تهران-جاجرود و محدوده سعیدآباد روی داده و در اثر آن دست‌کم ۱۱ تن جان باخته‌اند. رویدادی که این سامانه علت وقوعش را تخطی از سرعت مطمئنه عنوان کرده است.

سرهنگ نادر رحمانی، رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور در این باره به ایسنا گفت: یک دستگاه اتوبوس ولوو در جاده تهران-آبعلی واژگون و به دره سقوط کرد که در پی این حادثه، ۱۱ تن فوت و ۲۶ تن مجروح شدند. این حادثه ساعت ۲:۲۵ بامداد امروز (سه شنبه) در کیلومتر پنج محور تهران-آبعلی رخ داد.

وی افزود: اتوبوس ولوو با ۳۷ مسافر و دو راننده و کمک‌راننده از مبدأ کرج به سمت ساری در حال حرکت بود. این اتوبوس متعلق به شرکت آریا سفر استان البرز بود و علت حادثه در دست بررسی است.
 
توضیحات مرکز اورژانس تهران در خصوص حادثه
 
حسن عباسی، مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران هم در تشریح حادثه به ایرنا گفت: متاسفانه بامداد امروز یک دستگاه اتوبوس مسافربری که از شهر کرج به سمت ساری در حرکت بود، به دلایل نامشخصی از مسیر اصلی خود منحرف و با حدود ۴۰ مسافر به دره جاجرود سقوط کرد. این حادثه ساعت ۲ و ۳۰ دقیقه بامداد به مرکز اطلاع رسانی اورژانس تهران اعلام و با توجه به حجم زیاد مصدومان، ۱۴ دستگاه آمبولانس به همراه دو دستگاه اتوبوس آمبولاس و سه خودروی فرماندهی به محل حادثه اعزام شدند.
 
وی افزود: عوامل اورژانس، عملیات امداد و نجات از مصدومان را از همان لحظات اولیه آغاز کردند و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی، ۲۸ مصدوم این حادثه به بیمارستان‌های مختلف شهر تهران منتقل شدند. این عملیات ساعت ۶ صبح امروز خاتمه یافت.
 
سقوط مرگبار اتوبوس کرج-ساری به عمق ۱۰۰ متری دره/ تا کنون ۱۱ تن جان باخته‌اند 
 
توضیحات هلال احمر استان تهران در خصوص حادثه

حسین کتابدار، مدیرکل هلال احمر استان تهران در این باره به مهر گفت: یک اتوبوس «ولوو» که بامداد سه شنبه از کرج به سمت ساری در حرکت بود، دچار سانحه سقوط به داخل دره شد. این حادثه در جاده قدیم «جاجرود» در محور تهران- پردیس، ۲ کیلومتر مانده به پلیس راه «جاجرود» رخ داد.

مدیرکل هلال احمر استان تهران با بیان این که حادثه مذکور ساعت ۲:۱۵ رخ داد، اضافه کرد: ۵ تیم امداد رسانی جاده جمعیت هلال احمر استان تهران، به محض اطلاع از حادثه در صحنه حضور یافتند و اقدام به ایمن سازی محل و امداد رسانی کردند.

کتابدار گفت: در این حادثه ۳۷ نفر حادثه دیدند، که از این تعداد متاسفانه ۱۱ نفر از هم وطنانمان در این حادثه در صحنه و در لحظه جان سپردند و ۲۶ نفر از آن ها که در داخل اتوبوس در دره محبوس بودند، رهاسازی و به عوامل اورژانس تحویل شدند تا به بیمارستان منتقل شوند.
 
سقف اتوبوس در سقوط کنده شده بود
 
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران در این باره به میزان گفت: ساعت ٢ و ٣١ دقیقه بامداد حادثه سقوط یک دستگاه اتوبوس مسافربری در جاده دماوند، ٥ کیلومتری جاجرود به نیرو‌های سازمان آتش نشانی اطلاع داده شد. در شرایطی که محل حادثه در حوزه استحفاظی آتش نشانی تهران قرار ندارد، اما نیرو‌های ٤ ایستگاه آتش نشانی تهران برای امدادرسانی در محل حاضر شدند.

وی با اشاره به سقوط اتوبوس به عمق ١٠٠ متری یک دره افزود: یک دستگاه اتوبوس با ٣٨ مسافر به عمق ١٠٠ متری یک دره سقوط کرده بود و شدت حادثه به حدی بود که سقف اتوبوس به طور کامل جدا شده بود.

ملکی ادامه داد: تعدادی از مسافران به خارج از اتوبوس پرتاب شده و تعدادی نیز زیر خودرو گرفتار بودند. متاسفانه در این حادثه ١١ مسافر کشته و ٢٧ تن دیگر نیز به شدت مصدوم شدند.
 
اسامی مصدومان و بیمارستان حادثه سقوط اتوبوس 
 
نام نام خانوادگی سن جنسیت بیمارستان
حبیب اله نصیری ۴۹ مرد امام حسین
افشین بهاروند ۵۰ مرد امام حسین
مانی کریمی ۱۲ مرد امام حسین
راضیه ارهمی ۳۰ زن امام حسین
بنیتا پویان مهر ۴ زن امام حسین
فاطمه اسکندری ۴۲ زن امام حسین
رمضانعلی احسانی ۵۵ مرد امام حسین
سینا عیسی پور ۲۸ مرد امام حسین
ارشیار فارغی ۸ مرد امام حسین
علی پویان مهر ۳۲ مرد بعثت
ندا ذوالفقاری ۲۵ زن بعثت
سهیل گول نیا ۱۸ مرد بعثت
انسیه رنجبر ۴۰ زن امام حسین
فردین درویشی ۲۱ مرد تجریش
سحر اصغری ۲۸ زن تجریش
اعظم صادق زاده ۳۱ زن تجریش
مرتضی رشیدی ۲۵ مرد بعثت
دانیال یوسفی ۲۰ مرد بعثت
مجتبی عباس زاده ۲۴ مرد فیروزگر
فرزاد کفاشی ۳۲ مرد فیروزگر
امید قائمی ۲۷ مرد فیروزگر
فاطمه قائمی ۲۲ زن فیروزگر
مسعود رضایی ۳۵ مرد فیروزگر
بهنام طالبی پور ۳۰ مرد لواسانی
پنجعلی خلیلی ۶۸ مرد امام حسین
جمشید گل نیا ۴۰ مرد تجریش
سهیلا انصاری ۳۶ زن تجریش
 
نقص فنی علت حادثه سقوط اتوبوس کرج-ساری
 
سرهنگ سیاوش محبی، رییس پلیس راه شرق استان تهران به مهر گفت: بررسی های اولیه نقص فنی اتوبوس را تایید می کند، با این حال علت دقیق این حادثه تاسف بار متعاقبا با بررسی دقیق کارشناسی مشخص خواهد شد.

وی با بیان این که عمق دره حدودا ۵۰ متر بود، اظهار داشت: عملیات امداد و نجات این مصدومان به سرعت آغاز شد و مصدومان به بیمارستان های شهر تهران انتقال یافتند و ساعت ۶ صبح عملیات امدادی به پایان رسید. بررسی های اولیه نقص فنی اتوبوس را تایید می کند، با این حال علت دقیق این حادثه تاسف بار متعاقبا با بررسی دقیق کارشناسی مشخص خواهد شد.

قول مساعدت استانداری البرز برای رسیدگی به وضعیت قربانیان و مصدومان حادثه

مهدی مهرور مدیرکل بحران استان البرز در رابطه با آخرین اقدامات و تدابیر استانداری البرز و سایر نهادهای مرتبط برای رسیدگی به حادثه سقوط اتوبوس به خبرنگار «تابناک»، گفت: به دلیل اینکه حادثه خارج از حوزه استحفاظی استان البرز رخ داد مسئولیت رسیدگی و پیگیری موضوع با همکاران ما در استان تهران است و درتماس هایی که با آنها داریم شاهد پیگیری و تلاش آنها هستیم.

مهرور ادامه داد: دستوربررسی وضعیت اتوبوس و شرایط رانندگان آن را به نهادهای ذی ربط داده ایم و منتظر هستیم نتایج بررسی ها به زودی مشخص و به اعلام عموم برسد.

وی ضمن عرض تسلیت به خانواده قربانیان حادثه از تلاش همه نهادهای اداری و دولتی استان البرز برای رسیدگی به آخرین وضعیت مصدومان حادثه خبر داد و افزود: نهایت تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا مشکلات پیش آمده را برای این هم استانی ها تا حد ممکن مرتفع کنیم.

 تشکیل پرونده قضایی برای سانحه واژگونی اتوبوس مسافربری در جاجرود 

 دکتر عباس جعفری دولت آبادی با حضور در محل حادثه، دستور فوری برای تشکیل پرونده قضایی صادر کرد و مقرر گردید تیم کارشناسی تصادفات در محل حضور یافته و در خصوص علت تامه حادثه بررسی و اظهار نظر نماید.

دادستان تهران از بابایی سرپرست دادسرای ناحیه چهار تهران خواست برای رسیدگی سریع و دقیق به این پرونده، بازپرس ویژه تعیین و از رانندگان اتوبوس‌ها، سرنشینان مصدوم و مطلعین حادثه به قید فوریت تحقیق به عمل آید.

دادستان تهران تاکید کرد با توجه به اهمیت جان انسان‌ها، از دستگاه‌های اجرایی مرتبط با حمل و نقل شهری و جاده‌ای می‌خواهیم به منظور جلوگیری از تکرار این‌گونه حوادث، اقدامات پیشگیرانه را به طور جدی در دستور کار خود قرار دهند. در این حادثه تلخ یازده مسافر اتوبوس فوت شدند و مصدومین حادثه به بیمارستان‌های تهران اعزام شده‌اند.

به موجب این گزارش، رئیس کلانتری حکیمیه و سرپرست دادسرای ناحیه 4 تهران نیز جهت پیگیری موضوع در محل حضور یافته‌اند.


 انتقال جسد ۱۱ نفر از جان‌باختگان سانحه سقوط اتوبوس به پزشکی قانونی 

 دکتر قادی پاشامدیر کل پزشکی قانونی استان تهران گفت: ۱۱ جسد سقوط اتوبوس مسافربری در جاده جاجرود صبح امروز به پزشکی قانونی استان تهران تحویل شد.

مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران افزو:د یازده جسد برای احراز هویت صبح امروز۲۱شهریورماه  به مرکزتشخیصی وآزمایشگاهی استان تهران واقع در کهریزک انتقال یافته است که از این تعداد ۱۰ نفرد مرد و یک نفر زن است.

دکترقادی پاشادرادامه گفت : تعیین علت فوت و هویت اجساد تحت بررسی کارشناسی تخصصی است و پس از انجام معاینات با هماهنگی مرجع قضایی تحویل بستگان درجه یک خواهد شد.

 هر دو راننده اتوبوس واژگون شده زنده اند

سردار محمد حسین حمیدی گفت: هر دو راننده اتوبوس مذکور زنده هستند و برابر گزارش سامانه سپهتن سرعت اتوبوس ۲۰ ثانیه قبل از سقوط ۵۹ کیلومتر بر ساعت و مجاز بوده است.

وی گفت: همچنین ساعت رانندگی راننده نیز مجاز بوده است.

همچنین سرهنگ رحمانی رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور در این باره گفت:علت سقوط اتوبوس ولوو به دره آبعلی در دست بررسی است.

وی افزود: برابر گزارشات تکمیلی اتوبوس مذکور با ٣٧ مسافر از کرج به سمت ساری در حال حرکت بوده است که حوالی ساعت ٢:٢٥ در کیلومتر ٥ محور تهران - آبعلی به داخل دره سقوط کرده و واژگون می‌شود.

وی گفت: در این حادثه ١١ تن کشته و ۲۸ تن مجروح شدند.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا تصریح کرد: همچنین در حادثه دیگری که حوالی ساعت ٤:٥٥ رخ داد یک دستگاه اتوبوس ولوو در کیلومتر ٢٤ محور سرخه به آرادان با یک دستگاه کامیون بنز برخورد کرد که در این حادثه یک تن مجروح شدند.

به گفته وی عدم توجه به جلو راننده اتوبوس علت حادثه بوده است.

این خبر تکمیل خواهد شد...
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۷
هیچ وقت علت حادثه را کیفیت جاده ها و نبود علایم ایمنی و یا چاله های وسط اتوبان اعلام نمیکنند چرا؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
هموطن خیلی از کشورهای دنیا مانند پاکستان هند امریکای لاتین. . . . . . . وضعیت جاده ها و ماشیناشون از ما خیلی بدتره ولی
مرگ ومیر جاده ای طبق اماهای معتبر کمتر از ماست باید تربیت ورفتار درست .بشه
يا خدا رحم كنه
کشور امن و امان ما چه نیازی به داعش داره..خودمون همینجوری میمیریم!!
خواب!! همه میدونند که نود درصد راننده ها شبها خواب آلوده رانندگی میکنند!!
این همه در تصادفات کشته میشوند و هیچکس عینه خیالش نیست چون جان آدمها در ایران براشون بی ارزش شده
یعنی میشه در این مملکت یک روز صبح از خواب بیدار بشی و خبر خوب بشنوی!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
عمرا
خوابشو ببینی
نیازی به توضیح نیست
این همه دوربین در جاده ها و خیابانها اما حیف این همه هزینه که کارایی ندارد چون ازش کار نمیکشند فقط نصب می شوند اگر یک راننده در طی طول یک خیابان و جاده باسرعت غیر مجاز رانندگی میکند همه دوربینها تخلف اورا ثبت کنند و جریمه صادر شود رفتار همه خاطیان اصلاح می شود.اما حیف....!
تا کی باید شاهد حوادث جاده ای باشیم چرا شرکت های مسافربری جرایم سخت مثل بستن دفاتر و یا جرایمی مثل ممنوع الکاری برایشان پیش بینی نمی شود. قبلا آدم از ماشین های سنگین می ترسید الان خطر این اتوبوس ها بیشتره.
تا کی این آدمکشی های وطنی ادامه پیدا می کند؟؟؟
به نظر مي رسد يكي از عوامل اصلي اين حوادث جاده اي براي اتوبوس ها و حتي مردم، كنترل سرعت ثابت توسط دوربين ها و ايجاد يكنواختي براي راننده و ايجاد خواب آلودگي باشد. لازم است كارشناسان در اين خصوص بررسي واقعي بكنند. از وقتي اين دوربين هاي كنترل سرعت نصب شده اند، تصادفات خواب الودگي بسيار بيشتر شده است. قانون قديم مي گفت با سرعت مطمئنه بايد رانندگي شود نه سرعت ثابت ١٠٠ كيلومتر.
لطفا شما به مردم كمك كنيد از شر اين نان داني مرگبار نجات پيدا كنيم
اتوبوسهاي ولوو نسبت به اتوبوسهاي قديمي عرضشان كمتر و داراي ارتفاع بيشتر ميباشند و در نتيجه مركز ثقل اين نوع اتوبوس ها بالاتر است كه منجر به واژگوني آنها ميشود .اين نظر منتشر نماييد تا كارشناس در اين زمينه اظهار نظر كنند.كه آيا درست ميباشد يا نه . اتوبوسهاي قديمي پهن تر و عريض تر بودند و كمتر واژگون ميشدند.
اتوبوس دانش آموزان هرمزگان كه شب در حركت بودند گفتند چون منطقه جنوب هوا گرم است و اتوبوسها شب حركت ميكنند اما در تهران و ساري كه هوا گرم نيست كه نصف شب اتوبوس مسافت 4 ساعته در شب حركت كند
بايد كنترل بيشتري در مورد رانندگان اتوبوسها از نظر سن و سال و اعتياد و شخصيت آنها توسط پليس راه و شركتهاي مسافربري صورت گيرد
چندتا اتوبوس ديگه بايد بره ته دره و چند تا هموطن بيگناه بايد جون بدن تا پليس و دولت به خودشون بيان و جلوي اين بساط آدمكشي بيرحمانه رو بگيرن؟
بسياري از راننده هاي اتوبوسهاي بين شهري همچنان استانداردها را ندارن. اعتياد همچنان زياده. هيچ نظارتي وجود نداره كه ببينن راننده اي كه شيفت امروزش تموم ميشه آيا تا فردا به اندازه كافي استراحت ميكنه يا نه. جاده ها افتضاحند. تعاونيهاي اتوبوسراني بين شهري همه چيز رو فداي پول ميكنن و همه چك ليستها رو به شكل سرسري پر ميكنن. هنوز سوار كردن مسافر در جاخواب راننده و حتي توي ركاب، رواج زيادي داره. كمك راننده هاي توي اتوبوس، اونقدر بيخوابن كه بلافاصله بعد از راه افتادن اتوبوس، ميرن توي جاخواب، ميخوابن و هزاران عيب و ايراد ديگه كه هركدومش براي گرفتن جون هموطنان بيگناه ما كافيه.
اين همه تخلف داره درست بيخ گوش نهادهاي نظارتي اتفاي ميفته و هيچكدوم هيچ اهميتي نميدن.
يه سوال ديگه هم مطرحه: آيا مسئوليني كه خودشون هيچ نظارتي روشون نيست و به هيچ نهادي قرار نيست پاسخگو باشن يا از پاسخ، طفره ميرن و خودشون در خيابونها و جاده هاي قُرُق شده تردد ميكنن اصلا ميتونن اهميتي به كشته شدن اين همه هموطن بيگناه بدن؟؟؟
پاسخ ها
الهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
پلیس و دولت مشغول کارای مهمتری هستن وقت نمیکنن که به این چیزا برسن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
عالی بود
خصوصا جمله آخرتون... اصل مشکل اونجاست
طرف ميگه 50 متر چرا شما تيتر زديد 100 متر؟؟ كدومش درسته؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
عدد گرد شده که جای شک و شبه باقی نمونه
نقص فنی
خواب آلودگی رانندگان
جاده های نا ایمن
زمان نامناسب تردد
نبود نظارت کافی بر مسافربرها

آنچه خوبان همه دارند ما یک جا داریم
رانندگان اتوبوسها نبايد كمتر از 40 سال باشند يعني سرد و گرم چشيده باشند
وقتي سرعت زياد باشد كنترل اتوبوس غير ممكن ميشود
جاده پيچيد ولي راننده نپيچيد
در مورد تصادف دانش آموزان هرمزگاني گفتند دانش آموزان كمربند نبسته بودند آيا در اين مورد هم كمربند نبسته بودند؟
اتوبوسی دیگر ، سقوطی دیگر ، ساعت سه ...
مردن ...
چقدر سناریو را ساده می انگارید
چقدر سادلوحیم ما ملت بیچاره
اقايان ژن برتر مشغول چه كاري هستند ؟
خدایا.دوباره هموطنان عزیزمون روازدست دادیم.چراهیچ کس جوابگونیست؟
زرت زرت از اين خبرهاي سقوط و تصادف الكي .
وقتي راننده به جاي اينكه خوب استراحت كنه ميشينه با ارن راننده اي كه پشت فرمونه ميگه و ميخنده و از تايم خوابش براي چرت و پرت گفتن ميزنه همين ميشه ، اعتياد هم كه بماند
عادی شده
مسیر همیشگی من.
باز خدا رو شکر جادها ایمن هستن و هیچ وقت ایراد از جاده نیست
باز خدا رو شکر جادها ایمن هستن و هیچ وقت ایراد از جاده نیست
مسیر هر روز من که ساکن پردیس هستم از این جاده هستش ، جاده مرگ اگر اسمش رو بزاریم گزافه نیست
پلیس راه جاجرود یکی از فاسد ترین پلیس راه های کشوره که ابدا رسیدگی نمیشه
بونکرهای سیمان و میکسر های بتن بدون هیچ گونه نگرانی از جریمه تخلف های عمده میکنن

جدای از این ها غیر استاندارد بودن و نا ایمن بودن این جاده برای همه روشنه
آخه مگه چه جوری رانندگی می کنن که میرن ته دره!!!!
در همين تهران بزرگراه حقاني يا جهان كودك در مسير شرق به غرب در حوالي پارك طالقاني هم مسير پيچ و خم دارد هم داراي بلندي و پستي است بخصوص حوالي پل هوائي نيم دايره نرسيده به بزرگراه مدرس .
من پسرخالم تو اين اتوبوس بود الان خونشون كربلاست خدا از بانيش نگذره
با سلام خيلي جالب بود ديشب وزير محتم راه مي گفت كه برايايمن كردن راه هزينه بردار است؟
جاده خیلی چاله و غیر استاندارد هست من همیشه در تردد خیلی استرس میگیرم
سلام
عدم نظارت پلیس در جاده ها حتی در همین تهران وحشتناک است
شرکتهایی که مالک اتوبوس هستند باید به ازای هر اتوبوس 500 میلیون وثیقه بانکی بگذارند تا در صورت عدم بکار گیری راننده با نجربه و یا استخدام راننده معتاد و نیز استاندارد نبودن اتوبوس ، همه آن 500 میلیون تومان به نفع مصدومین مصادره گردد .
این مبلغ غیر از بیمه و غرامتی است که باید به مصدومین پرداخت شود...
بدون این راکار باقی راه حل ها مفت نمی ارزه ..
حتی بد نیست که صاحب اتوبوس از 5 تا 20 سال هم زندانی شود اگر اتوبوس نقص فنی داشته و یا راننده معتاد بوده است... ...

ممنونم تابناک
اکثریت مردم بیشتر برای جان باختگان این حوادث دلسوزی میکنند ولی من میگویم خدا بداد مصدومین و قطع نخاعی های این حوادث برسد که یک عمر باید ویلچر نشین شوند و تا ابد تاوان این مصیبتی که برسرشان آمده را پس بدهند
من که هر بار سوار اتوبوس میشم هیچ امیدی ندارم که به مقصد برسم
سلام به همگی
دوستانیکه قصور این حادثه را به گردن دولت ووزارت راه انداختن کمی بی انصافی میکنن بنده خودم حدود 8روز بود توی جاده ها بودم متاسفانه برخی از رانندگان بدون توجه به علایم ومقررات با سرعت های غیر مجاز حرکت میکردن وبا این کاراشون باعث نا امنی ومخل دیگران میشدن اگه هرکدام از ماها مقررات را رعایت کنیم مطمنن خیلی از این اتفاقات کاهش پیدا میکنه
متاسفانه ما یاد گرفتیم در چنین مواقعی فقط دیگران را مقصر جلوه دهیم بدون اینکه خودمون کمی به مقررات احترام بزاریم
همه راننده را مقصر میدونند. اما این را هم توجه کنید مگر یک راننده برای هر سرویس چقدر پول میگیره که بخواهد استراحت آنچنانی هم بکند. شما راننده کامیونها را در نظر بگیرید مگر چقدر درآمد دارند. یک ده چرخ از مشهد تا تبریز ۹۰۰۰۰۰ هزار تومان کرایه اش هستش و از این ۲۰۰۰۰۰ هزار تومان باربری بعنوان کمسیون میگیره و مسیر ۱۵۰۰ کیلومتر هستش حالا شما پول عوارض گازوئیل و خرج خرد و خوراک و استهلاک و بقیه را کم کنید. مگر چقدر میمونه که راننده بخواد طبق قوانین اروپایی هر روز ۸ ساعت رانندگی کنه. واقعا یک طرفه قاضی نریم. بله راننده ها مقصر هستند ولی درصدی از تقصیر بعهده آنها هستش نه همه تقصیرات.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل