بازدید 50997
پایمال شدن حیثیت مدرک دکترا در دانشگاه ارومیه؛

یک اشتباه عجیب 154 داوطلب فاقد صلاحیت را دانشجوی دکترا کرد

با پایان فرایند جذب دانشجوی دکترا و اعلام نتایج نهایی این آزمون، شمار چشمگیری از داوطلبان قبول و وارد مقطع دکترا شدند؛ فرایند جذبی که در سال جاری با یک اتفاق عجیب همراه شد که احتمالا در جهان یگانه، نادر و بی مثال است و علاوه بر آن، آبروی دانش و دانشگاه را به سخره گرفت.
کد خبر: ۷۲۹۲۷۰
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵ 12 September 2017
با اشتباه کارشناس آموزش 154 داوطلب فاقد صلاحیت، دانشجوی دکتری شدند!با پایان فرایند جذب دانشجوی دکترا و اعلام نتایج نهایی این آزمون، شمار چشمگیری از داوطلبان قبول و وارد مقطع دکترا شدند؛ فرایند جذبی که در سال جاری با یک اتفاق عجیب همراه شد که احتمالا در جهان یگانه، نادر و بی مثال است و علاوه بر آن، آبروی دانش و دانشگاه را به سخره گرفت.

به گزارش «تابناک»؛ در میان همه خبرهایی که از حاشیه فرایند جذب دانشجو در مقطع دکترا منتشر می شود، خبر جذب اشتباه 154 دانشجوی دکترا در دانشگاه ارومیه را باید عجیب ترین و قابل تأمل ترین خبر دانست؛ اتفاقی که نشان داد در ایران، بازی با ارزش و حیثیت علم و دانش کار زیاد سختی نیست. حتی مقوله ای چون تحصیلات تکمیلی نیز در کشورمان آنقدر به بیراهه رفته که اشتباهات باورنکردنی نیز در آن نقش مهمی ایفا می‌کنند.

ماجرای عجیب پذیرش دانشجوی فاقد صلاحیت در دانشگاه ارومیه از این قرار است که پس از برگزاری فرایند مصاحبه و ارزیابی صلاحیت علمی داوطلبان ورود به مقطع دکترا، به رغم اینکه این دانشگاه ظرفیت پذیرش 409 دانشجوی دکتری را داشت، از میان افرادی که در فرایند مصاحبه شرکت کردند، تنها 255 تن صلاحیت و استانداردهای لازم این دانشگاه را داشتند و بر اساس قوانین مرسوم، باید 154 صندلی این دانشگاه در سال تحصیلی جاری خالی می ماند.

با این حال اشتباه و سهل انگاری کارشناسان آموزش دانشگاه در ثبت کف نمره قبولی یعنی نمره 30 در سیستم سازمان سنجش، زمینه ای فراهم کرد که در میان غفلت همه دست اندرکاران سیستم پذیرش، همه 409 صندلی موجود پر شود و حتی داوطلبانی که فاقد صلاحیت علمی بودند نیز اجازه ورود به مقطع دکترا بگیرند؛ رخدادی عجیب و باورنکردنی که حتی حداقل ها را نیز برای تأیید صلاحیت داوطلبان از بین برد و باعث شد، همه داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده بودند، حتی اگر نمره قبولی را کسب نکرده باشند، امکان تصاحب صندلی های موجود در این دانشگاه برای تحصیل در مقطع دکترا را کسب کنند.

بدین ترتیب باید 154 کرسی دکترا در این دانشگاه خالی می‌ماند اما این گونه نشد و در کمال تعجب، اسامی 409 نفر به عنوان پذیرفته شدگان مقطع دکترا در این دانشگاه در سال 96 معرفی شد. اتفاقی که مسئولان این دانشگاه مدعی هستند بر اثر یک اشتباه رخ داده است.

مسئولان دانشگاه ارومیه نه تنها این اتفاق باور نکردنی را رد نکردند بلکه در رابطه با این اتفاق و جزئیات آن توضیحاتی را در وبگاه اینترنتی این دانشگاه منتشر کردند که ضمن تأیید و تشریح جزئیات ماجرا، حکایت از تصمیم آنها برای عدم اصلاح خطا و پذیرش مشروط این داوطلبان فاقد صلاحیت دارد.

در توضیح مسئولان دانشگاه ارومیه ضمن تأیید حقیقت ماجرا به این مهم اشاره شد که آنها بر اساس دستور سازمان سنجش ناچارند همه پذیرفته شدگان اعم از افرادی که صلاحیت داشتند و نداشتند را در مقطع دکترا ثبت نام کنند و امکان اصلاح خطا و لغو قبولی این 154 تن وجود ندارد.

مسئولان دانشگاه ارومیه ضمن اعتراف به این مهم که خطای رخ داده، حاصل سهل انگاری یکی از کارشناسان آموزش این دانشگاه بود، تأکید دارند، برای پرهیز از خطاهای اینچنینی در آینده در مورد نحوه به کارگیری و جذب کارشناسان آموزش خود، تجدید نظر کلی خواهند کرد و بدنه کارشناسان آموزش دانشگاه و دانشکده ها تغییر خواهد کرد.

بررسی ها نشان می دهد، آنها به جای اصلاح خطای رخ داده و عذر خواهی از افکار عمومی، از داوطلب هایی که در این آزمون بدون حد نصاب و صلاحیت های حداقلی پذیرفته شدند، تنها یک قول شفاهی گرفت که در دوره دکترا تلاش کنند و صلاحیت های علمی خود را ارتقا دهند.

در دانشگاه ارومیه برای جذب دانشجوی دکترا در حالی کف نمره لازم 30 محاسبه شده است که این عدد در اکثر دانشگاه های بزرگ کشور 50 است و این خود اثبات می کند این دانشگاه در پذیرش دانشجوی دکترا تا چه حد استانداردها را کاهش داده و یا در این دانشگاه را برای ورود دانشجو باز کرده است.

فرایند گزینش و جذب این دانشجویان که از سوی مسئولان دانشگاه به سهل انگاری و خطای یک تن از کارشناسان آموزش دانشگاه نسبت داده شد، در حقیقت اشکال و ایرادی است که متوجه کل ساختار آموزشی و اداری دانشگاه است و همه افرادی که در این فضا مشغول هستند مورد خطاب این خطا و تبعات آن قرار دارند؛ نکته مهمی که با اعلام دانشگاه مبنی بر لزوم اصلاح بدنه کارشناسان آموزش دانشگاه تأیید می شود.

هرچند اقدام درستی که در شرایط کنونی باید از سوی مسئولان اتخاذ می شد، عذرخواهی از رخداد پیش آمده و رد قبولی این داوطلبان بود، آنها با گذر از این خطا و حواله آن به اشتباه یک کارشناس آموزش ثابت کردند که علم و دانش و سلامت آن برایشان زیاد اهمیتی ندارد و آنها بیش از این ها به دنبال درآمدهای حاصل از جذب دانشجوی دکترا هستند.

از این روی می گوییم درآمد که در توضیحات دانشگاه تأکید شده است، بیشتر این افراد دانشجویان شبانه و یا پردیس هستند و نیز می دانیم هر دانشجوی پردیس یا شبانه در مقطع دکترا باید در هر ترم حداقل 8 میلیون تومان به دانشگاه پرداخت کند.

شرایطی که به آن اشاره شد را باید عجیب ترین و بی نظیرترین شیوه جذب دانشجوی فاقد صلاحیت برای تحصیل در مقطع دکترای دانشگاه های سراسری کشور دانست و تأکید کرد، این روند پر ابهام باعث خواهد شد، ارزش علم و دانش بیش از پیش به سخره گرفته و پایمال شود.

فارغ از مباحثی که آمد، پذیرش این دانشجویان در مقطع دکترا، آن هم با همه آسان سازی هایی که پیش از جذب وجود داشت، نوعی تمسخر حیثیت مقطع دکترا و پایمال کردن ارزش علم و دانش در کشور است. به عبارتی مسئولان دانشگاه می خواهند خطایی را که در بدنه اداری و کارشناسی دانشگاهشان رخ داد، با حساب علم و دانش جبران کنند و گویا در این مسیر مسئولان ارشد وزارت علوم و سازمان سنجش نیز با آنها همراه هستند!

هم اکنون جامعه علمی کشور منتظر است که وزارت علوم و دیگر کسانی که وظیفه صیانت از حیثیت علم و دانش را بر عهده دارند به این موضوع ورود کرده و خطاهایی که در این مسیر رخ داده را متوقف و جبران کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۰
انتشار یافته: ۱۰۲
چه دکترهای داریم .
آخی ! از خوشی خیلی خنده ام گرفت .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
اوضاع ارومیه جالبه چون یک دامپزشک شده معون غذا و دارو انگاری که اونجا هیچ داروسازی نیست
واقعا این دیگه از عجایب روزگاره
مثل اینکه یک داروساز بره بشه رییس دامپزشکی ارومیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
مگر دکتر داروساز از مواد غذایی سر درمیاره که بشه معاون غذا و دارو که اگر دامپزشک بشه جای تعجب داره.حداقل دامپزشک واحدهای فارماکولوژی رو پاس کرده و هم از دارو و هم موادغذایی اطلاعات داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
با این منطق خنده دار و تلخ شما خوب یه پرستارم فارماکولوژی رو پاس کرده و فارماکولوژی انسانی رو هم پاس کرده پس ایشون به یه دامپزشک ارجح هستن برای تصدی اینگونه پست ها

عجب حرف خنده داری زدی
یه بار خودت مرورش کن خودتم به حرفت میخندی

شاید اگه متخصصین مربوطه در بعضی جاها به کار مربوط به خودشون گماشته بشن اوضاع در بعضی جاها خیلی بهتر بشه
حالا یه مختصر اشتباهی شده قرار نیست دیگه شما آبروی دانشگاه را ببرید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
دانشگاه آبروی همه رو برده. توی این دانشگاه توی رشته زیست شناسی گیاهی 12 نفر دانشجوی دکتری جذب می کنن. مگه کلاس کارشناسی ارشده. این یعنی بدون هیچ ضابطه ای فقط به قصد ارتقای اعضای هیات علمی خودشون دارن دانشجو
جذب می کنن باید یه همچین اتفاقی می افتاد تار موضوع رسانه ای شود که دادن مدرک دکتری مسخره بازی نیست و شما نمی توانید نسبت به سرنوشت دانش آموختگان تان بی توجه باشید
بارها راجع به این موضوع به این دانشگاه تذکر داده شده ولی اصلا گوش نمی دهند. واقعا مایه تاسف است
ناشناس
| Iraq |
۰۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
خیلی از دانشگاه ها همین اشتباه رو میکنن، نمونش رو که خودم سراغ دارم دوره دکترای مهندسی شیمی دانشگاه یاسوجه، تابناک لطفا بررسی کنید و قبولی های دکترای اون دانشگاه رو هم یه نگاهی بهش بندازید
حتما يك اقا زاده هست كه مي خواست دكترا بگيره
هيچ چيز اشتباهي وجود ندارد
مي خواهيد كل اسامي وروديها را اعلام كنيد
ببينيم كي هست در ليست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
آقازادگان با اسم مستعار در این فعالیت ها حضور دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
همه كاسه كوزه ها هم سر يك كارشناس بدبخت ميشكنه
اشتباه نبوده بلکه عمدی بوده تا شپسفارشی ها وارد شوند
این اشتباه دفعه اول نبوده ولی قطعا دفعه آخر هم نخواهد بود و تا بود...
قطعا عمدی در کار بوده نه اشتباه ! باید حتما افرادی به هر قیمت وارد مقطع دکتری این دانشگاه می شدند بدون آنکه دوباره بحث بورسیه های مجاز مطرح شود بهتریت راه حل اشتباه کارشناش آموزش بود!
به قول مهران مدیری "من یک آدم اشتباهی هستم"
حالا اونجا که کف رو 50 گذاشتند خیلی دکترا داراشون چیز می فهمند؟ کف 500 هم تو حال مملکت فرقی نداره!
بخدا تحصیل تو کشور ما مسخره بازیه !!!
زرت و زرت دکترا میدن ! یارو هیچی حالیش نیست دکتر صداش میکنن
یه‌زمانی اگه کسی لیسانس داشت واقعا ادم با سوادی بود
الان میان تلویزیون فقط امار میدن اینقدر دانشجو داریم اینقدر داوطلب داریم ! انگاری مسابقه اس
هیچکسی به فکر کیفیت نیست

خیلی ساده اید اگه فکر کردید این اشتباه سهوی بوده
ربطش به شما چیه تابناک؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
ربطش تو رو بعدا میفهمی شما
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
دکتر خوبی ؟
با سلام زیاد سیاه نمایی نکنید اگر اینها نپذیرند متقاضی ها به ارمنستان و ترکیه و کردستان عراق و اذربایجان و یونان و ... برای تحصیل خواهند رفت . محل علمی است حتما علیت ها را بررسی می کنند .
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
شما هم همکلاس دکتر قبلی هستی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
چرا چرت و پرت میگی؟
میخوای اصلا پول بده مدرک بگیر. خیلی خنده داره برای اینکه ارمنستان نرن همه رو قبول کنید!
قطعا نفرات اخر به این روش مدرک دکتری میگیرن بعد چون ازژن خوبی هم برخوردار هستند پست های بالای مدیریتی را اشغال میکنن بعد ملت به کارنامه اینا نگاه میکنن ارزش مدرک دکتری هم پایین میاد حالا یه ادم بدرد بخور که مدرک دکتری داره و تنها سرمایه اش هم هست دیگه نمیتونه ادعای داشته باشه چون همین ژن خوبا قبلا کارتخریبی خودشونو کردن
اینجانب دانشجوی سال اخر علوم پزشکی ارومیه هستم. متاسفانه به دلیل دوری از مرکز و وزارت خانه های مربوطه تخلفات بزرگی در فرایندهای مختلف به صورت کاملا اشکارا انجام شده است و همه امور به صورت مافیایی انجام می شود. تابناگ در صورت گزارش موارد قابل گزارش است.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
یکیش اینه که یه استاد تمام رو از وزارت علوم فرستادن
وزارت بهداشت در صورتی که فارغ التحصیلان وزارت بهداشت خودشون بیکارن
حیثیت مدرک و علم خیلی وقت است از بین رفته. از زمانی که بعضی دانشجویان با استفاده از مزیت هایی، بدون داشتن صلاحیت علمی واقعی در آزمون ها قبول می شوند یا پذیرش دانشجو بدون کنکور و در موسسه های غیرانتفاعی که معیار گزینش شان فقط سود آوری و اخذ شهریه برای موسسه می باشد، نبایداز افت سطح علمی کشور تعجب کنیم.
اون دکترهایی که با تلاش فراوان و گذشتن از هفت خوان رستم وارد دانشگاه ها شدن چیکار کردند که اینها بکنند؟

دکترهای حاذق هر رشته آخرش جذب کشورهای پیشرفته با امکانات خوب می شوند چرا که این افراد در ایران جایگاهی در شان علم خودشان ندارند بالاخره وارثان سیاسی هم افرادی با ژن های خوب هستند نه نخبگان زحمت کش!
پاسخ ها
ناشناس
| Iraq |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
با این حال همین فرصت های اندک برای نخبگان با اینگونه موارد کم و کمتر میشود، فردی رو میشناسم که با معدل 12 و بعد از ده ترم از دانشگاه آزاد دوره کارشناسی فارغ التحصیل شده و امسال دوره دکترا دانشگاه دولتی یاسوج روزانه پذیرفته شده
سطح علمي دانشگاههاي ايران چي هست كه به فكر تنزل آن باشيم. پول داشته باش در دانشگاه اميركبير و شريف بر رويت باز خواهد بود. سطح علمي چه كشكيه
خدااااااااااااااااا
اثرات تاثیر گذار این عزیزان دانشمندفارغ التحصیل تا قرنها و نسلهای آتی پا برجا خواهد بود و خواهد ماند.....
اشتباه در این حد!!!!!!!!!! چه رقمهایی که جابجا نشده!
الان هر کارمند و کارگری دکتری داره
این مطلب ارزش درج خبری هم ندارده !
آقا این دانشگاه فقط اسم دانشگاه رو داره من ارشد بودم دیدم
برخي كارشناسان در اشتباه كردن استادن
تو این مملکت سالهاست که هیچوقت مسئولی نیومده بگه که اشتباه کردم!!!! مگه میشه یه مسئول و مدیر و ..... اشتباه کنه!!!
من فکر میکنم بیشتر بحث شهریه است که قرار هست از این دکترها بگیرن و دانشگاه شدیدا به این پول نیازمند است ! فکرش را بکنید 154 شهریه اضافی در طی پنج سال !؟؟ کلاس همون کلاس و استاد همون استا د حالا به جای بیست نفر سی نفر سر کلاس باشند چه فرقی میکنه ! سطح سواد فارغ التحصیلان هم که اصلا مهم نیست چون قرار نیست کاری بکنند همه در اینده بیکارن !
علاوه بر پذيرش اين شکلی لطفا گزارشی از نحوه فارغ التحصيلی اينها هم ارائه کنيد. خيلي هاشون در جلسه دفاع در حد يک دانشجوی کارشناسی هم وارد نيستند و اکثرا کار پاياننامه شون (البته با اطلاع استاد راهنما) رو می دن بيرون انجام می دن.
چه اشتباه جالبی!!! اتفاقا سال 89 من تو آزمون ورودی دکتری فیزیک دانشگاه تهران شرکت کردم بین 200 نفر که تو آزمون شرکت کرده بودن رتبه 2 را بدست آوردم و اتفاق جالبتر اینکه نفر اول اصلا تو آزمون مصاحبه نبودن با این وجود به دلایل واهی نمره مصاحبه ای که هیچ سوال علمی از من نپرسیده شد را کم دادند تا قبول نشوم و به احتمال زیاد دانشجوهای مثلا ممتاز خودشون که تو آزمون خودشون نتونسته بودن نمره بیارن دکتری بگیرن. از این اشتباهای عمدی تو بهترین دانشگاههای ایران هم صورت میگیره
این مضووع سابقه دارد یک سال بعلت خطای نرم افزار اخرین نفر شد اولین ورودی و شاگرد اولها محروم شدند!
شما چقدر ساده اید... فکر میکنید که یک کارشناس باعث جذب الکی 140 نفر دکتری!!!!! شده... اتفاقا این موارد کاملا هماهنگ شده و پشت پرده زد و بند ها انجام شده...یک خبر هم منتشر میشه و فراموش میشه. پول ترمی 8 تا 12 میلیون ژن های برتر هم از بیت المال و جیب من و شما خرج آقایون و خانوم های از ما بهتران میشه..
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
یعنی شاهکار کردین ؟
این چیز ها دیگه تو این کشور عجیب نیست !
همه فکر و اندیشه را هدف قرار داده اند که مبادا گزندی به حلقه حماقت عده ای نرسد!
آقایان به داد مملکت برسید
خیلی جالبه با یک حرفشفاهی بهشون گفتن قول بدین در مقطع دکترا صلاحیت علمی خود را بالا ببرید
واقعا خنده و البته گریه داره. آزمون برگزار کردن تایید صلاحیت نیستن بعد با قول شفاهی مسئله رو ماست مالی کردن.
مدرک علمی در هر جای دنیا یه اعتبار محسوب میشه تو ایران شده مسخره بازی .
اونی که با زحمت درس خونده میشه دکتر اونم که این مدلی دکترا میگیره میشه دکتر بعد ادعا هم میکنه من دکترا دارم یه کار خوب هم حقم هست.
بخدا باید گریه کرد
وزارت علوم و مجلس باید وارد بشن نذارم مضحکه عالم و آدم بشیم
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
حتما بهشون گفته ان: عزیزم، دلبندم! قول بده دیگه از این کارای بد بد نکنی. باشه؟ حالا بدو برو سرکلاست. آفرین! راستی، بعد از کلاس زنگ بزن بابات بیاد شماره حساب بدیم شهریه رو واریز کنه. گوگولی مگولی!
همون کسانی که دریاچه رو خشک کردند حالا افتادند به جان دانشگاه ارومیه.

آنجا هم خشک شود میروند سراغ بیمارستان ها و بقیه جاها.

مسئول بی مسئولیت.
خوب حالا به فرض هم که اشتباه شده باشه.
دوباره اطلاعیه بزنند و نمره صحیح ارزیابی را اعلام کنند تا نفرات ذیصلاح وارد دوره شوند و سایر افراد در آزمون سال آینده شرکت کنند.
اما ظاهرا اراده آقایان در دانشگاه بر این است که عده ای وارد شوند حالا یا با اشتباه کارشناس آموزش یا به هر بهانه دیگری یک عده افراد دارای ژن خوب و برتر یا پولدار (بخوانید عابر بانک) برای پشتیبانی از دانشگاه معزز ارومیه باید بروند دکترا بگیرند ...
بازم بگم؟ بگم؟ بگم؟
بدون شک ثبت نام هر 154 داوطلب رو باید کان لم یکن کرد. چون تراز واقعی جهت پذیرش را کسب ننموده اند.
دکتر برو دکتر ...
409 نفر دانشجوی دکتری توی یه دانشگاه سطح دوم چه خبره مگه ؟؟؟ تو بقیه دانشگاهها چه خبره ؟؟ یکی نمی خواد این بساط جذب بی حساب و کتاب را جمع کنه ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
دانشگاه آزاد علی آباد کتول دانشجوی دکترا و استادهای پروازی داره
دکترا شده یک کالا و یک بازی با عنوان و اتیکت برای کسب پول و عنوان و شغل و پز و ...
وای به حال مملکت با این باسوادهایش
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
همین دانشگاه آزاد علی آباد یه زمانی سوژه شوخی مرحوم گل آقا بود. هر وقت میخواست یه دانشگاه کوچیک تو یه شهر دورافتاده رو مثال بزنه میگفت: دانشگاه واحد دارقوزآباد و علی آباد کتول! حالا برو ببین همین دانشگاه با پولهای ملت ساده چه عظمتی پیدا کرده
چقدر شلوغش کرده اید، ظاهرا نویسنده خبر با سیستم آموزش عالی کشور ناآشناست! عزیز من همه جا همینطور است، هیچ سهل انگاری هم رخ نداده، در دانشگاه فردوسی مشهد (که به تازگی نام فردوسی را از تابلویش حذف کرده!!) همینطور است و به هر قیمتی ظرفیتهایشان را پرمی کنند تا صندلی خالی نماند، اسمش را میگذارند "تکمیل ظرفیت"
بعد شما هم نون یک عده پا یان نامه نویس را ببر
بیاد زنده یاد کردان!
اصلا دانشگاههای ایران هم بلحاظ ضعف علمی و هم حاکمیت روابط غیرعلمی (روابط شخصی و فشارهای بیرون از دانشگاه ...) صلاحیت اعطای دکترا ندارند از دانشگاه تهران تا ارومیه و ...
تابناک اصلا اشتباهی صورت نگرفته بلکه به استثنای چند دانشگاه برتر در همه دانشگاه های کشور نمره قبولی 30 هست. می تونی پی گیری کنی. چرا که دانشگاه ها با مشکلات مالی بالایی زیادی روبه رو هستند و از این طریق می تونند بخشی از کسری خود را جبران کنند.
از فردا همه تو ارومیه همدیگه رو دکتر صدا می کنن.
با سلام
من نمي دانم چرا اجازه دادن به افراد براي درس خواندن جرم است و اشتباه ،
امروز كاربلدي حرف اول و آخر را در دنيا مي زند لذا قضيه را زياد حاد و بغرنج نكنيد كه تا همين جاشم ما گيج شديم از اين بحث هاي دري بري ، امروزه اكثريت فوق ليسانس ها حوصله مطالعه را ندارند .دم آنهايي گرم كه لااقل مطالعه و زحمت دكتري و درس خواندن در دانشگاه را مي كشند.
عجیب است ....
خدا شاهد است در دانشگاه سهند اصلا از این اتفاق ها نمی افتد.
ما در سهند که یکی از بهترین دانشگاه های جهان است، بهترین افراد را انتخاب می کنیم.
جهت اطلاع، جسارت نباشد، خروجی های دانشگاه ما، اکثرا در دانشگاه های دیگر معاون آموزشی می شوند.
با عرض معذرت، هرچند ارومیه شهر خود من است اما باید صادق باشیم؛ هیچ دانشگاهی دانشگاه سهند نمی شود؛ والسلام.
خدا لعنت کنه اونهایی که بورسیه ها که اکثرشون نخبه بودن و با کلی مصاحبه و امتحان و پیچ خم پذیرفته شده بودن رو غیر قانونی دونستند و قابل برگشت و خیلی ها رو ثبت نام جایابی و جدبشون رو با این که مطابق قانون بود لغو کردن و حالا عجیب که یه اشتباه کارمند هم قابل بازگشت نیست این کشور به کجا می رود چی قانونی و چی غیر قانونی است؟ خدا می داند بر سر بورسیه ها و خانواده هاشون این 4 سال چه امد بی دلیل و برهان و حالا هر دم از این باغ بری می رسد
بعد می گن دانشگاه آزاد اونجور...
خب اینکه دانشگاه دولتی مونه.

دانشگاه آزادو ولش کن. یکی غضنفرو بگیره.
سون تزو مي گويد هرگز نبايد سربازان از افسران قويتر باشند، حال بدين ترتيب بدنه تكنسيني و كارشناسي ويا اداري قويتر از مديران در آينده خواهد شد؟
یه کمی انصاف داشته باشیم. برای جذب دانشجو و کسب درآمد دانشگاههای دولتی و آزاد رفتار مشابه دارند ولی سعی میشود دانشگاه آزاد بیشتر کوبیده شود.
به خدا قسم هم دانشگاهیم پارسال با استفاده از فلان سهمیه که اصا اون دوران هم وجود خارجی نداشته و بعدش اومده وارد دانشگاه شده بود...ارشدش یه دانشگاه خیلی سزح پایین بود..با این وجود استاد دوره ی ارشدش توی هم ن دامشگاه سطح پایین وقتی به گوشش رسید که این دانشجو دکتری قبول شده از تعجب و تاسف میخاست شاخ دربیاره..گفته بود ما این دانشجو را خودمون هم قبول نکردیم و عمدا اخرین نفر توی مصاحبه گذاشتیمش که قبول نشه...این دانشجو در واقع انگیزه ی اصلیش از رفتن به دکتری دور شدن از خونه بود...واقعا باید تاسف خورد به این شیوه پذیرش...
بنده دانشجوی ترم 5 دکتری الکترونیک و رتبه 12 کنکور از بین 2000 نفر هستم
کسی این مطلب را نوشته است فکر کرده که نمرات مصاحبه، دقیق و درست محاسبه می شود. در حالی که بنده زمان مصاحبه به 5 دانشگاه رفتم، علم و صنعت، مدرس، تبریز، زنجان، رجایی و تجربیاتم بصورت زیر است.
علم صنعت -> حد نصاب قبول 80 اعلام شده بود. هر که را می خواسند بردارند نمره بالای 80 و به بقیه نمره زیر 20 داده بودند. (مصاحبه هم فرمالیته)
مدرس -> به بنده گفتند که در گرایش شما، هیچ کس را نمی پذیریم چرا اینجا را انتخاب کرده اید؟ راستش جرات نکردم بگویم که شما باید این را در دفترچه انتخاب رشته ذکر می کردید نه اینکه اینجا طلبکار شوید.
تبریز -> فقط یک استاد می توانست در گرایش بنده من را انتخاب کند که هر چند وقت یک بار از جلسه خارج می شد و بیرون با موبایلش حرف می زد و برمی گشت. وقتی بنده را دعوت کردن باز هم بیرون رفت که بنده خواستم مرا با تاخیر دعوت کنند تا ایشان ببینم که بعد از اینکه از چند نفر مصاحبه گرفتند ایشان بازگشتند و من هم وارد جلسه مصاحبه شدم. نام و نام خانوادگی بنده را پرسیدند و یادداشت کردن و بین خودشان در مورد مسائل و مشکلات دانشگاه بحث می کردند و چندان حواسشان به بنده نبود. که لنده با زیرکی خودم را وارد بحث کردم و آنها را مجبور کردم کمی از من سوال بپرسند حالا بماند که رتبه 150 قبول شد و مقاله هم نداشت.
زنجان -> 5 نفر پذیرش داشته که 3 نفر دانشجویان را با رابطه برداشتند. البته من یکی دیگر از دانشجویان خیلی خوش شانس بودیم که بالاخره یک نفر منصف بین این همه استاد پیدا شده بود که به فوانین و نمرات احترام قائل بود.
رجایی -> گفتند که چون اینجا انتخاب پنجم شماست پس شما را نمی پذیریم.
من یه نفر رو میشناسم که برای کارشناسی ارشد ثبت نام کرده ولی کپی پیست میگه چیه بلد نیست کامپیوتر رو خاموش کنه
وای بحال مملکتی که دانشگاهش بخواد هزینه هاشو با مدرک فروشی جبران کنه!!!!!!!!!!!
فاجعه آنجا که یک فرد بعد از 12 سال در آموزش و پرورش و حدود 15 سال در آموزش عالی و خدمت با سنی حدود 35 سال فارغ‌التحصیل خواهد شد و چون هیچ صندلی کاری وجود ندارد که پشتش جلوس نماید و سن 35 سال هم سن یادگیری کار فنی نیست تازه این فرد متوجه میشود که چه اشتباهی کرده است.
هدف خالی کردن کم و کیفیت دانش از ابتدائی تا دانشگاهی است.
تحصیلات تکمیلی مدت هاست در این مملکت به فنا رفته است! مخصوصا زمان رئیس جمهور قبلی و باز مخصوصا در دانشگاه آزاد که کیلویی مدرک میدهد!!
از این دردناکتر اینه که همین دانشگاهها شرط نمره زبان میگذارند بعد نمره ای را که از 100 قرار بوده حداقل 50 گیرند را در آزمون درون دانشگاهی به 20 یا 30 تقلیل میدهند و ...تو خود بخوان حدیث مفصل
شاید سهمیه ای بودند
نصف این وقتی که می خواهید بگذارید را برای پزشکی بگذارید و پول پارو کنید. اونم با درس های حفظ بدون فکر کردن.
ای وای بر ما که ادعای مسلمانی داریم و .........
وقتی سرشت آدمها از آدمیت دور باشد .چنین می شود .
و چقدر ما برای خدمت به مردممان سینه سپر میکنیم .چه شایسته باشیم و چه نباشیم !!!!!!!!!!!!!
عمدی بوده برای اینکه بیشتر ثبت نام کنند و بیشتر پول بگیرند البته زیاد نباید ناراحت بود چون برای مثال شما ببینید در بدنه مدیریت دولتی و مملکتی اصلا سواد و تحصیلات دانشگاهی به حساب نمی اید کسانی که در تصمیم گیری های کلان شرکت دارند و بسیار تاثیر گذارند چند درصدشان تحصیلات دانشگاهی دارند ؟روابط بیشتر بکار میاید تا تخصص و سواد
من خودم تو این دانشگاه ارشد میخونم، از این اشتباهات زیاد انجام میشه خودشونم تو خیلی از این موارد اطلاع دارن ولی باز تکرار میکنن، نمونش شهریه خوابگاه دولتی هست که برای دانشجویان ترم نه یا ارشد ترم پنج که به هر دلیلی سنوات خورده بجای 200 تومن معمول از دانشجو 540 تومن میگیرن ، اعتراض هم کنی میگن همینه که هست
ای کاش من هم شرکت کرده بودم.
اگه عمدی بوده، خوب کاری کردند.

چون استادان نمره مصاحبه ها و مدارک علمی را کاملا سلیقه ای میدن و حق خیلی ها داره ضایع میشه.
دست کارشناس آموزشش درد نکنه.
دانشگاه به چه درد میخوره؟
عبارت " آبروی دانش و دانشگاه را به سخره گرفت. " هیچ معنی ندارد. معنی " به سخره گرفتن " یعنی به بیگاری گرفتن نه مسخره کردن
در كشوري كه علم كيلويي بفروش برسد در كشوري كه تبليغ فروش پايان نامه ها در كف خيابان ها نقش ببندد در كشوري كه ان افتضاه بورسيه تحصيلي وخ داده باشد نبايد انتظاري بيش از اين داشت
این اشتباه اصلا قابل قبول نیست. باید قبولی ها را لغو کنند. این کار راعث بی اعتبار شدن مدرک دکتری میشه. ما با کلی تلاش و سختی اومدیم دکتری. اینگونه کارها زحمات ما رو هم زیر سوال میبره
من موندم اینایی که از این دانشگاه های درجه چندم دکتری میگیرند قراره چکار کنند تو این مملکت؟؟
من عضو هیئت علمی رسمی یکی دانشگاه های تهران هستم؛ در یک دهۀ گذشته به ویژه در در چهار/پنج سال گذشته واقعاً وضعیت آموزشی، پژوهشی و اخلاقی در دانشگاه ها بسیار افت کرده؛ دولت هیچ توجهی به وزارت علوم و دانشگاه ها ندارد! بدیهی است با انتصاب مدیران نالایق و ناکارآمد در دانشگاه ها انتظاری بیش از این نیست!
این که چیز تازه ای نیست. خیلی وقته فاتحه علم و مدرک و دانشگاه خونده شده. توی هر خانواده تی یکی دوتا فوق لیسانس و دکترا داریم الاف و بیکار. یه کارنامه ازمون ارشد دانشگاه ازاد رو ببینین تا به عمق فاجعه پی ببرین. ضرایب یا صغر یا منفی و مجاز به تعیین رشته هم شده. جمع کنین اطن بساط رو
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
اگر مغرض نباشی
می بینی کارنامه دانشگاه های دولتی هم همینه
وقت همه بدون استثنا پذیرفته میشن یعنی اونی که منفی زده هم قبول میشه حمید خان
مغرض نباش همه رو ببین
همه چیز شده پارتی بازی
اشتباه نبوده خواستن کاسبی کنند کی به کیه
سلام.
فکر می کنم اشتباه خاصی صورت نگرفته است، چون اساسا دانشجویان جز یک صدمشان از بیخ و بن ضعیفند
بی خود نیست این همه گاف و اشتباه مدیریتی تو مملکت داریم
همینه دیگه
کلا ارومیه اول شر و آخر خیر است اینجا مسولی پیدا نمیکنی که مثبت باشد همه ترسو و به این فکر میکنند که صندلی خود را حفظ کنند.در تمام کارخانجات سیمان کارگران براحتی با 20 سال خدمت سخت و زیان آور باز نشست میشوند ولی ارومیه میگه امکان ندارد در حالی که سیلیس یک ماده سرطان زا در این محل ها میباشد.تقبل اللاه
آقا ما از یک دانشگاه دولتی دکتری گرفتیم، اصلا به دردمون نخورده تا حالا! اتلاف عمر است. این وقت رو صرف تجریه کار کنید بهتر است.
فقط مي توان براي اينده اين مرز و بوم گفت الفاتحه! هيچ معادل ديگري نمي توان يافت واقعا بناست سرنوشت فرزندانمان در اينده بدست چه كساني سپرده شود!
اين نوع مدرك دادن اخرش مي شود
1- ابگيري سد نمكي گتوند
2- ازدياد برداشت اب از منابع زير زميني بيش از توانايي طبيعت و بي ابي در اينده و نابودي زيست بوم
3- تبديل مراتع و جنگلها به ويلا
4- مهاجرت روستاييان به شهرها و افزايش حاشيه نشيني
5- عدم توانايي تحمل اين شرايط براي غير پارتي دارها و اجبارا مهاجرت به ديار غربت
.
.و بسياري از معضلات بيكاري و اعتياد و طلاق و فقر و بدبختي بدليل تصميمات غلط مديرانيست كه بدون داشتن توانايي علمي و مديريتي كشور را به اين روز انداخته اند اين نوع كارها فقط دادن مدرك دكترا به يك عده افراد نيست اين يعني ايجاد شرايط براي ورود اين افراد فاقد صلاحيت در تصميم گيريهاي اينده كشور و خدا به خير بگذراند ان اينده را!
تابناک عزیز. سر در نمی آورم!
من امسال با رتبه 9 کنکور دکترا در دانشگاه ارومیه پذیرش نشدم و مرا مردود اعلام کردند!
اونوقت شما میگید این همه بدون صلاحیت پذیرش شده!
اگر بخواهید مدارک را تقدیم می کنم
دانشگاه آزاد مرند با یک نفر استادیار چندین سال است دانشجوی دکتری برنامه ریزی درسی پذیرش میکنه. هیچ امیدی به رشد علمی این دیار دیگه نیست. افرادی هم که پذیرفته شده اند بدون هیچ دانش قبلی پذیرفته شده اند
این اولین بار نیست دقیقا این روند در ارومیه از سال 93 شروع و هر سال تکرار شده است.
هیچ اشتباه نشده. این موارد در کشور ما دائم مستمر است.
تعجب میکنم نویسنده این مقاله و اکثر نظردهندگان بی اطلاع از موضوع اصلی هستند کف این نمره تو شهیدبهشتی 40 و تو خیلی از دانشگاهها 35 و 30 بود چطور فقط دانشگاه ارومیه نظر شما رو جلب کرد!
بخدا قسم در دانشگاه ما استادی که بیست سال یه مقاله ژورنال هم نداده دانشجو دکترا گرفته همه میدونن که این استاد فاقد حداقل سواد حتی در حد کارشناسی هست ولی چه میشه کرد؟؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار