بازدید 3237

درآمدهای نفتی عامل غفلت از صنعت گردشگری

نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی و گردشگری مجلس اعتقاد دارد درآمدهای نفتی سبب غفلت از کسب درآمد از صنعت گردشگری شده به طوریکه فاصله معناداری بین سهم درآمدی کشورمان از صنعت گردشگری با سایر کشورها وجود دارد.
کد خبر: ۷۲۹۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۷ 11 September 2017
علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت  با انتقاد از اینکه سهم درآمدی کشورمان از صنعت گردشگری متناسب با ظرفیت های موجود نبوده و فاصله معناداری در درآمد حاصله از این بخش بین ایران و سایر کشورها وجود دارد، گفت: بر این اساس کشورهای اطراف ایران با ارائه تسهیلات در حوزه گردشگری توانسته اند سهم جذب گردشگر خارجی شان را افزایش داده و سهم درآمدی خود از این عرصه را افزایش دهند.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه درآمدهای نفتی سبب غفلت از کسب درآمد از صنعت گردشگری شده است، اظهار کرد: نباید فراموش کرد این مهم در حالی است که روزی نفت به پایان خواهد رسید و باید به سمت استفاده از صنایع دیگر حرکت کرد که صنعت گردشگری از جمله آنها محسوب می شود.

وی ادامه داد: صنعت گردشگری به عنوان سومین صنعت درآمدزا در دنیا محسوب می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه ایران کهن دارای رتبه دهم جاذبه‌های تاریخی و رتبه پنجم جاذبه‌های طبیعی دنیا است از این رو باید نگاه دقیقی از سوی مسئولان به منظور برنامه‌ریزی در راستای جذب گردشگر خارجی صورت بگیرد، تصریح کرد: در این بین نیز باید از ظرفیت بخش خصوصی در عرصه‌های مختلف صنعت گردشگری استفاده شود تا بتوان سهم کشورمان از بازار مهم گردشگری دنیا را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حوزه زیرساخت ها با مشکلات متعددی مواجه هستیم، تصریح کرد: بنابراین با این شرایط نمی‌توان انتظار داشت گردشگران بی شماری به کشورمان وارد شوند.

نایب رییس فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برای افزایش حضور گردشگران خارجی در کشورمان باید افکار عمومی جهان را با ظرفیت های طبیعی و تاریخی کشورمان آشنا کنیم از این رو تبلیغ ظرفیت های گردشگری ایران باید در دستور کار مسئولان قرار بگیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار