بازدید 45514
۵

مگس سفید و بهترین راه مبارزه با آن

کد خبر: ۷۲۹۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱ 11 September 2017
مگس سفید (Trialeurodes vaporariorum) افتی است خطرناک که روی گیاهان و در گلخانه‌ها دیده می‌شود معمولاً در زیر برگ‌ها و مکان‌های سایه مشاهده می‌شود. مگس سفید یک حشره مکنده شیره است که اغلب در تعداد بالا بر روی برگ دیده می‌شود  وبا مکیدن آب و شیره گیاه باعث اختلال در رشد، زردی برگ و کاهش بازده می‌شوند. گیاهان ضعیف و مستعد زود ابتلا به این آفت می‌شوند. 

به گزارش تابناک، مگس سفید با زخمی کردن بافت‌های گیاه در خین مکیدن شیره با عث بیماری‌های بعدی مانند انواع قارچ‌ها و کپک‌ها می‌شود.
گیاهان میزبان شامل بیش از ۲۵۰ گیاهان زینتی و سبزی. مرکبات، کدو، بنت قنسول، سیب زمینی، خیار، انگور، گوجه فرنگی و انواع گل‌های آپارتمانی مانند حسن یوسف، مرجان معمولاً آلوده است.

کنترل مگس سفید:
مبارزه و نابود کردن مگس سفید به دلیل داشتن هزاران تخم بر روی برگ‌ها و ساقه‌ها بسیار دشوار است. به طوری که اکثر حشره کش هیچ تأثیری بر این حشره ندارند و حتی در صورت نابودی مگس سفیدهای بالغ، شاهد افزایش جمعیت از طریق تخم‌های موجود هستیم.
تله چسبان زرد یا کارت زرد برای نظارت و کنترل جمعیت بزرگ‌سالان مفید هستند.

مبارزه بیولوژیک با مگس سفید : 
شکارچیان طبیعی این آفت شامل ladybugs کفشدوزک‌ها و لاروهای بالتوری، که از تخم آنها تغذیه می‌کنند برای زمانی که سطح آفت کم تا متوسط هستند خوب است.
اگر جمعیت بالا هستند، استفاده از یک حداقل سمی، آفت کش آلی با عمر کوتاه به کنترل، و سپس آزاد کردن حشرات شکارگر به حفظ کنترل بسیار عالیست.
نکته: روغن‌ها ی مخصوص که باعث خفه شدن حشرات می‌شوند در تمام مراحل این آفت بسیار مؤثر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
پس با این حساب دولت بایستی پروژه ای تعریف کنه واسه واردات کفش دوزک به کشور تا مگس سفید ها رو از بین ببریم.....آخه علت رو شاسایی کنید و ببینید دلیل هجوم مگس های سفید چی بوده که چند سالی هست امان از روزگار مردم بریدن
از وقتي كه شهرداري نسبت به كاشت درختان توت اقدام كرد اين حشرات مزاحم در تهران پيدا شدند
با سلام و احترام..! حالا که میلیاردها فروند از این نوع پشه در تهران جولان داده و باعث اذیت و آزار مردم شده اند و کل زحمات شهرداری را زیر سئوال برده..! راه مبارزه نشان می دهید..؟ ای کاش مسئولی در شهرداری و یا سازمان ذیربط پیدا می شد و می گفت چند سال گذشته چه کاری هایی انجام داده اند..! کلیه کارهای علمی و تحقیقاتی انجام شده و بودجه اختصاص داده شده و تیم های کارشناسی در این خصوص.. و اینکه آیا عزم درست و حسابی برای مبارزه هست یا نه..؟ این مشکل به هر دلیلی و از هر راهی که وارد شده زیبنده شهر و کشور ما نیست..! از همه مهمتر معظل بعدی چیه..؟ موش ها و پشه ها و ...! خدا به خیر بگذرونه..؟
هرچند چسب های نواری زرد رنگ مفید هستند ولی چون عوض نمی شن و یا سالی یکبار عوض می شوند، معمولا روی آنها از مگس های چسبیده شده پر شده و دیگر جایی برای نشستن و چسبیدن مگس های سفید باقی نمی ماند. یا از اول به هر درخت باید مقدار بیشتری نوار ببندند و یا با فاصله زمانی مناسب، تعویض شوند.
به نظرم باید هرچه سریعتر درختان توت و زیتون که منبع اصلی سکونت و تغذیه این حشرات می شوند رو قطع کرد یا به شهر های سردسیر منتقل کرد و به جای اونها از درختان سیب یا آلو یا هر میوه دیگری که ترجیحا به صورت دیم باشد و در تهران به عمل آید کاشته و بهره برداری شود.

نکته: گیاهانی هم که جدیدا توی تهران کاشته می شوند و اکثرا به اسم گل خرزهره می شناسیم هم بسیار سمی هستند و برای کودکان مضر و خطرناک است.

کاشت بوته های رزماری در تهران هم به نظرم حرکت خوبی بوده و باید ادامه دار بشه...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل