بازدید 16814
۷

استیو بنن: انتظار تأیید پایبندی ایران به برجام را در ماه اکتبر نداشته باشید / انکار برخورد و تماس مستقیم ناو آمریکایی با ناو ارتش در آب‌های خلیج‌فارس

استیو بنن، مشاور استراتژیک برکنار شده دونالد ترامپ در یک مصاحبه بیان کرده است، رئیس سابقش به هر طریق ممکن، خواهان آن است که از توافق هسته‌ای با ایران بیرون بیاید و یا یک توافق جدید و بهتر از نظر خود را جایگزین آن کند و یا به‌ کلی آن را کنار بگذارد.
کد خبر: ۷۲۹۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۸ 11 September 2017
استیو بنن، مشاور استراتژیک برکنار شده دونالد ترامپ در یک مصاحبه بیان کرده است، رئیس سابقش به هر طریق ممکن، خواهان آن است که از توافق هسته‌ای با ایران بیرون بیاید و یا یک توافق جدید و بهتر از نظر خود را جایگزین آن کند و یا به‌ کلی آن را کنار بگذارد.

به گزارش «تابناک»، استیو بنن در این مصاحبه در پاسخ به «چارلی رز» این موضوع را بیان و تأکید کرده، در حالی ‌که جامعه بین‌الملل در پی آن است که ترامپ و دولت او را مجاب به انجام تعهدات در قالب برجام و تأیید پایبندی ایران به این توافق کند، دونالد ترامپ به هر شکل ممکن خواهان خروج از توافق فعلی است.

بر اساس توافقات صورت گرفته در برجام، دولت ایالات‌متحده باید هر 120 روز، گزارش تأیید پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام را روانه کنگره و سنای آمریکا کند که البته تاکنون در دولت دونالد ترامپ این گزارش دو بار به سنای آمریکا اعلام شده است. با این ‌حال در آخرین نوبت، دونالد ترامپ با کمال بی‌میلی، این مسأله را تأیید کرده بود.
 
استیو بنن: انتظار تائید پایبندی ایران به برجام را در ماه اکتبر نداشته باشید / انکار برخورد و تماس مستقیم ناو آمریکایی با ناو ارتش در آب‌های خلیج‌فارس 
وی پس از آن در ماه جولای در یک مصاحبه با نشریه وال‌استریت ژورنال، به ‌صراحت بیان کرده بود، ایران در آینده به تعهدات خود در برجام پایبند نخواهد ماند. با این ‌حال گفته می‌شود، در واشنگتن، ژنرال مک مستر، جیمز ماتیس و رکس تیلرسون هر سه تلاش‌های زیادی دارند تا ترامپ را متقاعد سازند، پایبندی ایران به برجام را همچنان تأیید کند.

اکنون استیو بنن، مشاور استراتژیک سابق دونالد ترامپ ـ که در رقابت‌های انتخاباتی و همچنین برای مدتی که در سمت قبلی خود در کاخ سفید حضور داشت از چهره‌های بسیار نزدیک به دونالد ترامپ بوده ـ با بیان اینکه سخنان زیادی در مورد تأیید پایبندی ایران به برجام در ماه اکتبر در دولت در جریان است، گفته: هرچند تلاش‌هایی برای جلوگیری از اعلام عدم پایبندی از سوی اطرافیان ترامپ وجود دارد، ترامپ خواهان آن است که از توافق فعلی به هر شکل ممکن خارج شود.

انکار برخورد نزدیک و ارتباط رادیویی ناو آمریکایی با ناو ارتش

در حالی ‌که روز گذشته خبرگزاری تسنیم در گزارشی بیان کرده بود، یک فروند ناو آمریکایی با هشدار ناو ارتش از محدوده برخورد با یک قایق ماهیگیری ایرانی کنار رفته است، مرکز فرماندهی نیروی دریایی ارتش آمریکا وقوع این حادثه را به ‌کلی منکر شده است.

بر اساس گزارش تسنیم، روز گذشته، یک فروند لنج ماهیگیری با نام شمس که برای تست موتور خود در فاصله 45مایلی از ساحل بندر جاسک دچار آب‌گرفتگی و خرابی موتورخانه شده بود، از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طلب کمک می‌کند، پس از دریافت درخواست کمک از لنج مذکور، منطقه دوم دریایی ولایت نیروی دریایی ارتش، ناو موشک‌انداز فلاخن را برای کمک اعزام می‌کند که با ورود تیم کنترل صدمات یگان نداجا به لنج و جلوگیری از صدمات بیشتر این لنج تا اسکله یدک می‌شود.

در همین حال، یک فروند ناو آمریکایی به شماره بدنه 02 در حال نزدیک شدن به موقعیت لنج مذکور بود که با هشدار و اعلام حضور ناو موشک‌انداز فلاخن از منطقه دور می‌شود.

بنا به خبرگزاری رویترز، ستاد فرماندهی نیروی دریایی آمریکا، هرگونه برخورد نزدیک با ناو ارتش ایران را رد و طی بیانیه‌ای این موضوع را اعلام کرده است.

در این بیانیه آمده که ناوچه گشت زنی USS Tempest در ششم سپتامبر در حال گشت زنی در خلیج‌فارس بوده که پیام اضطراری را از یک قایق ناشناس در فاصله 138 کیلومتری دریافت می‌کند.

در همین حال طبق بیانیه، شناور Nordic Voyager که در موقعیت بسیار نزدیک‌تر به قایق دچار حادثه قرار داشته است، پیشنهاد کمک داده و حتی با قایق حادثه‌دیده نیز روبه رو می‌شود. در همین حال USS Tempest پیشنهاد همراهی و کمک به Nordic Voyager می‌دهد که این درخواست رد می‌شود.

به گفته این بیانیه، پس از این ناوچه گشت زنی آمریکایی از طریق پیام‌های رادیویی متوجه همراهی Nordic Voyager با ناو ایرانی برای کمک به قایق حادثه‌دیده می‌شود و بیانیه تأکید می‌کند: به‌ هیچ‌ وجه ارتباط و برخورد مستقیمی بین ناو ایرانی و آمریکایی وجود نداشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۷
یکی هم بود میخواست بقیه تحریم ها رو برداره
ترامپ در سفر به عربستان، در قبال قرار داد های میلیاردی بسته شده قول داده هر طور شده از برجام خارج شود. بنابراین هزینه خروج قبلا پرداخت شده و چاره ای جز خروج ندارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
امیدوارم پای حرفش بایسته!!! خخخخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
ببینیم یه مرد تو آمریکا پیدا میشه رو حرفش وایسه و از توافق خارج شه یا نه
انشاالله که پای قولش بایستد
خدا خودش رحم كنه.
اين بازي تابع رفتار ايران و ميزان انسجام داخلي ملت ايران و البته عدم اجماع مجدد جهاني در رابطه با تحريم ايران هم است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل