بازدید 4136

افزایش 1.6 درصدی قیمت جهانی طلا در مبادلات هفته گذشته

قیمت طلا در پایان مبادلات بازارهای بین المللی در هفته گذشته با افزایش 1.6 درصدی روبرو شده است.
کد خبر: ۷۲۸۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۲ 10 September 2017
قیمت طلا در پایان مبادلات بازارهای بین المللی در هفته گذشته با افزایش 1.6 درصدی روبرو شده است.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مارکت واچ، قیمت طلا برای سومین هفته متوالی با افزایش روبرو شده و نزدیک به بالاترین سطح خود در یک سال اخیر رسیده است.

بر اساس این گزارش کاهش ارزش دلار و بهره اوراق قرضه آمریکا تاثیر زیادی بر ادامه روند صعودی قیمت جهانی طلا داشته است.

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با افزایش 1.6 درصدی روبرو شده است. قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه به 1347 دلار رسیده است.

مایکل آرمبراستر تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری آلتاوست تاکید کرد: قیمت جهانی طلا احتمالا طی روزهای آینده تحت تاثیر کاهش ارزش سهام، با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز طی هفته گذشته با کاهش 1.6 درصدی روبرو شده و به کمتر از 91 واحد رسیده است. این بیشترین کاهش ارزش دلار از هفته پایانی ژوئن به شمار می رود.

نگرانی های بین المللی درباره اوضاع کره شمالی نیز بار دیگر تشدید شده است. گزارش هایی مبنی بر احتمال شلیک موشک های بالستیک کره شمالی طی روزهای آینده منتشر شده است.

نگرانی های مربوط به وقوع طوفان ایرما در فلوریدا و حسارات احتمالی آن نیز می تواند عامل مهمی برای نوسانات بازارهای بین المللی به خصوص بازار سهام و طلا باشد.

راب هاورث تحلیلگر ارشد موسسه یو اس بانکورپ تاکید کرد: اینکه طلا توانسته است سطح حمایتی 1300 دلاری را حفظ کند، دارای معانی زیادی است. تا زمانی که این سطح حمایتی حفظ شود، می توان نسبت به ادامه روند صعودی قیمت طلا و دستیابی به سطح 1400 دلاری امیدوار بود.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا طی روزهای آینده به شدت تحت تاثیر وضعیت ارزش دلار و تنش های سیاسی در عرصه بین المللی قرار خواهد داشت.

انتشار امارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا موجب شده است تا گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده با کاهش روبرو شود و این مساله نیز فشار زیادی را بر ارزش دلار وارد کرده است. اظهارات مقام های ارشد فدرال رزرو نیز نشان می دهد که هیچ عجله ای برای افزایش نرخ بهره در شرایط کنونی وجود ندارد.

بانک مرکزی اروپا نیز در تازه ترین نشست خود نرخ بهره را تغییر نداده ولی این احتمال وجود دارد که طی ماه های آینده سیاست های پولی و خریداری اوراق قرضه را تغییر دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار