بازدید 3776

کاهش شدید شاخص سهام موجب رشد تقاضای طلا خواهد شد

مدیر تحقیقات سرمایه گذاری شورای جهانی طلا بر این باور است که تشدید تنش های سیاسی بین المللی موجب افت شاخص سهام و افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد.
کد خبر: ۷۲۸۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۵ 10 September 2017
مدیر تحقیقات سرمایه گذاری شورای جهانی طلا بر این باور است که تشدید تنش های سیاسی بین المللی موجب افت شاخص سهام و افزایش تقاضا برای طلا خواهد شد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی کیتکو نیوز، خوان کارلوس آرتیگاس مدیر تحقیقات سرمایه گذاری شورای جهانی طلا تاکید کرد: عملکرد طلا امسال از بسیاری از سهام های آمریکا بهتر بوده و این مساله سرمایه گذاران بین المللی را متعجب کرده است.

بر اساس این گزارش وی در ادامه تصریح کرد: قیمت جهانی طلا امسال 16 درصد رشد داشته که این یک عملکرد خوب و قوی است. قیمت طلا از عملکرد سهام نیز بهتر بوده است، شاخص هایی مثل اس اند پی و داوجونز.

تشدید تنش های سیاسی تاثیر زیادی بر افت شاخص سهام در بازارهای مالی و رشد تقاضا و قیمت جهانی طلا داشته است. با عقب نشینی شاخص سهام، تقاضا برای طلا با افزایش چشمگیری روبرو شده است. تحول مهمی که بازارهای جهانی با آن روبرو شده ، کاهش دور از انتظار ارزش سهام بوده است.

وی در ادامه گفت: نااطمینانی های ژئوپلیتیک رو به افزایش است. این مساله فشار زیادی را بر ارزش سهام در بازارهای بین المللی وارد کرده است. این مساله برای سرمایه گذاران بازار طلا به معنای رشد تقاضای این فلز گرانبها بوده است.

این تحلیلگر ارشد شورای جهانی طلا افزود: بهبود اوضاع اقتصادی آسیا نیز تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است. از سوی دیگر تقاضای سرمایه گذاری برای طلا نیز با رشد چشمگیری روبرو شده است. میزان ورود طلا به صندوق های سرمایه گذاری اروپا و آمریکا طی ماه های اخیر با رشد فزاینده ای روبرو شده است.

وی اظهار داشت: سرمایه گذاران اروپایی نسبت به آمریکایی ها حساسیت بیشتری نسبت به تحولات سیاسی در عرصه بین المللی نشان می دهند.

برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که سطح مقاومتی قیمت طلا در روزهای آینده 1360 دلار است و اگر این سطح شکسته شود زمینه لازم برای دستیابی به سطح 1400 دلاری فراهم خواهد شد.

به نظر می رسد نوسانات ارزش دلار آمریکا و تنش های سیاسی مربوط به کره شمالی می تواند تاثیر زیادی بر قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت داشته باشد.

در صورت تشدید تنش های سیاسی در عرصه بین المللی و همین طور آمریکا، تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا با افزایش بیشتری روبرو خواهد شد. به نظر می رسد قیمت طلا برای شکستن سطح مقاومتی 1400 دلاری تلاش زیادی خواهد کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان