بازدید 12441
۳

افزایش احتمال برخورد بزرگ ارتش سوریه و گروه های تحت حمایت آمریکا در دیرالزور

حال فارغ از رقابت آمریکا با ایران و روسیه در این استان، مسأله بسیار مهم دیگر این است که دیرالزور می تواند نخستین محل برخورد جدی و بزرگ میان ارتش سوریه و کردهای این کشور باشد؛ موضوعی که امکان وقوع آن بسیار بالا رفته و به تازگی نیز واحدهای مدافع خلق کرد اعلام نموده اند به هیچ عنوان اجازه تسلط ارتش سوریه بر دره فرات در استان دیرالزور را نخواهند داد.
کد خبر: ۷۲۸۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰ 10 September 2017
درگیری‌ها بر سر فتح و کنترل دیرالزور، استان نفت خیز و استراتژیک سوریه، آخرین مرحله از جنگ رقابتی بین المللی علیه گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه است که سبب افزایش نگرانی‌ها در مورد برخورد احتمالی ارتش سوریه با نظامیان تحت حمایت آمریکا شده است.

به گزارش «تابناک»؛ بخش اعظم دیرالزور که پیش از جنگ در سوریه 230 هزار جمعیت داشت، از جولای 2014 در اشغال داعش است و حومه این شهر در کنترل نیروهای داعش و ارتش سوریه قرار دارد.

چند روز پیش با عملیات نیروهای ارتش سوریه به مرکز دیرالزور، محاصره سه ساله این شهر توسط داعش شکست و ارتش سوریه در حال عقب راندن داعش و تسلط بر این استان مهم و راهبردی است.

همچنین با ورود نیروهای ارتش سوریه به فرودگاه محاصره سه ساله این فرودگاه و محله های هرابش و الطحطوح شکسته شد.

از سوی دیگر، روز شنبه منابع محلی در سوریه اعلام کردند، عملیات نیروهای پ.ی.د با حمایت آمریکا برای آزادسازی دیرالزور از دست داعش از سمت شمال این شهر آغاز شده است.

بنا به گزارش های موثق، عملیات این نیروها از منطقه شدادی در جنوب حسکه فرماندهی می شود و عوامل پ.ی.د  و به صورت ویژه نیروهای مدافع خلق کرد از منطقه قرق یدی از توابع حسکه به سوی جنوب غرب پیشروی کرده و به سوی دیرالزور در حال حرکت و پیشروی هستند.

افزایش احتمال برخورد بزرگ ارتش سوریه و گروه های تحت حمایت آمریکا در دیرالزور

افزایش احتمال برخورد بزرگ ارتش سوریه و گروه های تحت حمایت آمریکا در دیرالزور

بنابراین باید گفت، رقابت برای تسلط بر دیرالزور توسط آمریکا و نیروهای تحت امرش و ارتش سوریه و متحدانش، وارد مرحله حساسی شده است.

ناظران بر این باورند، نتیجه این رقابت‌ها برای آزادسازی مناطق باقی مانده تحت کنترل داعش در سوریه و رسیدن هر چه زودتر به مناطق مرزی عراق بر آینده منطقه تأثیر بسزایی خواهد داشت و میزان نفوذ آمریکا، روسیه یا ایران به آن بستگی دارد.

فتح دیرالزور برای نیروهای تحت حمایت آمریکا، در حالی تبدیل به چالشی بزرگ شده که از سوی دیگر، آنها همچنان در رقه در حال جنگ برای آزادسازی کامل شهر از دست نیروهای وابسته به گروه تروریستی داعش هستند.

این در حالی است که در جبهه مقابل، نیروهای ارتش و مقاومت به دیرالزور رسیده اند. تحلیلگران آمریکایی هشدار داده اند، این دسترسی به دیرالزور راه‌ها برای کنترل و نفوذ نیروهای سوری و هم پیمانانش بر این استان نفت خیز را بیشتر کرده که خود سبب افزایش قدرت و نفوذ ایران در این منطقه خواهد شد.

از سوی دیگر، مقامات آمریکایی نیز اعلام کرده اند که قصد دارند از ایجاد «هلال شیعی از تهران تا دمشق» جلوگیری کنند و ماه هاست تحولات در دیرالزور را به شدت زیر نظر دارد.

حال فارغ از رقابت آمریکا با ایران و روسیه در این استان، مسأله بسیار مهم دیگر آنکه دیرالزور می تواند نخستین محل برخورد جدی و بزرگ میان ارتش سوریه و کردهای این کشور باشد؛ موضوعی که امکان وقوع آن بسیار بالا رفته و به تازگی نیز واحدهای مدافع خلق کرد اعلام نموده اند به هیچ عنوان اجازه تسلط ارتش سوریه بر دره فرات در استان دیرالزور را نخواهند داد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۴
انتشار یافته: ۳
کاش از همون اول سوریه تجزیه میشد
ناشناس خجالت بکش
آخرش هم تجزيه ميشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر