بازدید 3944

چین به دنبال ممنوعیت تولید بنزینی

چین یکی از کشورهایی است که بیشترین آلودگی هوا را در جهان تجربه می‌کند دولت این کشور در حال بررسی طرح ممنوعیت تولید و استفاده از خودروهای بنزینی است.
کد خبر: ۷۲۸۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴ 10 September 2017
چین یکی از کشورهایی است که بیشترین آلودگی هوا را در جهان تجربه می‌کند دولت این کشور در حال بررسی طرح ممنوعیت تولید و استفاده از خودروهای بنزینی است.

به گزارش فارس به نقل از اسپوتنیک، دولت چین در حال بررسی طرح ممنوعیت تولید و استفاده از خودروهای بنزینی در این کشور است.

بر همین اساس دولت چین هم اکنون روی جزئیات و زمان دقیق اعمال این طرح کار می‌کند.

در صورتی که این طرح نهایی شود خودروسازان و شرکت‌های واردکننده خودرو در این کشور موظف خواهند بود تا سطح آلایندگی خودروهای خود را به میزان سطح تعیین شده در توافق آب و هوایی پاریس در سال 2016 برسانند. در حال حاضر سازمان‌های دولتی در پکن در حال همکاری با قانونگذاران و شرکت‌ها هستند تا زمان دقیق اجرای این طرح در چین را تعیین کنند.

البته این مسأله برای اقتصاد جهانی تبعات گوناگونی به همراه خواهد داشت چرا که بازار چین بزرگترین بازار خودرو در جهان محسوب می‌شود.

شین‌کوبین وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین طی سخنانی در نمایشگاه خودروی تیانجین، گفت: این اقدام عملاً مسیر صنعت خودروسازی چین را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

شین تأکید کرد: در حال حاضر بسیاری از کشورها استراتژی توسعه صنعت خودروسازی خود را بر این مبنا تبیین کرده‌اند. برخی کشورها زمان توقف تولید خودروهای بنزینی معمولی را نیز تعیین کرده‌اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین مطالعه‌ای را در این زمینه آغاز کرده و در حال همکاری با بخش‌های مرتبط با خودروسازی برای تعیین زمانبندی توقف تولید خودروهای بنزینی و توسعه خودروهای الکتریکی در این کشور است. 

این اقدام چین می‌تواند شرکت‌های بزرگ تولیدکننده خودرو در جهان را بر آن دارد تا به طور جدی‌تر در راستای تولید خودروهای برقی قدم بردارند.

از سوی دیگر در صورت توقف تولید خودروهای بنزینی ساختار سرمایه‌گذاری جهانی تغییر کرده و نیاز کشورها به واردات نفت خام نیز کاهش خواهد یافت و در کنار آن بازارهای سرمایه و بازار نفت نیز تحت تأثیر قرار خواهد گرفت.

عکس‌العمل خودروسازان به این اقدام چین نیز سریع بوده است به گونه‌ای که شرکت خودروسازی هوندای ژاپن اعلام کرده است که یک نمونه خودروی الکتریکی را در سال 2018 به بازار چین معرفی خواهد کرد.

دیگر شرکت‌های خودروسازی نیز سیاست مشابهی را در این زمینه برای حضور در بازار چین در پیش گرفته‌اند. 

یک شرکت خودروسازی نوپا با نام نیو قرار است اولین مدل خودروهای برقی خود را در اوایل ماه دسامبر در چین عرضه کند. 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار