بازدید 2997

لزوم تقویت فعالیت رایزن‌های اقتصادی ایران برای جذب سرمایه

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کاهش نرخ سود تسهیلات، جلوگیری از قاچاق، تغییر رویکرد مناطق آزاد به سمت صادرات و همچنین تقویت فعالیت رایزن‌های اقتصادی ایران در کشورهای دیگر را از جمله راهکارهای ایجاد اشتغال عنوان کرد.
کد خبر: ۷۲۸۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱ 10 September 2017
شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خوشبختانه دولت دوازدهم کار خود را با استقبال بی‌نظیر مجلس از وزرا آغاز کرد و رای بی‌سابقه نمایندگان به وزرای دولت دوازدهم معنا و مفهوم مشخصی داشت که با درک صحیح از موقعیت کشور با دولت اتمام حجت کردند؛ بنابراین مجلس کار خود را به خوبی انجام داد و حالا نوبت دولت است که در راستای تحقق شعارها و برنامه‌های خود قدم بردارد.

وی افزود: دولت دوازدهم به عنوان گام اول کاهش نرخ سود بانکی را محقق کرد که جای تقدیر دارد. امیدواریم در همین راستا نرخ تسهیلات هم کاهش پیدا کند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس با تاکید بر اینکه ایجاد سالانه یک میلیون فرصت شغلی در کشور نیازمند عزم جدی سه قوه است، تاکید کرد: مجلس آمادگی و حمایت کامل خود را اعلام کرده و امروز زمان آن رسیده که دولت با یک راهکار عملی و اقدام جهادی گام اساسی را برای ایجاد سالانه یک میلیون شغل بردارد البته اخیراً یکی از وزرای دولت در مصاحبه‌ای گفته بود امکان ایجاد بیش از 500 هزار شغل در سال وجود ندارد اما این تکلیف برنامه ششم است و دولت هم در برنامه‌های انتخاباتی خود این وعده را به مردم داده است. بر همین اساس این امر از اولویت‌های اصلی دولت دوازدهم به شمار می‌رود.

حسن‌پور خاطرنشان کرد: آیا با سود تسهیلات 18 درصد که عملاً بیش از 20 درصد محاسبه خواهد شد، امکان ایجاد شغل وجود دارد یا خیر؟ طبیعتاً سود تسهیلات باید کاهش پیدا کند، سرمایه‌ها به سمت تولید سوق داده شود، پرداخت یارانه‌های تولید که تاکنون پرداخت نشده در دستور کار دولت قرار گیرد و تولید کالا نیز صادرات‌محور باشد و از همه فرصت‌ها برای صادرات استفاده شود.

وی پرداخت جوایز صادراتی را نیز از دیگر مشوق‌های تولید صادرات‌محور عنوان و تاکید کرد: ما باید جلوی واردات کالاهای خارجی و قاچاق را بگیریم و رویکرد مناطق آزاد و ویژه که قرار بود محور کارشان تولید باشد، را تغییر دهیم تا مبنای کار آنها بر صادرات قرار گیرد. همچنین باید برای حضور نمایندگی‌های برندهای خارجی شروطی تعیین شود از جمله اینکه آنها کارخانه‌های خود را به ایران بیاورند. ما همچنین باید بازارهای هدف منطقه را نیز شناسایی کنیم.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده دولت برای تعیین معاونت اقتصادی در وزارت خارجه اضافه کرد: در همین راستا رویکرد رایزن‌های اقتصادی ما نیز باید عوض شود و محور کارشان صادرات کالا قرار گیرد. در واقع یکی از ماموریت‌های اصلی وزارت خارجه باید حمایت از بازرگانان و تجار ایرانی باشد و رایزنان اقتصادی باید همچون سفرای سیاسی به دنبال بازاریابی و جذب سرمایه باشند چراکه ما نیازمند جذب سرمایه‌گذاران خارجی و آوردن پول به کشور هستیم تا بتوانیم از فناوری روز دنیا استفاده کنیم.

حسن‌پور در پایان بر لزوم حمایت از کالاهای تولید داخل در راستای ایجاد اشتغال تاکید کرد و گفت که این امر نیازمند عزم جدی در وزارتخانه‌های مربوطه و همچنین فرهنگسازی از سوی رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل