بازدید 5472
۱

افزایش قیمت در بازار طلا و سکه ادامه دارد

کد خبر: ۷۲۸۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱ 10 September 2017
در حدود یک هفته اخیر روند افزایشی قیمت‌ها در بازار سکه، طلا و دلار ادامه داشته است به طوری که سکه تمام ۲۱ هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

به گزارش ایسنا، ‌ قیمت سکه در هفته گذشته با نوسانات و تغییراتی در جهت افزایش قیمت همراه شد به طوری که نرخ سکه تمام طرح حدود ۲۱ هزار تومان در یک هفته اخیر با افزایش مواجه شد.

قیمت انواع سکه در بازار داخلی طی حدود دو هفته گذشته با روند صعودی مواجه شده است که به اعتقاد کارشناسان این افزایش قیمت ناشی از افزایش قابل توجه قیمت جهانی طلا رخ داده است. افزایش قیمت جهانی طلایی که خود تحت تاثیر طوفان هاروی در ایالت تگزاس آمریکا و همچنین برخی تنش‌های سیاسی از جمله آزمایش‌های موشکی کره شمالی ایجاد شده است.

از طرف دیگر به اعتقاد بعضی دیگر از کارشناسان کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت‌ها در بازار سکه و ارز بوده است چرا که باعث خروج سپرده‌ها از بانک‌ها و حرکت آن‌ها به بازار سکه و طلا شده است.  

طی یک هفته اخیر باز هم روند صعودی ادامه داشت. سکه تمام طرح جدید در شروع هفته گذشته با قیمت یک میلیون و ۲۵۳ هزار تومان در بازار عرضه شد. در ادامه هفته قیمت سکه تمام به یک میلیون و ۲۵۷ هزار تومان رسید و در روز ۱۵ شهریور با جهش ۹۰۰۰ تومانی یک میلیون ۲۶۶ هزار تومان فروخته شد.

در اواخر هفته گذشته حرکت افزایشی قیمت سکه ادامه داشت و با نرخ یک میلیون و ۲۷۴ هزار تومان عرضه شد.

سایر اقلام سکه مثل نیم سکه وضعیت مشابهی داشت. نیم سکه در طی یک هفته اخیر در کمترین مقدار ۶۶۱ هزار تومان و در بیشترین قیمت ۶۶۶ هزار تومان قیمت داشت تا در مجموع ۵۰۰۰ تومان افزایش قیت پیدا کند.

از سوی دیگر هر گرم طلای ۱۸ عیار از نرخ حدود ۱۲۳ هزار تومان در ابتدای هفته به بیش از ۱۲۵ رسید تا به روند افزایشی خود ادامه دهد و بیش از ۲۰۰۰ تومان در همین بازه زمانی افزایش قیمت پیدا کرده باشد.

مثقال طلا در ابتدای هفته گذشته حدود ۵۴۳ هزار تومان قیمت داشت و در ابتدای این هفته به حدود ۵۴۹ هزار تومان رسید تا ۶۰۰۰ تومان افزایش قیمت را پشت سرگذاشته باشد.

همچنین به نظر می‌رسد افزایش نسبی قیمت دلار در روزهای گذشته تاثیر خود را بر بازار سکه و طلا نیز گذاشته است. دلار آمریکا در یک هفته اخیر از قیمت ۳۸۸۲ تومان به ۳۹۰۴ تومان رسیده است تا در مجموع در این مدت ۲۲ تومان افزایش قیمت پیدا کرده باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
این هم مال کره شمالی و ترامپ هستو حبابی بیش نیست.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان