بازدید 31315
بازی روانی و رسانه‌ای جدید مقامات و نشریات انگلیسی علیه ایران؛

ایران کره شمالی را به پیشرفت های چشمگیر در ساخت سلاح هسته ای رسانده است

آزمایش اخیر اتمی کره شمالی، که درواقع شدیدترین آزمایش این کشور بوده است، صرف‌نظر از همه جاروجنجال‌هایی که در پی خود به راه انداخته، ظاهراً بهانه ی خوبی به دست برخی سیاستمداران انگلیسی داده تا از‌ لرزه‌ها و پس‌لرزه‌های این آزمایش اتمی، مسأله را برای متهم کردن ایران پیدا کرده و بر اساس آن بازی روانی و رسانه‌ای جدید علیه ایران به راه اندازند.
کد خبر: ۷۲۸۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 10 September 2017
آزمایش اخیر اتمی کره شمالی، که درواقع شدیدترین آزمایش این کشور بوده است، صرف‌نظر از همه جاروجنجال‌هایی که در پی خود به راه انداخته، ظاهراً بهانه ی خوبی به دست برخی سیاستمداران انگلیسی داده تا از‌ لرزه‌ها و پس‌لرزه‌های این آزمایش اتمی، مسأله را برای متهم کردن ایران پیدا کرده و بر اساس آن بازی روانی و رسانه‌ای جدید علیه ایران به راه اندازند.

به گزارش «تابناک»؛ با حدود گذشت یک هفته از آزمایش اخیر اتمی کره شمالی، که بسیاری را در سراسر دنیای سیاست خارجی به صرافت انداخت که موضوع کره شمالی و توان هسته‌ای این کشور موضوعی جدی و کاملاً واقعی است و در حالی‌ که گردوخاک‌های ناشی از این آزمایش اتم به ‌تدریج فروکش می‌کند، سیاستمداران و رسانه‌های انگلیسی گویا از میانه این میدان، مسأله‌ای را برای متهم کردن ایران و مقامات ایرانی درراه کمک‌رسانی اتمی به کره شمالی پیدا کرده‌اند.

بازی روانی و رسانه‌ای جدید مقامات و نشریات انگلیسی علیه ایران 
بر این اساس که یکی از نشریات انگلیسی گزارش داده، مقامات این کشور در حال گمانه‌زنی در این خصوص هستند که پیشرفت‌های کره شمالی در ساخت سلاح‌های اتمی بیش از هر چیز در ارتباط با کمک‌های سری ایران به این کشور است.

تعدادی از مقامات پارلمانی و دولتی انگلستان به روزنامه «ساندی تلگراف» گفته‌اند که تصور این امر که مهندسان و دانشمندان کره شمالی خود به‌ تنهایی به این سطح از پیشرفت تکنولوژیک برای ساخت سلاح‌های اتمی رسیده باشند، غیرقابل‌قبول و نامعتبر است.

همچنین یکی از وزرای دولت که این نشریه نام وی را فاش نکرده، بیان کرده است: دانشمندان کره شمالی اشخاصی باقابلیت هستند، ولی به‌وضوح آن‌ها این پیشرفت‌ها را در خلأ و به‌ تنهایی به دست نیاورده‌اند. یکی از مقامات سیاست خارجی انگلستان نیز بیان کرده است که نسبت دادن پیشرفت‌های هسته‌ای به دانشمندان کره شمالی به‌ تنهایی، به معنی اعتبار بیش ‌از حد دادن به آن‌هاست.

در این میان، این نشریه و سایر نشریات انگلیسی، تعدادی از کشورها را در فهرست کشورهای به قول ایشان، مشکوک به کمک سری به کره شمالی قرار داده‌اند که ایران و روسیه در صدر این فهرست هستند. این در حالی است که بوریس جانسون، وزیر امور خارجه انگلستان نیز هفته گذشته و زمانی که با پرسش نمایندگان پارلمان در خصوص آزمایش کره شمالی روبه رو شده بود، بیان کرده که تحقیقات در مورد این آزمایش در جریان است و وزارت خارجه در پی پیدا کردن نقش احتمالی کشورهایی است که در این پیشرفت‌های هسته‌ای به کره شمالی کمک کرده‌اند.

به شکلی جالب ‌توجه این اتهام زنی‌ها، زمانی صورت می‌گیرد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به ‌صراحت بیان کرده که باید از الگوی توافق هسته‌ای با ایران برای حل بحران هسته‌ای کره شمالی کمک گرفته شود. وی به نشریه فرانکفورت آلگماین گفته که اگر موضوع رایزنی دیپلماتیک برای حل بحران کره به میان آورده شود، وی اولین نفری است که به ‌سرعت به آن پاسخ آری خواهد داد.

وی با اشاره به موضوع توافق هسته‌ای ایران گفته: مذاکرات هسته‌ای با ایران راهی طولانی بود که در نهایت به نتیجه‌ای مطلوب رسید. من فکر می‌کنم از همین رهیافت باید برای حل موضوع کره شمالی استفاده کرد و اروپا و آلمان باید نقشی فعال در این زمینه داشته باشند.

با این ‌حال شیطنت نشریات انگلیسی با تلفیقی از اشارات سربسته اما مشخص مقامات این کشور در متهم کردن ایران به همکاری‌های سری در ساخت و توسعه برنامه هسته‌ای کره شمالی، به نظر ادامه بازی روانی است که از چندی پیش، نشریات اسرائیلی دنبال کرده‌اند. به شکلی جالب ‌توجه موضوع گزارش ساندی تلگراف در برخی از مهم‌ترین نشریات اسرائیلی نیز بازتاب یافته است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر