بازدید 40947
تأملی بر صدور یک بخشنامه ویژه و عجیب در بزرگترین دانشگاه کشور؛

شیوه جدید مدرک فروشی در دانشگاه آزاد با تأمین نظر مالی این دانشگاه!

اتفاقی که وقوع آن در زمانی که وزیر علوم دولت دوازدهم انتخاب نشده، تأمل برانگیزتر نیز به نظر می‌رسد، به ویژه اگر به یادآوریم در آخرین روزهای عمر کاری وزیر قبل، حذف برخی رشته شهرها از پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم، به شدت ارتباط مدیران این دانشگاه و وزارت علوم را شکرآب کرده بود.
کد خبر: ۷۲۸۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۰ 10 September 2017
پس از تغییراتی که در ترکیب مدیریتی دانشگاه آزاد رخ داد، سلسله تغییراتی در این دانشگاه کلید خورده که حکایت از برنامه‌ریزی‌های ویژه مدیران این دانشگاه برای کسب درآمدهای جدید از دانشجویان دارد.
 
به گزارش «تابناک»؛ از جمله این تغییرات، بخشنامه‌ای ا‌ست که بر اساس آن، ورودی‌های مهرماه تحصیلات تکمیلی سال 95 می‌توانند به جای شیوه تحصیلی «پژوهشی»، شیوه «آموزش محور» را برگزینند و به جای پایان نامه، شش واحد درسی انتخاب کرده و با گذراندن آنها، فارغ التحصیل شوند.

تغییری که در کنار امتیازات ویژه اش، محدودیت‌هایی متوجه فارغ التحصیلان شیوه آموزش محور خواهد کرد. از جمله محدودیتی که در تبصره نخست این بخشنامه آمده و بر اساس آن، نوع شیوه دانش آموختگی این دسته از دانشجویان در دانشنامه ایشان درج خواهد شد؛ یعنی دانشنامه‌ای که برای ایشان صادر خواهد شد، نشان خواهد داد این افراد پایان نامه را انتخاب نکرده و سابقه کار پژوهشی در کارنامه ندارند.

جز این محدودیت، بر اساس تبصره دوم این بخشنامه ویژه، دانشجویانی که به شیوه آموزش محور تحصیل نموده‌اند، نمی‌توانند در دوره‌های بدون آزمون دکترا شرکت کنند؛ محدودیتی که برای آن دسته از دانشجویان کارشناسی ارشد که قصد ادامه تحصیل دارند، مسیر دشوارتری ترسیم می‌کند و از این روی، ممکن است برخی موافق انتخابش نباشند.

محدودیت هایی که با توجه به دشواری‌های تهیه و تدارک پایان نامه و سپس عبور از مراحل دفاع از آن، ممکن است ندید گرفته شده و دانشجویان فراوانی را در صف تغییر شیوه آموزشی از پژوهشی به آموزش محور قرار دهد، چون راه نزدیک تر و راحت تری برای فارغ التحصیل شدن به نظر می‌رسد؛ موضوعی که ظاهرا مدیران این دانشگاه بزرگ به خوبی به آن واقفند و از این رو، درآمد بزرگی را در در سایه این تغییر برای خود تضمین نموده اند!

در این رابطه پیشتر ابراهیم واشقانی، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد گفت: بخشنامه مربوط به دوره های آموزش محور ابلاغ شده است و دانشجویان دوره کارشناسی ارشد می توانند به جای پایان نامه واحد درسی بگذرانند.

 واشقانی تأکید کرد: در صورتی که دانشجویان کارشناسی ارشد نتوانند واحد پایان نامه را بگذرانند موضوع در گروه آموزشی و شورای پژوهش و فناوری واحدها بررسی می شود و در صورت تایید این دانشجویان می توانند به صورت دوره آموزش محور فارغ التحصیل شوند.

وی با تأکید بر اینکه این مهم برای دانشجویان ورودی سال 95 به بعد اجرایی می شود، افزود: براین اساس به جای واحد پایان نامه به دانشجویان ۶ واحد درسی ارائه می شود و دانشجویانی که به صورت آموزش محور فارغ التحصیل می شوند دیگر نمی توانند در دوره های بدون آزمون دکتری شرکت کنند.


 
شیوه جدید مدرک فروشی در دانشگاه آزاد با تأمین نظر مالی این دانشگاه!

بر اساس این بخشنامه ـ که تصویر آن به پیوست آمده است ـ راه تبدیل شیوه آموزشی متقاضیان از پژوهشی به آموزش محور، اخذ واحد پایان نامه و سپس ارائه درخواست برای این تغییر است؛ یعنی انتخاب واحد گران‌قیمت پایان نامه و پرداخت وجه چند میلیون تومانی به ازای آن و سپس طی کردن فرایندی که ظاهرا فحوای آن، اعلام عجز دانشجو از گذراندن این واحد است!

این در حالی است که پس از پیمودن این مراحل و پرداخت وجه گزاف بابت انتخاب پایان نامه، دانشجویان موظف به انتخاب شش واحد دیگر هستند بابت انتخاب این واحدها، دست کم می‌بایست هزینه انتخاب این 6 واحد را به دانشگاه پرداخت نموده و احتمالا همراه با آن، مجبور به پرداخت شهریه ثابت و متغیر ترم نیز شوند.

مبالغی سنگین که دوبار پرداخت می‌شوند اما به ازای یک بار آن به دانشجو خدمت ارائه می‌شود و از این رو، صورت ماجرا را به مدرک فروشی تغییر می‌دهد. مدرک فروشی به دانشجویانی که نمی‌توانند پایان نامه را بگذرانند و با پرداخت مبلغ آن و سپس ثبت نام به صورت واحدهای درسی و پرداخت وجوه مرتبط با آن، قادر به فارغ التحصیل شدن و دریافت دانش نامه خواهند شد.

موضوعی که اعتراض شماری از دانشجویان را به دنبال داشته و در زمان کوتاه سپری شده از صدور این بخش نامه عجیب، نامه نگاری هایی در این خصوص را سبب ساز شده اما واکنشی به دنبال نداشته است. نکته‌ای که برخی دانشجویان معترض را به این باور رسانده که هدف مسئولان دانشگاه از صدور این بخشنامه، چیزی جز افزایش درآمدهای مجموعه شان نبوده و نیست.

اتفاقی که وقوع آن در زمانی که وزیر علوم دولت دوازدهم انتخاب نشده، تأمل برانگیزتر نیز به نظر می‌رسد، به ویژه اگر به یادآوریم در آخرین روزهای عمر کاری وزیر قبل، حذف برخی رشته شهرها از پذیرش کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد توسط وزارت علوم، به شدت ارتباط مدیران این دانشگاه و وزارت علوم را شکرآب کرده و به جدالی بی مانند منجر شده بود.

جدالی که ممکن است با انتخاب وزیر علوم و مخالف وی با مصوباتی مانند مصوبه فوق، ابعاد جدیدی بیابد یا به تأیید شیوه جدید مدرک فروشی در دانشگاه آزاد با نظر موافق وزیر منجر شده و دورنمای جدیدی از آینده علمی کشور ترسیم نماید که در آن هرچقدر پول بیشتری بدهید، موانع کمتری پیش رویتان قرار گرفته و راحت تر کارشناس ارشد و دکتر خواهید شد!


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۷۳
اولا آموزش محور در ارشد سالهاست که در اموزش عالی وجود دارد و اتفاقا یک راه برای دور زدن قانون حداکثر ۲۰ نفر ظرفیت در ارشد هست بدین طریق که ۲۰ نفر از پژوهش محوری و دوباره ۲۰ نفر هم آموزش محوری می گیرن
ثانیا کجا گفته شده که پول تز هم بگیرن بذارید اجرا بشه بعد افاضات کنید
ثالثا وقتی دانشجو نمیتونه کار پژوهشی کنه چه لزومی داره که بازار سیاه راه بیافته
رابعا الان ظرفیت کارشناسی ارشد ۴۰ برابر سال ۸۰ هست یعنی از هر دونفر یک نفر وارد ارشد میشه یعنی ما سالی ۴۰۰ هزار پزوهشگر میخواهیم در هیچ کجا اینطور نیست
تابناک هم قدیمیش خوبه
مشکل شما این است که می خواهید در مورد هر موضوعی اظهار نظر داشته باشید. بابا جان همه دانشگاههای دنیا متدی را برای دوره های تحصیلی خود انتخاب یا بعضا عوض میکنند. شما یک نفر و نصفی نشسته اید وبه جنجال و داد بی مورد عادت کرده اید و بی خودی شلوغ می کنید.
با سلام و احترام
تابناک جان چرا خبر را اینجور منعکس میکنیید؟
مگر در حال حاضر در دانشگاه ملی شیوه آموزش محور نداریم؟ مگر در مدارکشون قید نمیشه؟؟ اگر قید نشه که بی عدالتی ه!!
ثانیا چه کسی خبر نداره که اکثر پایان نامه های مخصوصا مال دانشگاه آزاد توسط خود دانشچو انجام نمی شود و یا تقریبا کپی کاری هست، بنظر من که شیوه ها ی خوب همین روشی هست که پیشنهاد دادن.
در پایان عرض کنم که بنده دانشچوی دانشگاه آزاد نیستم و دانشچوی دکتر دانشگاه صنعتی اصفهان هستم...
اتفاقا فکر بسیار خوبی هست. دانشجویان تنبل باید پول بیشتری بدهند.
تو دانشگاه‌های دولتی هم میشه آموزش محور کرد، ولی اینکه شهریه پایان‌نامه رو هم بگیرن مسخره هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
اينكه شهريه پايان نامه رو بگيرن كار درستي نيست
اما بنده هنوز ربطش رو به "مدرك فروشي" كه در عنوان خبر نوشته شده درك نكردم
بهقول اون دوستمون، تابناك هم قديمش خوبه
این واقعا ظلم بزرگی در حق فارغ التحصیلان این دانشگاه است چون از این به بعد هر کسی میتونه براحتی مدرک بگیره
به عنوان یک فارغ التحصیل قدیمی دانشگاه آزاد که آن زمان دانشگاه متوسطی به حساب می آمد از اقدامات ۵ سال اخیر دانشگاه در جذب دانشجوی بی حساب و کتاب و کم سواد و تبدیل این دانشگاه به دانشگاهی سطح پایین برائت می جویم.
خوب حالا این به شما چه ربطی داره دقیقن؟!
فکر کردید فقط احمدی نزاد استاد دور زدن قانون و انجام کار به هر نتیجه ای بود؟
نخیر دامن اصولگرایان پر از این نخبگان مدیرتی است...
تازه اول کار است...
تعطیلی دانشگاه آزاد با همه اشکالاتی که داشته، توسط تیم جدید که مدیریت درآمد-هزینه را تجربه نکرده اند، دور از ذهن نیست....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
چرا عادت دارین همه اتفاقات را از دید سیاسی ببینید حالا اگه ریاست قبلی سر کار بود و هاشمی زنده بود این طرح را میداد خوب بود ؟همه این 30 سال دانشگاه ازاد خوب و عالی و رو به پیشرفت بوده الان رو به خرابی رفته ؟چرا از دید کارشناسی و تحقیقی مطلب را بررسی نمیکنید اشکالات و ضعفهاش را بگید فقط انگ میزنید ؟
با سلام
من یکی از اساتید دانشگاه دولتی هستم که برای داوری پایان نامه ها به دانشگاه آزاد برخی واحدهای آذربایجان شرقی مراجعه می کنم. علی رغم مطالب نگارش شده در این مقاله، من با حذف پایان نامه و گذراندن واحد درسی موافق هستم. زیرا، 1) اکثر قریب به اتفاق دانشجویان پایان نامه را خودشان انجام نمی دهند و در بیرون توسط یک عده ای در قبال هزینه انجام می گیرد. 2) اکثر دانشجویان دانشگاه ازاد، افراد با سن بیشتر و برخی کارمندان ادارات و شرکت ها هشتند که فقط به دنبال مدرک هستند و هیچ اشتیاق و میلی به انجام تحقیق و پژوهش ندارند. برای این افراد گذراندن واحد درسی اضافه بیشتر از تحقیق سودمند تر است چون حداقل یک مطلبی یاد خواهند گرفت و یه کم به دانش فنی آنها اضافه خواهد شد. 3) موضوعاتی که هم به عنوان پایان نامه کار می شود، اکثر موضوعات تکراری و پیش پا افتاده ای هست که هیچ سودی برای مملکت نداشته و کمکی به افزایش دانش بشر نخواهد داشت و تنها باعث صرف هزینه و وقت اضافی برای دانشجو و محل درامد برای یک سری افراد در بیرون به عنوان دلال و مجری پایان نامه می باشد.
پاسخ ها
جواد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
جناب استاد!!! اصلا چه لزومی دارد که دانشگاه آزاد خود را گسترش بدهد و به یک عده که توانایی احراز گرفتن مدرک ارشد را ندارند، ارشد بدهد؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
با اساتید سطح پایینی که دانشگاههای کشور دارند آیا از این دانشجویان انتظار دارید هسته اتم بشکافند؟
در اکثر دانشگاههای غیر انتفاعی این روش مدت هاست که اجرا می گردد ضمن اینکه درحالت عادی در زمان گذراندن پایان نامه دانشجو ملزم به پرداخت شهریه ثابت است یا در دانشگاه پیام نور هم جایگزین پایان نامه وجود دارد و همچنین شهریه پایان نامه با 6 واحد تقریبا برابر با 6شهریه واحد عادی است
سلام
لطفا ابتدا آیین نامه وزارت علوم در مقطع ارشد را مطالعه نمایید. کلا سه چهار صفحه بیشتر نیست. این مطلب عین آیین نامه وزارت علوم است که دانشگاه آزاد دارد آن را اجرا می کند.
پس اگر مشکلی هست به وزارت علوم مراجعه نمایید.
انتخاب درستی است در زمانه ای که موسسه های دلال به فروش پایان نامه مشغول هستند و تفلب در فروش علم بی زحمت ......
فكر خوبيه
چون اكثر پايان نامه ها حتي در دانشگاه تهران ارزش ندارد
بنابراين خواندن براي چند واحد ترجمه يك كتاب حداقل جلوي اتلاف وقت را ميگيرد ولي پايان نامه بي ارزش چه سودي دارد
حتي بسياري از مراكز پژوهشي فقط بودجه مملكت را به باد ميدهند
به نظرم با وجود ظاهر بد ، فكر خيلي عجيبي هم نبوده
در تمام دنیا گذراندن درس بجای پایان نامه مرسوم است. در آمریکای شمالی برای رشته های مهندسی اخذ یکی از دو مدرک M.Eng و MSc ممکن است که اولی برای کسانی است که فقط درس پاس میکنند و بایستی در 2 سال فارغ التحصیل شوند و دومی برای کسانی است که پایان نامه میگذرانند که بایستی حداکثر تا 3 سال فارغ التحصیل شوند.
1- شما کلا از مرحله پرتید. کلا داره مدرک فروشی میشه چه با پروژه چه بدون آن. هم در دانشگاه آزاد هم در پیام نور، علمی کاربردی و حتی بعضا در دولتی.
2- فاتحه آموزش عالی از دولت نهم به بعد و پس از دعواهای سیاسی بر سر تصاحب دانشگاه ها توسط جناحهای سیاسی خوانده شده که مورد فوق یکی از ده ها موارد است و هنوز هم ادامه دارد.
3- نکته مهم تر اینکه حتی این مقاله هم به نظر می رسد جزیی از این دعوا باشد چرا که تخلفهای بسیاری در دانشگاههای دیگر رخ می دهد که اصلا به آن اشاره نشده است.
4- فرض کنید مدرک فروشی نشود! و دانشجو به خوبی پژوهش کند و درس بخواند بعد باید کجا کار کند در یک اداره و موسسه یا کارخانه دولتی که به رانت و مدرک توجه می کند نه سواد. در حقیقت باید دید چرا دانشجو فقط مدرک می خواهد.
مدرک فروشی استراژی اسف بار دانشگاه آزاد در طی سالیان دراز بوده است ضربه ای که روند این دانشگاه به سیستم آموزش عالی زده است; بسیار زیاد است.
نتیجه اینگونه روشهای تحصیلی از ابتدائی تا دانشگاهی است که باعث بروز انواع بحرانها در تمام زمینه ها هستیم
واقعا هدف تون از کبودن دانشگاه آزاد چیه؟
دانشگاه ازاد واقعا سالهای ساله که کیفیت اموزش نداره.
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
پیام نوری هستی؟؟ یا دانشجوی مراکز غیر انتفاعی بدون هیات علمی؟
بابا کجا شو دیددیدمدارک اکثر دانشگاه به اندازه پنجم و ششم قدیم ارزش نداره چون واقعا سواد ندارند مدارک همه کیلویی شده آشنا بازی و تقلب سر جلسه و پول و ... هرکس درستکارتر باشد نمره کمتری می گیرد.
این سیستم در دانشگاه های دولتی نیز امتحان شد اما جواب نداد.
یک چیز جالب در مورد مصاحبه دکتری دانشگاه ازاد امسال که بنده شرکت کردم اینه که اصلا کاری به اینکه مقاله و مدرک زبان و معدل و کلا سابقه علمی طرف ندارن فقط می خوان بدونن که منبع درامدت چیه و اینکه میتونی شهریه رو تا اخرش بدی یا نه. اگه درامدت خوب باشه نمره مصاحبه رو بهت عالی میدن وگرنه کمترین نمره ممکن رو بهت میدن! یعنی در واقع هرچی پول بیشتر نمره ی بالاتر!!
واشقانی دیگر معاون دانشگاه آزاد نیست!
این نتیجه تغییر در دانشگاه و رفتن اقای میزاده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
چه ربطی داره بابا جان
این که خوبه.حداقل دانشجو ظاهرا مجبوره چند واحد درس بخوان.
اما از این بدتر هم هست.
در برخی از دانشگاه های آزاد مانند دانشگاه آزاد گ در مقطع کارشناسی ارشد، اساتیدی هستند که انجام کل پایان نامه ( شامل پورپوزال، پایان نامه و... ) را قبول می کنند به شرط آنکه هزینه انجام آزمایشها به عهده دانشجو باشد
و مقاله فقط برای استاد است و نامی از دانشجو در آن نخواهد بود. به این ترتیب دانشجویان فقط باید زحمت بکشند جایی پیدا کنند آزمایشهای مد نظر استاد راهنما را انجام دهد و نتایج را به ایشان بدهند و چند ماه بعد پایان نامه کامل شده را دریافت کرده و دفاع کنند.

به همین راحتی
در حالیکه در دانشگاه های دولتی سطح پایین و موسسه های غیر انتفاعی برخی از استاد راهنما ها به خاطر کم کاری دانشجو را ریجکت می کنند، مثل موسسه آموزش عالی روزبهان ساری
نگران نباشید در مسیر قبلی هم چه در ازاد چه در دولتی بیشتر پایان نامه ها کپی و بدون کاربرد عملی می باشد
پُر واضح است که هدف فقط پول است و کیفیت تحصیل ارزش خود را از دست داده است.
جالبه که انگار خبر ندارین این بحث آموزش محور چند ساله که تو دانشگاههای دولتی و حتی برتر هم اجرا میشه!!!
امروزه مدرک فروشی توسط غیر انتفاعی ها انجام می شود مراکزی که نسبت استاد به دانشجو یک به دویست است ولی در دانشگاه های ازاد حدود یک به چهل است. اغلب مراکز غیر انتفاعی استاد ندارند ولی لیست بلند بالا می دهند
مقاله بسیار مغرضانه نوشته شده است. این در حقیقت تسهیل شرایط برای کسانی است که به هر دلیل امکان دفاع نمی یابند
معلوم هست چی میگید؟ یک بار در مذمت پایان نامه فروشی مطلب می نویسید و یک بار از ارائه پایان نامه هایی که همه میدونن توسط افراد و موسسات فعال در این زمینه تهیه میشه دفاع می کنید. ارائه پایان نامه های بی سر و ته و بی محتوایی که فقط جیب یک سری موسسه منفعت طلب و احتمالا وابسته به همین مراکز آموزشی رو پر میکنه چه نفعی داره؟؟
اینگونه مدارک ،مختصص ،افرادی ،با ژن ،خوب ،است ،وبیشتر،بدر آنها میخورد ،آدمهای معمولی که توان پرداخت ،اینگونه ،هزینه ها را ندارند، مدارک بدون مهارت فنی ،وکاری ،برای دارندگان ،ژن ،خوب ،و آقازاده ها ،،برای اشغال ،پستهای مدیریتی کشور ؟
پیام نور ۵ سال پیش این قانون را اجرا کرد و خودمن هم
اقدام کردم و اموزش محور شدم با ۲ واحد درس و واحد ی به نام سمینار که دست کمی از پایان نامه نداشت فارغ التحصیل شدم فقط جلسه دفاع را نداشتیم
الان هم در دوره دکترا در حال نوشتن پایان نامه هستم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
همه دانشگاه ها اين قانون " تغيير شيوه آموزشي " رو داشتند. منظور تابناك اين بوده كه دانشگاه آزاد پولِ واحد پايان نامه رو (كه دو برابر واحد نظري است ) ميگره و مابه التفاوتش رو پس نميده. البته بنده هم ربطش به مدرك فروشي نفهميدم. بالاخره بايد يك عنواني براي خبر بنويسه كه خواننده بره بالا.
آفرين تابناك با همين فرمون بري روز به روز از خواننده هات كم ميشن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
خخخ .
ما دانشگاه آزاد واحد الکترونیم تهران هستیم و بعد از کلی مکاتبه با دانشگاه و اینکه کارشون خلافه قانونه به ما گفتن همینی که هست و دانشگاه از پول شهریه پایان نامه نمیگذره. بعدم اطلاعیه زدن تو سایت دانشگاه که دانشجوها اول موظفن که 6 واحد پایان نامه بگیرن بعد اگر استاد باهاشون همکاری نکرد!!! یا نتونستن به موقع دفاع کنن در صورتی که معدلشون بالای 14 باشه میتونن 6 واحد بردارن و آموزش محور مدرک بگیرن!
اگر این تصمیم گرفته شده بخاطر ان است که وزارت علوم اغلب پایان نامه ها و رساله ها ومقالاتی که در طی این سالها از دانشگاهای دولتی وغیر دولتی بدست آمده را مفید برای صنعت وبهبود وضعیت اقتصادی کشور ندانسته است واین بهترین گزینه است که حق انتخاب به عهده دانشجویان باشد که با توجه به تواناییشان بتوانند یا مسیر پژوهش محور ویا مسیر آموزش محور را انتخاب کنند که هر دو ارزش یکسانی را باید داشته باشند وبسته به انکه دانشجو در کجا می خواهد از این مدرک استفاده کند حق انتخاب مسیر بر عهده خودش باشد
مدرک تحصیلی در ایران مهم است و دارای امتیازات پرداختی و رفاهی است. در اکثر قریب به اتفاق کشورها و همه کشورهای توسعه یافته،به مهارت اهمیت داده می شو.د و در مراجعه برای انجام کار، نمی پرسند مدرک شما چیست؟ بلکه می پرسند: چه کسی می تواند این کار را انجام دهد؟
اجرایی نشده برادر
لطفا در مورد دانشگاه های واقعا بی کیفیت علمی کاربردی و غیر انتفاعی و پیام نور که حتی یک عضو هیات علمی و امکانات حداقلی اموزشی و پژوهشی ندارند, بحث نمایید
علت اصلی بی کیفیتی اموزش عالی فقط فقط دانشگاه های ذکر شده هستند. تا قبل از تاسیس و گسترش انها; دانشگاه ازاد بر مدار کیفیت بود.
در حال حاضر دانشگاه ازاد نه تنها از دانشگاه های ذکر شده یک سر و گردن بالاتر است بلکه از برخی از دانشگاههای روزانه دولتی نیز برتر است.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
برادر عزیز ، در همون دانشگاه هایی که شما اسم می بری هم دانشجوهایی هستند که با تلاش زیاد کسب علم می کنند . همه چیز به تلاش خود دانشجو بستگی داره و اون طور نیست که در خیلی از رشته ها واقعا تفاوت شدیدی! بین دانشگاه های مختلف باشه . مثلا اگر کسی کارشناسی مدیریت بازرگانی در دانشگاه جامع یا پیام نور یا آزاد و یا .... بخونه ، همون کتاب هایی رو مطالعه می کنه که در دانشگاه تهران مطالعه می کنه . حالا بستگی داره که چقدر مطالعه کنه . آن چنان فرق زیادی نداره . در رشته های مهندسی شاید فرمایش شما صحیح باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
واقعا؟ شما موسسه صدور مدرک ازاد اسلامی را با کیفیت می دانید؟
چرا جو می دی حداقل نمیدونی بپرس بعد خبر بذار، این مسئله برای دانشگاه های دولتی از قبل صادق بوده و دانشجو خودش درخواست تبدیل وضعیت می کنه یا به ترم 6 می کشونه تا خود بخود تبدیل وضعیت بشه البته مدرک اموزش محور ارزشی نداره
ای خااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااک تو سر من!
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
خدا نکنه.آخه چرااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا؟
ميشن همان مثلا دكترهايي كه مردم را از گزيدن يك زنيور مفت و مسلم به كشتن ميدن هيچ كس هم كاري با انها ندارد چون پول دادند مدرك خريده اند ، اين يك فاجعه است،
از اولشم معلوم بود
مثلا کسانی که پایان نامه میدهند کار پژوهشی انجام می دهند؟
بیش از هشتاد در صدبا کپی و ادغام چند مقاله خارجی و نتیجه گیری از آنها ، یا پایان نامه می دهند که بسیار راحت تر از گذراندن چند واحد درسی است.
چرا همش تا اسم پول مياد نام دانشگاه ازاد وسط ميكشين..؟ اينهمه دانشگاههاي بدون امكانات و هيات علمي و بدون ساختمان وفضاي آموزشي مناسب و ..وجود داره..چرا اونهارو فراموش ميكنيد و نام نميبريد..؟ خود دانشگاههاي دولتي مگر الان پول نميگيرند؟ قسمت شبانه دانشگاههاي دولتي مثلا....و ضمنا يك مشت دانشگاههايي كه از تو دل ارگانها و سازمانها دراومدن كه اصلا با اهداف و كار اون سازمان مغايرت داره..مثلا شهرداريها.مخابرات و....كه براي خودشون دانشگاه زدند..مگه كار اين ارگانها دانشگاهي هست..؟مسلما نه..ولي چطور بهشون مجوز اموزش دانشگاهي ميدند و مدرك صادر ميكنند؟...
مشکل دانشگاه ازاد یا غیر انتفاعی و پیام نور و دولتی نیست . مشکل رها کردن علم و دزدی علمی در کشور است
خانه از پای بست ویران است
واله همون دانشگاههای دولتی هم پولکی شده اند
تابناك عزيز اين همان جايي هست كه دومين كشور پر دانشگاه حهان هست
من هرچی دانشجو تو دانشگاه های خوب آمریکا می بینم ، اکثرا لیسانس یا فوق لیسانسشون رو تو دانشگاه آزاد دارند . این موضوع هم اصلا اهمیتی نداره که آموزش محور باشه یا پژوهش محور و یکی از اون چیزایی هست که تو ایران مد شده و هی می گن . تبیعیه که کسی که می خواد دکترا بخونه برای یه مجله معتبر یه مقاله علمی تهیه می کنه و دیگه اهمیتی نداره که آموزش محور بوده یا چیز دیگه ای بوده . بنا به تجربه شخصی ، اتفاقا اگه آموزش محور باشه و یه مقاله جداگانه هم تو یه مجله علمی داشته باشه خیلی بهتره تا پژوهش محور باشه ولی مقاله جدا نداشته باشه . اون چیزی هم که تو ایران در خیلی از موارد اسمش رو میذارن پژوهش در اخر دوره ارشد اگه به اون صورت کپی برداری شده بدون ارجا صحیح باشه که کلا جرمه و دزدی محسوب میشه . کلا این کار دانشگاه آزاد هیچ اشکالی نداره و کاملا منطقیه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
از همین سطح سوادتون، سطح کیفیت دانشگاه ازاد معلوم میشه، مجید دلبندم طبیعی درسته، نه تبیعی، ارجاع درسته ، نه ارجا
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
تبیعیه یا طبیعیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
استاد شوخی نکن
بابا به کل ملت نفری یک مدرک بدین و در این دانشگاه های بیکیفیت دولتی و آزاد و پیام نور و غیر انتفاعیتونو ببندین، دانشگاه هایی که فقط یه پرینتر دارن جهت مدرک دهی، چهل سال مدرک دادین دست ملت به کجا رسیدین؟ اون ته های جدول از نظر رشد و تکنولوژی در دنیا هستین ... حالا راه برین شعار بدین و از خودتون دفاع کنین ... همه چیو تبدیل به دکون کردین
من که پارسال تو دانشگاه آزاد فارغ التحصیل شدم تا دو تا مقاله علمی پژوهشی وزارتین ندادم دست از سرم بر نداشتن!
خود پایانامه اون هم عملی و با صد تا تست و صحیح و خطا که چیزی نبود!
اگر این تصمیم گرفته شده بخاطر ان است که وزارت علوم اغلب پایان نامه ها و رساله ها  ومقالاتی که  در طی این سالها از دانشگاهای دولتی وغیر دولتی بدست آمده را مفید برای صنعت وبهبود وضعیت اقتصادی کشور ندانسته است واین بهترین گزینه است که حق انتخاب به عهده دانشجویان باشد که با توجه به تواناییشان بتوانند یا مسیر پژوهش محور ویا مسیر آموزش محور را انتخاب کنند که هر دو ارزش یکسانی را باید داشته باشند وبسته به انکه دانشجو در کجا می خواهد از این مدرک استفاده کند حق انتخاب مسیر بر عهده خودش باشد
من استاد بازنشسته یکی از دانشگاه های علوم پزشکی هستم و تحصیل کرده انگلستان هستم . باید بگویم وضع تحصیلات در دانشگاه ازاد پیام نور علمی کاربردی و دانشگاه های غیر انتفاعی اسفناک است و ادامه این وضع خیانت به کشور است . اساتید بازنشسته دانشگاه های دولتی بخاطر مبلغ ناچیز حق التدریسی در این ماجرا نقش دارند و جای تاسف فراوان است .
دانشگاه آزاد علم را در ایران نابود کرد.
هیچ کس نیست صداش در بیاد
دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی فقط مدرک فروشی می کنند
نه که در دانشگاه آزاد و ... پژوهش ها واقعا انجام میشن! چه فرقی می‌کنه. کسی که اونجا میره برای مدرک میره نه علم پس کلا بحث کیفیت و ... نیست

ا\ر مدرک پرستی و مدک گرایی در کشور از بین بره میزان طالبین ولقعی علم مشخص میشه
همه جای دنیا همینه.
مگه باید همونطوری که 100 سال پیش بود الانم باشه؟
تابناک چند بار پیام دادم توجهی نکردی دیگه نمیدونم غیر این سایت دردمو به کی بگم. لطفا پیگیری کن تابناک. چرا منی که بخاطر مشکلات مالی خانواده مجبور شدم وسط دانشگاه ترک تحصیل کنم و تو شغل آزاد کمک خرج پدرم باشم الان که بعد چند سال یکم خودمو پیدا کردم و میخوام برگردم و تو رشته های بدون کنکور ادامه تحصیل بدم چرا سد سربازی نباید بذاره من درس بخونم؟ واقعا چرا؟ جرم من این بود که از خانواده مرفه نبودم که نخوام مجبورا ترک تحصیل کنم؟
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها